A Nokia HERE nevű szoftvercsaládjának új tagjai az autók beépített navigációs rendszerének lehetőségeit használnák ki. A cég mintha az NNG pozícióira is hajtana.
Hirdetés
 
A finnek a mobilokon és a Windows Phone-on kívül rendkívül tudatosan építik a szoftveres üzletágukat, aminek élén a HERE termékcsalád áll. A pár hónappal ezelőtt átnevezett navigációs és térképszolgáltatás eddig mobilokra és táblagépekre volt elérhető, de a Nokia bejelentése szerint hamarosan az autók beépített navigációs berendezésein is futhat.

HERE és most  A rendszer két részből áll: az egyik a HERE Auto, a másik a HERE Auto Companion alkalmazás névre hallgat. Előbbi az a felület, illetve rendszer, ami az autó beépített, képernyővel ellátott navigációs rendszerén fut, utóbbi pedig egy Android, illetve Windows Phone mobilokra elérhető alkalmazás, ami kiegészíti az autóban működő egység lehetőségeit. A Nokia a bemutatkozó anyagában többször használja a „connected car”, azaz hálózatba, az internethez kapcsolódó autó kifejezést, vagyis a gyártó az NNG-hez hasonlóan abban látja az előrelépést, ha az eddig mobilkészülékeken biztosított funkciókat beviszik az autókba.

A HERE Auto nyitóképernyője

A HERE Auto a gépkocsi mozgásához, sebességéhez alkalmazkodó, intelligens navigációs rendszer, ami nagy sebesség mellett az autópálya felülnézeti képét mutatja, de a városban hajtva már utcaszintű nézetet biztosít, a célhoz érve pedig valós fotók megjelenítésével segít a tájékozódásban. A HERE Auto offline verzióban is működik (amit a Nokia térképek esetében már megszokhattunk), de a finnek szerint net kapcsolattal a térkép mindig friss maradhat, az új térképek letöltése is sokkal egyszerűbb, és így kihasználhatók lesznek a felhő adta lehetőségek. A Nokia számít az autógyártókra, ezért rendelkezésükre bocsátja az alkalmazás API-ját, amivel még több, egy-egy márkához kötődő funkció programozható a rendszerbe.

A HERE Auto Companion alkalmazás lehetőségei

Riválist kapott az NNG  A HERE Auto Companion alkalmazás az egész megoldás kiegészítőjeként jön a képbe és furcsa módon kezdésnek csak Androidra és Windows Phone-re lesz elérhető. Az app (és a LiveSight) segítségével például megnézhetjük a térképen, hogy hol parkoltuk le az autónkat, de távolról akár azt is ellenőrizhetjük, hogy mennyi üzemanyag van a tankban, milyen az utastér hőmérséklete, az abroncsok nyomása, sőt, távirányításban nyithatjuk, zárhatjuk az autót, vagy bekapcsolhatjuk a légkondit.

NNG: okostelefon integráció az autóban 
Nokia tablet és phablet is várható szeptembertől

Noha ez utóbbi lehetőségek még kicsit sci-fibe illően hangoznak, a Nokia valószínűleg ezerrel dolgozik azon, hogy az autógyártók a HERE-t és ne valamelyik másik cég megoldását válasszák. Eddig annyit árultak el a finnek, hogy a HERE Auto már a Continental új generációs Open Infotainment Platformjának a részét képezi, illetve együtt dolgoznak a Magneti Marelli alkatrész specialista vállalkozással is. A Nokiát támogató autógyártókról még nem esett szó, de a finnek ígérete szerint a szeptember 12-én kezdődő Frankfurti Autókiállításon sok fontos részlet ki fog derülni a megállapodásokkal kapcsolatban.

A robotok újabb bűnözési hullámot indíthatnak az Europol szerint

A robotok, a drónok és a mesterséges intelligencia fejlődésével a fizikai világban is megjelenik minden, ami eddig a digitális világra volt jellemző, nem beszélve arról, ha az automatizálás miatt tényleg tömegek veszítik majd el a megélhetésüket.
 
Hirdetés

Az ötlettől az értékteremtésig – a gépi tanulási pipeline szerepe az adattudományi működésben

A jó adatok önmagukban még nem elegendők: a modellek csak akkor működnek megbízhatóan, ha egy átlátható, automatizált és reprodukálható környezetben futnak. A gépi tanulási pipeline-ok éppen ezt a technológiai hátteret teremtik meg.

Sok szervezet adatvezéreltnek tartja magát, mert van BI rendszere és heti dashboardja. A valóságban azonban ennél többről van szó; a kérdés ugyanis nem az, hogy van-e elég adat, hanem, hogy mennyire jól használják a döntések meghozatalához.

a melléklet támogatója a One Solutions

EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!

Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.

2026.03.10. UP Rendezvénytér

RÉSZLETEK »

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.