A Nokia HERE nevű szoftvercsaládjának új tagjai az autók beépített navigációs rendszerének lehetőségeit használnák ki. A cég mintha az NNG pozícióira is hajtana.
A finnek a mobilokon és a Windows Phone-on kívül rendkívül tudatosan építik a szoftveres üzletágukat, aminek élén a HERE termékcsalád áll. A pár hónappal ezelőtt átnevezett navigációs és térképszolgáltatás eddig mobilokra és táblagépekre volt elérhető, de a Nokia bejelentése szerint hamarosan az autók beépített navigációs berendezésein is futhat.

HERE és most  A rendszer két részből áll: az egyik a HERE Auto, a másik a HERE Auto Companion alkalmazás névre hallgat. Előbbi az a felület, illetve rendszer, ami az autó beépített, képernyővel ellátott navigációs rendszerén fut, utóbbi pedig egy Android, illetve Windows Phone mobilokra elérhető alkalmazás, ami kiegészíti az autóban működő egység lehetőségeit. A Nokia a bemutatkozó anyagában többször használja a „connected car”, azaz hálózatba, az internethez kapcsolódó autó kifejezést, vagyis a gyártó az NNG-hez hasonlóan abban látja az előrelépést, ha az eddig mobilkészülékeken biztosított funkciókat beviszik az autókba.

A HERE Auto nyitóképernyője

A HERE Auto a gépkocsi mozgásához, sebességéhez alkalmazkodó, intelligens navigációs rendszer, ami nagy sebesség mellett az autópálya felülnézeti képét mutatja, de a városban hajtva már utcaszintű nézetet biztosít, a célhoz érve pedig valós fotók megjelenítésével segít a tájékozódásban. A HERE Auto offline verzióban is működik (amit a Nokia térképek esetében már megszokhattunk), de a finnek szerint net kapcsolattal a térkép mindig friss maradhat, az új térképek letöltése is sokkal egyszerűbb, és így kihasználhatók lesznek a felhő adta lehetőségek. A Nokia számít az autógyártókra, ezért rendelkezésükre bocsátja az alkalmazás API-ját, amivel még több, egy-egy márkához kötődő funkció programozható a rendszerbe.

A HERE Auto Companion alkalmazás lehetőségei

Riválist kapott az NNG  A HERE Auto Companion alkalmazás az egész megoldás kiegészítőjeként jön a képbe és furcsa módon kezdésnek csak Androidra és Windows Phone-re lesz elérhető. Az app (és a LiveSight) segítségével például megnézhetjük a térképen, hogy hol parkoltuk le az autónkat, de távolról akár azt is ellenőrizhetjük, hogy mennyi üzemanyag van a tankban, milyen az utastér hőmérséklete, az abroncsok nyomása, sőt, távirányításban nyithatjuk, zárhatjuk az autót, vagy bekapcsolhatjuk a légkondit.

NNG: okostelefon integráció az autóban 
Nokia tablet és phablet is várható szeptembertől

Noha ez utóbbi lehetőségek még kicsit sci-fibe illően hangoznak, a Nokia valószínűleg ezerrel dolgozik azon, hogy az autógyártók a HERE-t és ne valamelyik másik cég megoldását válasszák. Eddig annyit árultak el a finnek, hogy a HERE Auto már a Continental új generációs Open Infotainment Platformjának a részét képezi, illetve együtt dolgoznak a Magneti Marelli alkatrész specialista vállalkozással is. A Nokiát támogató autógyártókról még nem esett szó, de a finnek ígérete szerint a szeptember 12-én kezdődő Frankfurti Autókiállításon sok fontos részlet ki fog derülni a megállapodásokkal kapcsolatban.

A testkamerák felvételei alapján készítene rendőrségi jelentéseket az MI

Pontosabban a Draft One nevű MI-alkalmazás fejlesztője, aki szerint jó ötlet rábízni az ilyesmit a totál megbízhatatlan mesterséges intelligenciára.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.