Sok szó esett már a számítási felhő előnyeiről és hátrányairól. Most egy gyakorlati példán keresztül mutatjuk be a megoldást, hiszen a NEXON humánügyviteli szoftverei már hoszting szolgáltatásként is elérhetők. A vállalat informatikai igazgatóját, Kudich Zsoltot kérdeztük a részletekről.

Kezdjük az elején: mindenképpen szükség van arra, hogy a HR-t szoftverekkel is támogassák?
– Vannak olyan területek, ahol elengedhetetlen egy jó szoftver – a bérszámfejtésre például számtalan különböző előírás vonatkozik, amelyek évente akár 15 alkalommal is változnak, így a hibákat csak egy mindig naprakész rendszerrel lehet kiküszöbölni. Más területeken – például a toborzás-kiválasztás vagy a munkaidő-nyilvántartás esetén – sokan még mindig Excel táblákat használnak annak ellenére, hogy egy professzionális szoftver nagyban növeli a hatékonyságot.

A NEXON pontosan mit kínál felhő alapú szolgáltatásként?
– A HR minden területére megoldást kínáló nexONHRM integrált rendszer érhető el hoszting szolgáltatásként, amely ugyanakkor modularitásának köszönhetően részletekben is megvásárolható. A számítási felhőben emellett a webes dolgozói önkiszolgáló felületeinket is biztosítjuk ügyfeleinknek. Ez utóbbinál interneten keresztül elérhető, egyedi jelszóval védett rendszerben a dolgozók maguk menedzselhetik személyes adataikat, például lekérdezhetik elektronikus bérjegyzéküket, összeállíthatják cafeterianyilatkozatukat vagy képzésekre jelentkezhetnek.

Miért döntöttek úgy, hogy hoszting szolgáltatásként is elérhetővé teszik ezeket a szoftvereket?
– A felhő alapú szolgáltatás tulajdonképpen a korábbi megoldásaink folyamatos továbbfejlesztésének eredménye. A NEXON már 1994 óta nyújt outsourcing szolgáltatást, és korábban is kiemelt figyelmet fordítottunk arra, hogy ügyfeleink hozzáférhessenek a nálunk tárolt adatokhoz, lekérdezhessenek bizonyos statisztikákat, kimutatásokat. A technikai háttér fejlesztésével végül elértük, hogy felhő alapú szolgáltatást is tudjunk nyújtani.



Mit lehet tudni a megoldás technológiai hátteréről?
– Tavaly 50 millió forintos beruházást hajtottunk végre, amelynek köszönhetően egy nagy teljesítményű, magas rendelkezésre állású virtualizált szerverkörnyezetet alakítottunk ki. Az alkalmazáskiszolgálók 2*4 processzormagos, 32 GB memóriával felszerelt szerverek, amelyeken a Microsoft 64 bites termékei futnak. Ezzel az infrastruktúrával rendkívül rugalmas szolgáltatást tudunk biztosítani az ügyfeleinknek.

A felhő alapú szolgáltatást a legtöbb kritika az adatbiztonság miatt éri.
– Mi szigorú informatikai és humánpolitikai előírásokkal garantáljuk ügyfeleink adatainak biztonságát, amelyek az ISO 27001-es tanúsítványnak is megfelelnek. Többféle fizikai és logikai adatvédelmi megoldást alkalmazunk. Az adatok sértetlenségét például titkosítással biztosítjuk, de emellett gondoskodunk a vírusvédelemről, a betörések felderítéséről, valamint a biztonságos adatvédelmi és mentési eljárásról is. A felhő alapú szolgáltatásunk ráadásul már bizonyította stabilitását, hiszen januárban 20 ezer munkavállaló nyilatkozott a cafeteriakerete felhasználásáról a nexCAFÉ rendszer webes felületén.

Bővebb információ a NEXON felhő alapú szolgáltatásáról a vállalat honlapján található. (x)

Bérszámfejtés felhőben

Sok szó  esett már a számítási felhő  előnyeiről és hátrányairól. Most egy gyakorlati példán keresztül mutatjuk be a megoldást, hiszen a NEXON humánügyviteli szoftverei már hoszting szolgáltatásként is elérhetők. A vállalat informatikai igazgatóját, Kudich Zsoltot kérdeztük a részletekről.

Kezdjük az elején: mindenképpen szükség van arra, hogy a HR-t szoftverekkel is támogassák?

Kudich Zsolt: Vannak olyan területek, ahol elengedhetetlen egy jó szoftver – a bérszámfejtésre például számtalan különböző előírás vonatkozik, amelyek évente akár 15 alkalommal is változnak, így a hibákat csak egy mindig naprakész rendszerrel lehet kiküszöbölni. Más területeken – például a toborzás-kiválasztás vagy a munkaidő-nyilvántartás esetén – sokan még mindig Excel-táblákat használnak annak ellenére, hogy egy professzionális szoftver nagyban növeli a hatékonyságot.

A NEXON pontosan mit kínál felhő alapú  szolgáltatásként?

K. Zs.: A HR minden területére megoldást kínáló nexONHRM integrált rendszer érhető el hoszting szolgáltatásként, amely ugyanakkor modularitásának köszönhetően részletekben is megvásárolható. A számítási felhőben emellett a webes dolgozói önkiszolgáló felületeinket is biztosítjuk ügyfeleinknek. Ez utóbbinál interneten keresztül elérhető, egyedi jelszóval védett rendszerben a dolgozók maguk menedzselhetik személyes adataikat, például lekérdezhetik elektronikus bérjegyzéküket, összeállíthatják cafeterianyilatkozatukat vagy képzésekre jelentkezhetnek.

Miért döntöttek úgy, hogy hoszting szolgáltatásként is elérhetővé  teszik ezeket a szoftvereket?

K. Zs.: A felhő alapú szolgáltatás tulajdonképpen a korábbi megoldásaink folyamatos továbbfejlesztésének eredménye. A NEXON már 1994 óta nyújt outsourcing szolgáltatást, és korábban is kiemelt figyelmet fordítottunk arra, hogy ügyfeleink hozzáférhessenek a nálunk tárolt adatokhoz, lekérdezhessenek bizonyos statisztikákat, kimutatásokat. A technikai háttér fejlesztésével végül elértük, hogy felhő alapú szolgáltatást is tudjunk nyújtani.

Mit lehet tudni a megoldás technológiai hátteréről?

K. Zs.: Tavaly 50 millió forintos beruházást hajtottunk végre, amelynek köszönhetően egy nagy teljesítményű, magas rendelkezésre állású virtualizált szerverkörnyezetet alakítottunk ki. Az alkalmazáskiszolgálók 2*4 processzormagos, 32 GB memóriával felszerelt szerverek, amelyeken a Microsoft 64 bites termékei futnak. Ezzel az infrastruktúrával rendkívül rugalmas szolgáltatást tudunk biztosítani az ügyfeleinknek.

A felhő  alapú szolgáltatást a legtöbb kritika az adatbiztonság miatt éri.

K. Zs.: Mi szigorú informatikai és humánpolitikai előírásokkal garantáljuk ügyfeleink adatainak biztonságát, amelyek az ISO 27001-es tanúsítványnak is megfelelnek. Többféle fizikai és logikai adatvédelmi megoldást alkalmazunk. Az adatok sértetlenségét például titkosítással biztosítjuk, de emellett gondoskodunk a vírusvédelemről, a betörések felderítéséről, valamint a biztonságos adatvédelmi és mentési eljárásról is. A felhő alapú szolgáltatásunk ráadásul már bizonyította stabilitását, hiszen januárban 20 000 munkavállaló nyilatkozott a cafeteriakerete felhasználásáról a nexCAFÉ rendszer webes felületén.

(Bővebb információ  a NEXON felhő alapú szolgáltatásáról a vállalat honlapján található.)

Bérszámfejtés felhőben

 

Sok szó esett már a számítási felhő előnyeiről és hátrányairól. Most egy gyakorlati példán keresztül mutatjuk be a megoldást, hiszen a NEXON humánügyviteli szoftverei már hoszting szolgáltatásként is elérhetők. A vállalat informatikai igazgatóját, Kudich Zsoltot kérdeztük a részletekről.

 

Kezdjük az elején: mindenképpen szükség van arra, hogy a HR-t szoftverekkel is támogassák?

 

Kudich Zsolt: Vannak olyan területek, ahol elengedhetetlen egy jó szoftver – a bérszámfejtésre például számtalan különböző előírás vonatkozik, amelyek évente akár 15 alkalommal is változnak, így a hibákat csak egy mindig naprakész rendszerrel lehet kiküszöbölni. Más területeken – például a toborzás-kiválasztás vagy a munkaidő-nyilvántartás esetén – sokan még mindig Excel-táblákat használnak annak ellenére, hogy egy professzionális szoftver nagyban növeli a hatékonyságot.

 

A NEXON pontosan mit kínál felhő alapú szolgáltatásként?

 

K. Zs.: A HR minden területére megoldást kínáló nexONHRM integrált rendszer érhető el hoszting szolgáltatásként, amely ugyanakkor modularitásának köszönhetően részletekben is megvásárolható. A számítási felhőben emellett a webes dolgozói önkiszolgáló felületeinket is biztosítjuk ügyfeleinknek. Ez utóbbinál interneten keresztül elérhető, egyedi jelszóval védett rendszerben a dolgozók maguk menedzselhetik személyes adataikat, például lekérdezhetik elektronikus bérjegyzéküket, összeállíthatják cafeterianyilatkozatukat vagy képzésekre jelentkezhetnek.

 

Miért döntöttek úgy, hogy hoszting szolgáltatásként is elérhetővé teszik ezeket a szoftvereket?

 

K. Zs.: A felhő alapú szolgáltatás tulajdonképpen a korábbi megoldásaink folyamatos továbbfejlesztésének eredménye. A NEXON már 1994 óta nyújt outsourcing szolgáltatást, és korábban is kiemelt figyelmet fordítottunk arra, hogy ügyfeleink hozzáférhessenek a nálunk tárolt adatokhoz, lekérdezhessenek bizonyos statisztikákat, kimutatásokat. A technikai háttér fejlesztésével végül elértük, hogy felhő alapú szolgáltatást is tudjunk nyújtani.

 

Mit lehet tudni a megoldás technológiai hátteréről?

 

K. Zs.: Tavaly 50 millió forintos beruházást hajtottunk végre, amelynek köszönhetően egy nagy teljesítményű, magas rendelkezésre állású virtualizált szerverkörnyezetet alakítottunk ki. Az alkalmazáskiszolgálók 2*4 processzormagos, 32 GB memóriával felszerelt szerverek, amelyeken a Microsoft 64 bites termékei futnak. Ezzel az infrastruktúrával rendkívül rugalmas szolgáltatást tudunk biztosítani az ügyfeleinknek.

 

A felhő alapú szolgáltatást a legtöbb kritika az adatbiztonság miatt éri.

 

K. Zs.: Mi szigorú informatikai és humánpolitikai előírásokkal garantáljuk ügyfeleink adatainak biztonságát, amelyek az ISO 27001-es tanúsítványnak is megfelelnek. Többféle fizikai és logikai adatvédelmi megoldást alkalmazunk. Az adatok sértetlenségét például titkosítással biztosítjuk, de emellett gondoskodunk a vírusvédelemről, a betörések felderítéséről, valamint a biztonságos adatvédelmi és mentési eljárásról is. A felhő alapú szolgáltatásunk ráadásul már bizonyította stabilitását, hiszen januárban 20 000 munkavállaló nyilatkozott a cafeteriakerete felhasználásáról a nexCAFÉ rendszer webes felületén.

 

(Bővebb információ a NEXON felhő alapú szolgáltatásáról a vállalat honlapján található.)

 

A Temuról szólt az első negyedév a hazai e-kereskedelemben

A hazánkban alig több mint fél éve megjelent kínai webshop mellett nehéz labdába rúgni a magyar kereskedőknek - derül ki egy ma közzétett kutatásból.
 
Vészesen közelít a június vége, ameddig minden érintettnek el kell indítania a NIS2 alkalmazásba vételét. Az idén és jövőre is számos teendőt kell elvégezni, mutatjuk a pontos menetrendet.

a melléklet támogatója a Balasys IT Zrt.

Hirdetés

Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól

A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.