Csörög a telefon. Ki ez már megint? És mit akar? Mikor is beszéltem vele utoljára? Bizonyára munka közben többször kérdezünk magunkban mi is ilyesmit az adott helyzetben. Az idei Innovációs TechShow díjnyertese erre ad frappáns megoldást. Még remegő kezű mobilvideónk is van a rendszer demójáról.
A TcT által kifejlesztett (és folyamatosan csiszolódó) rendszer lényege az, hogy még a telefon megcsörrenése előtti pillanatokban megnyílik a szolgáltatás ablaka a számítógépünkön, benne a hívó fél különféle adataival. Így a hívást már jóval több információ birtokában fogadhatjuk, mintha egy rövid név, vagy egy telefonszám lenne a kiindulópontunk.
Átlátunk a telefonon ■ A
CallMix információs ablakában a csatlakozott partnerek beállítása szerint jelennek meg előttünk a hívó fél különféle webes adatai: földrajzi helyzete, Facebook-profilja, Twitter fiókja, esetleges közös leveleink alapján gyorsan képbe kerülhetünk azzal kapcsolatban, mi történik "odaát".
A megoldás használatához először telefonon kell igényelnünk egy dedikált telefonszámot, és az itt kapott kóddal tudunk belépni a CallMix szoftverébe. Ez a jelenlegi állapot szerint a Gmail vagy a Outlook címlistánkban tárolt telefonszámokat képes kezelni: amikor egy "ismerős" szám indít hívást telefonunkra, a rendszer máris kikeresi a kontakthoz tartozó legfrissebb e-maileket, valamint elkezdi betölteni az illető közösségi profiljait.
Az Innovációs TechShow nagydíjával
Egyre több extra ■ Önmagában már ez az ötlet is izgalmas és érdekes, de szerencsére a fejlesztők folyamatosan adagolják az apró bónuszokat a Telenor hálózatában tesztelt szolgáltatáshoz. Egyrészt, amint az megnézhető az alábbi videóban is, olyan nagyvállalati igények kielégítésére is tökéletes az elgondolás, mint egy telefonos ügyfélszolgálat megvalósítása.
A Telenor telefonközpontjának demójában jól látszik, hogy az információs ablakok mellett multimédiás reklámfelületek is megjelenhetnek a felugró ablakban, de akár olyan hasznos információk is, mint a telefonközpont mellékeinek listája - ez utóbbi akár a számítógépen is kattinthatóvá tehető, tehát nincs szükség a lehetőségek végighallgatására, pár egérkattintás alatt a megfelelő mellék jelentkezik a telefonon.
Amennyiben a hívott fél épp nem elérhető, a CallMix képes a foglalt naptárbejegyzés alapján informálni a hívót, meddig tart a tárgyalás vagy egyéb elfoglaltság. Ha számítógép előtt vagyunk, csak épp telefonálni nem tudunk, szöveges chatként is működhet a szolgáltatás, ahol röviden megüzenhetjük, mikor érünk rá. Emellett pedig akár videós megjelenítésre is kapcsolhatunk, ha mindkét fél előtt webkamerás notebook dolgozik, és legvégül akár azt is megtehetjük, hogy teljesen átkapcsolunk a költséghatékonyabb, IP alapú beszélgetésre.
Bevezetés alatt ■ A funkcionálisan már működő, és folyamatosan tesztelt, csinosított megoldás gyakorlati bevezetéséről még nem tiszta a kép, a TcT a szolgáltatókkal és piaci szereplőkkel is tárgyal a bevezetés lehetőségeiről. Az egyéni felhasználók valószínűleg reklámokat megjelenítő, ám ingyenes megoldásként használhatják majd a CallMixet, míg az ügyfélszolgálati példán keresztül bemutatott vállalati alkalmazások licenc alapú konstrukcióban lesznek elérhetőek.
Az
Innovációs TechShow 2.0 nagydíját megnyerő szolgáltatásról a rendezvényen készítettünk egy kifejezetten remegő kezű videót - a tömeg miatt ugyanis szinte képtelenség lett volna hagyományos kamerával dolgozni, így egy mobiltelefonnyi méretű Cisco Flipet lóbáltunk a demonstrátorok és a képernyők felé.