A terveknek megfelelően még szeptemberben kiírhatják a 42 milliárdos elektronikus útdíjbeszedési rendszer bevezetéséről szóló közbeszerzést - tájékoztatott a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.

Szeptember második felében írhatja ki az Állami Autópálya Kezelő Zrt. a megtett távolsággal arányos, elektronikus útdíjszedési rendszer kiépítéséhez szükséges eszközök beszerzését célzó tendert; mivel a közbeszerzés indítását korábban is erre a hónapra ütemezték, így nincs érdemi csúszás - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) az MTI megkeresésére.

 

Start nyáron  Az NFM hangsúlyozza: a közbeszerzés zárásának várható időpontja a véglegesen választott eljárás függvényében alakulhat, de bármely szóba jöhető alternatíva esetén idei befejezés valószínűsíthető. A kormányzat változatlanul jövő júliusi bevezetéssel számol, ehhez igazodó ütemezést vár a közbeszerzésen induló pályázóktól is.

Az új rendszerben kizárólag a tehergépkocsik fizetnek a megtett távolsággal arányos díjat az autópályákon, autóutakon és egyes főútszakaszokon, összesen 6318 kilométeren. A 3,5 tonna feletti járművek számára az M0 körgyűrű és az azon belüli gyorsforgalmi szakaszok, valamint az M31 kivételével a teljes gyorsforgalmi hálózat díjköteles lesz. A személygépkocsik és autóbuszok a jelenleg is működő e-matricás rendszerben maradnak - emlékeztetett a tárca.

Az e-útdíj bevezetéséről szóló kormányhatározat a pénteki Magyar Közlönyben jelent meg. Ebből egyebek mellett kiderül, hogy a kabinet 42 milliárd forintot szán az e-útdíj rendszerének tervezésére és kiépítésére, továbbá az "éles üzemi" indulástól számított egy évig tartó bevezetés támogatói tevékenységére.

A mostani kormánydöntés a személyautók esetében annyiban változtat a korábbi határozaton, hogy fenntartja az időtartamhoz kötött gyorsforgalmiút-használati díjfizetési rendszert, de már nem említi az önkéntes csatlakozás lehetőségét a megtett úttal arányos díjszedési rendszerhez.

Nagy a tolongás a magyarországi e-útdíj projektért
Forgalomszimulátorral játszanak a japán kutatóközpontban

Kettő + mennyi?  Mint arról korábban beszámoltunk, a pályázat iránt már két cég hivatalosan is érdeklődést mutat, miközben értesüléseink szerint további, nevüket egyelőre nem vállaló indulók is várhatók. Előbbiek közé tartozik a Magyar Telekom csoporthoz tartozó T-Systems Magyarország, amelynél már sajtótájékoztató keretében is bemutatták a társaság anyacége által képviselt technológiai megoldást. Szintén jelezte indulási szándékát az osztrák EFKON Group is. A cég szerint csupán három-négy olyan vállalkozás található ma a nemzetközi piacon, amely képes lenne Magyarország számára a tervezett időpontra kiépíteni az e-útdíj technikai feltételeit. A Bitport információi szerint ez a további egy-két cég valószínűleg meg is jelenik a tenderen, de egyelőre nem kívánják névvel is nyilvánosságra hozni ebbéli szándékukat.

Visszavonulót fújt Európában a TikTok

Az Európai Bizottságnak nagyon nem tetszett a kínai közösségi alkalmazás ösztönzőporgramja, amit olyan addiktívnak és károsnak jellemeztek, mint a dohányzást.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.