A Google közösségi szolgáltatása egyelőre a magánszemélyek játszótere, ám már keresik a bétatesztelő cégeket, miközben faragják a kapcsolódó üzleti szolgáltatásokat.
Hirdetés
 
Az első tapasztalatok szerint máris elindult ugyanaz, ami a Facebook korai időszakában szintén megtörtént: cégek, márkák és egyéb "üzleti entitások" kezdtek regisztrálni a Google+-ra, amelyet a jelenlegi piacvezető közösségi oldalhoz hasonlóan marketing-kommunikációs felületként használnának. Egyelőre azonban nincs lehetőség cégek regisztrációjára, és a Google folyamatosan kéri is a próbálkozókat, ne kísérletezzenek személyes regisztrációs adatlapba begyömöszölni a nem oda való adatokat.


A fiúk a bányában dolgoznak Christian Oestlien, a Google+ termékmenedzsere egy videóüzenetben is igyekezett felhívni az üzleti felhasználók figyelmét arra, hogy a közösségi oldal számukra is sokféle funkciót tartogat... majd, ha elkészül. Ahelyett tehát, hogy valaki megpróbálja saját cégéről kitalálni a regisztrációs adatlap kitöltésekor, vajon férfi legyen-e vagy nő, még várjon egy kicsit - vagy esetleg jelentkezzen céges bétatesztre.

Oestlien szerint a fejlesztők már nagy erőkkel dolgoznak azon, hogy vállalati felhasználók számára optimalizálják a "Google+ élményt". A különféle fórumokon elhintett infómorzsák alapján a cégek, márkák és egyéb üzleti felhasználók számára módosított, kiterjesztett profilok válnak elérhetővé, amelyek sokkal inkább a marketinget, a vállalati arculat vagy márka építését szolgálják majd.

Google+: funkciók, amiket hiányoltunk Facebookról
Így működik a videótelefonálás Facebookon
A Google klónozással támad a Facebookra

Készül a svájcibicska Az üzleti Google+ felhasználók a szakember szerint funkciókban gazdag analitikai eszközöket érhetnek majd el, valamint olyan egyéb Google szolgáltatásokat is a fiókjukhoz kapcsolhatnak, mint az AdWorlds. Arról egyelőre nincs hivatalos információ, mikorra tervezik a vállalati felhasználás kiterjesztését, Oestlien csupán a "később, még idén" kifejezést használja a videóban.

Türelmetlen próbálkozók minden bizonnyal ezután is akadnak, ám a Google munkatársa a videóban is nyomatékosan kér mindenkit, egyelőre ne próbálkozzanak személyes adatlapok céges felhasználásával. Pár szerencsés cég vagy márka azonban idő előtt kipróbálhatja az élményt, a Google ugyanis ezen a téren is tesztelni fog, méghozzá valódi vállalati felhasználókkal. A szándékaik szerint kifejezetten szűk körű tesztcsapatba egy online adatlap kitöltésével lehet jelentkezni. A beválogatottak számára elérhetővé válik a céges profiloldal szerkesztése, valamint a folyamatosan élesedő üzleti alkalmazások használata is, ezen kívül azt is vizsgálják majd, milyen hatékony a kommunikáció a Körök vagy épp a Hangouts videótelefon segítségével.

Szupersztár MI-kutató hagyja ott a Metát és a begőzölt Zuckerberget

Yann LeCun szerint a szuperintelligencia felé nem a nagy nyelvi modelleken át vezet az út, a munka pedig évtizedekig is eltarthat, a Meta vezérigazgatója azonban nem várna addig a piaci dominancia megszerzésével.
 
Hirdetés

A "jó gazda" szemlélet menti meg az MI-költségvetést

A 4iG IT minden lehetőséget biztosít ügyfeleinek ahhoz, hogy a FinOps eszközeivel teljes körű kontrollt gyakorolhassanak IT-költéseik felett – még akkor is, ha a mesterséges intelligencia miatt új, nehezen becsülhető, dinamikusan változó költségstruktúrákat kell kezelniük.

Hogyan lehet összehangolni a CAPEX és OPEX költségeket a FinOps módszerekkel?

a melléklet támogatója a 4iG

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.