Új pozíciót szerzett Közép-Kelet-Európában a német alapítású ABC Data disztribútor cég. A vállalat fontos állomásnak tartja a magyar piacot terjeszkedési stratégiájában.
Novemberben új disztribútor lépett a magyar piacra: az ABC Data bejelentette, hogy Magyarországon is megkezdte működését. A vállalat 30 országban értékesíti termékeit, leányvállalattal pedig 8 piacon van jelen. A cég a teljes IT portfólió (számítás- és irodatechnikai termékek, PC-komponensek, hálózati elemek, szoftverek, kellékanyagok, kiegészítők és szórakoztató elektronika) mellett fokozott a mobil kommunikációs és a szórakoztató elektronikai (TV és multimédia) szegmensben is jelen lesz.
A magyarországi piacon való megjelenés a vállalat külföldi terjeszkedési stratégiájának fontos lépése. A vállalat vezetése nagy hangsúlyt fektet a költséghatékony működési modellre, amelynek része a megbízható szabványokra épülő fejlett logisztikai stratégia. A disztribútor – hasonlóan a cseh és szlovák partnerekhez – két saját logisztikai központból szolgálja ki a magyarországi ügyfeleket. Budapest és környékére akár egy napon belül, míg az ország többi területére kétnapos határidővel.
Online rendszerrel, hatékonyan ■ Az ABC Data megrendeléseinek 90 százaléka az InterLink online eladási rendszeren keresztül érkezik, amelynek kezelőfelületét, hasonlóan a többi országhoz, itt is honosították, azaz magyarul kommunikál a partnerekkel. Az InterLink a tranzakciók teljes lebonyolítására képes: kezeli a megrendeléseket, alkalmas a készletek állapotának és a megrendelések végrehajtási folyamatának ellenőrzésére, fizetési státuszra vonatkozó adatok és a rendelkezésre álló hitelkeret kezelésére. A rendszerben nyomon követhető a garanciális ügyek intézésének állapota is. Az ügyfelek a rendszeren keresztül bármikor hozzáférhetnek a teljes termékkínálathoz, és részt vehetnek a különböző hűség- és kedvezményprogramokban is.
A vállalat a magyar piacon közel 200 gyártó több mint 30 ezer termékét kínálja. A cég tavaly júniusban sikeresen vezette be saját márkáját, a Colorovo-t, ami vezető pozíciót tölt be az alternatív kellékanyag szegmensben a vállalat teljes disztribúciós hálózatában. A márkának Magyarországon is fontos szerepet szánnak.
– Természetesen minden piacon másfajta megközelítést alkalmazunk, és a legmegfelelőbb üzleti modellt használjuk, hogy alkalmazkodjunk a helyi sajátosságokhoz – idézi a cég közleménye mondta
Hegedűs Viktort, az ABC Data magyarországi ügyvezetőjét.
Az 1985-ben, Bonnban alapított német disztribútor cég Lengyelországban például már 1990. óta jelen van. A cég az ezredfordulón az Actebis Holding tulajdonába kerül. Azóta leányvállalatot alapított Csehországban, Szlovákiában, Romániában, Litvániában, Észtországban és Lettországban is. A lengyel leányvállalat 2010-ben debütált a varsói tőzsdén.