Nem ment túl jól az utóbbi években az amerikai profi baseball-ligában szereplő Pittsburgh Pirates csapatának. Hogy negyvenezres stadionjuk mégis megteljen, prediktív analitikai eszközökkel próbálkoznak.
Hirdetés
 
Bár az Egyesült Államokban óriási népszerűségnek örvend a baseball, ha a helyi csapat rendszeresen verve kullog le a pályáról, az nem tesz jót a jegyeladásnak. A Pittsburgh Pirates csapatánál pontosan ezzel szembesültek, hiszen az egymást követő rossz idények egyre inkább megnehezítik a negyvenezer férőhelyes hazai stadion megtöltését.

A kalózok stadionja impozáns, de sokszor foghíjas...

Jegyet vegyenek! Az amerikai Computerworld beszámolója szerint a csapat vezetése most az üzleti intelligencia egyik előremutató ágához, a prediktív analitikához fordul segítségért. A SAS Institute célalkalmazását használva azt próbálják feltérképezni kiket, mikor és konkrétan milyen ajánlattal érdemes megkeresni. A szoftver a rajongók, támogatók csoportját többek között korábbi vásárlásaik és a közösségi média felületein publikált megnyilvánulásaik alapján szegmentálja.

Ha minden a tervek szerint alakul, akkor a csapat csak azokat az embereket keresi meg mondjuk bérletvásárlási ajánlattal, akik között magas arányban lesznek olyanok, akik valóban hajlandóak is vásárolni. Miközben azokat a rajongókat békén hagyják, akiknél mondjuk egy ilyen zaklatás lenne az utolsó csepp a pohárban, és dühükben nem is mennének többet meccsre.

Tízből egy A Computerworld által megszólaltatott gartneres szakértő szerint a prediktív elemzést már minden tizedik nagyvállalatnál sikeresen használják a hosszú távú célok elérésére. A megoldás szélesebb körű elterjedése abban az esetben borítékolható, ha tovább egyszerűsödik a rendszer kezelhetősége, így az nem igényel a bevezető cég oldaláról speciális kompetenciával rendelkező munkatársakat.

Az üzleti intelligencia idei trendjeivel foglalkozó hazai felmérésből is az derült ki, hogy a magyar vállalatoknál is egyre több azon cégek aránya, amelyek elkötelezetten fejlesztik döntéstámogató rendszereiket. 

A hazai cégek is vevők az üzleti intelligenciára
Az X-Faktor tehetségkutatót is a közösségi analitika mozgatja

Szupersztár MI-kutató hagyja ott a Metát és a begőzölt Zuckerberget

Yann LeCun szerint a szuperintelligencia felé nem a nagy nyelvi modelleken át vezet az út, a munka pedig évtizedekig is eltarthat, a Meta vezérigazgatója azonban nem várna addig a piaci dominancia megszerzésével.
 
Hirdetés

A "jó gazda" szemlélet menti meg az MI-költségvetést

A 4iG IT minden lehetőséget biztosít ügyfeleinek ahhoz, hogy a FinOps eszközeivel teljes körű kontrollt gyakorolhassanak IT-költéseik felett – még akkor is, ha a mesterséges intelligencia miatt új, nehezen becsülhető, dinamikusan változó költségstruktúrákat kell kezelniük.

Hogyan lehet összehangolni a CAPEX és OPEX költségeket a FinOps módszerekkel?

a melléklet támogatója a 4iG

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.