A közösségi óriás egy hónappal ezelőtt bejelentett applikációs oldala néhány órája élesedett, ami elsősorban egy újabb lépés a mobil szektor felé.
Hirdetés
 
Miután a napokban a Facebook több, a közösségi oldal mobil eszközökön történő használatát segítő, illetve az abból szerezhető bevételeket növelő intézkedéseket jelentett be, kevesen gondolták, hogy még a hét vége előtt érkezik a május elején beharangozott alkalmazásbolt.

Bár az itthoni felhasználóknál egyelőre nem villog vörössel egy sor a menüben, hogy irány az áruház, azért a direkt link segítségével már lehet mazsolázni a bő 600 tétellel induló App Center kínálatból.

A közös piactéren egyszerre vannak jelen a számítógépen illetve az okostelefonokon, táblagépeken futtatható programok, játékok. Ahogy azt már korábban beharangozták, az App Center keretében megjelennek az alapból fizetős facebookos alkalmazások is. (Eddig csak a programokon belül lehetett pénzt kérni a fejlesztőknek a felhasználóktól.)

Mások boltját (is) tolják  A közösségi oldal megoldása különös áruházként üzemel, hiszen az appok egy jó részét nem a Facebook felületén lehet megszerezni. Egy adott androidos vagy iPhone-os alkalmazást megtalálva a felhasználókat átirányíthatjál az Apple App Store, vagy a Google Play felületére. Az appok közvetlen linkjét a Send to Mobile gomb segítségével át tudjuk küldeni mobilunkra, ahol a Facebook alkalmazását megnyitva egy külön menüpontban találjuk az általunk használni kívánt programot. Innen már csak egy kattintás, hogy az adott alkalmazásboltban, a kiszemelt program oldalán találjuk magunkat.



Az App Centerben egyébként meglehetősen világos és egyértelmű a tájékozódás. Kereshetünk kizárólag mobilos és webes programokat, de válogathatunk a korábbi viselkedésünk alapján felállított, személyre szabott listából, vagy azokból az alkalmazásokból, amelyeket ismerőseink közül használnak többen. Természetesen témák (játék, zene, utazás stb.) és azon belüli alkategóriák szerint is szűrhetünk.

Win-win  A Facebook ezzel a bevezetéssel két legyet üthet egy csapásra. Egyrészt felszámolja azt a - számára mindenképpen - áldatlan állapotot, hogy az applikációkat eddig igen nehéz volt megtalálni az oldalon, pláne kategorizált és teljes formában. Az appokhoz ugyanis direkt link hiányában eddig maximum a keresőmezőn keresztül lehetett eljutni. Másrészről pedig az automatizált mobil hirdetésfeladás és az egyszerűbb mobilos fizetés bevezetése után ismét valami olyasmit vezettek be, ami szorosabbra tudja fűzni a mobil eszközökön "élő" felhasználók és a Facebook visznyát. Márpedig ez utóbbi az elkövetkező időszak leglényegesebb kérdése a Zuckerberg-birodalom számára.

A Facebook is saját alkalmazásboltot épít
Mobil pénztermeléssel mentené magát a Facebook
 

Vigyázat, spekuláció!  Bár nem tartozik szorosan a tárgyhoz, de nem tudunk elmenni szó nélkül amellett, hogy az alkalmazásbolt indulásáról hírt adó bejegyzés képei között erősen felülreprezentált a Pinterest. Az egyre népszerűbb, szintén közösségi megosztásra építő kreatív szolgáltatás ilyen típusú reklámja teljesen érthetetlennek tűnik a Facebook részéről, hiszen egy konkurenciát promotál önként. Hacsak nem eldöntött, de még be nem jelentett tény, hogy a tőzsdére lépéssel igen sok pénzhez jutó és ebből deklaráltan felvásárlásokra (is) szánó Facebook egyik kiszemeltje a képtűzögetős oldal. Ennek így lényegesen több értelme lenne, mint egy altruista reklámkampánynak.

Máris megszűnik a ChatGPT automata modellválasztója az ingyenes felhasználásban

Nemcsak drága, hanem az OpenAi szerint nem is népszerű, így a bonyolultabb kérdésekre adott pontosabb válaszokhoz ismét manuális modellválasztásra lesz szükség.
 
Hirdetés

Az ötlettől az értékteremtésig – egy jól működő adattudományi szervezet alapjai

Miért bukik el annyi adattudományi kezdeményezés már az indulás után? A válasz gyakran nem az algoritmusok összetettségében, hanem az adatok minőségében és kezelésében keresendő. Stabil adatforrások, következetes feature-kezelés és egy jól felépített Feature Store nélkül a gépi tanulás ritkán jut el a valódi üzleti értékteremtésig.

Sok szervezet adatvezéreltnek tartja magát, mert van BI rendszere és heti dashboardja. A valóságban azonban ennél többről van szó; a kérdés ugyanis nem az, hogy van-e elég adat, hanem, hogy mennyire jól használják a döntések meghozatalához.

a melléklet támogatója a One Solutions

EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!

Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.

2026.03.10. UP Rendezvénytér

RÉSZLETEK »

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.