Mobil eszközökre, hosztolt szolgáltatásokra és progresszív felhasználói felületekre épülnek a Nexon jövőre érkező, negyedik generációs humán ügyviteli és bérszámfejtő megoldásai.
A tengerentúli vállalatok nagy része már alaptevékenységei közé számítja az emberi erőforrás menedzsmentjét, amelyet a gazdaság meghatározó tényezőjeként az értékteremtés egyik alapvető forrásának tart. Nem csoda, hogy a HR technológiailag is megelőzi az ügyvitel más ágazatait, ami jellemzően a szoftverszolgáltatások (SaaS) terjedésével jár az egyedi vagy házi fejlesztésű megoldások rovására – derült ki a Nexon csütörtöki
konferenciáján.
A Nexon ingyen letölthető bérkalkulátorával Android és iOS rendszerű eszközökön is egyszerűen számolható ki a bruttó és nettó bér, a juttatási csomagok több eleme vagy a munkáltatói összköltség.
A hazai tulajdonú szoftvercég új generációs termékcsaládjának bejelentésekor
Ocskay Szilárd ügyvezető igazgató hangsúlyozta: a HR alkalmazások területén is egyre inkább az üzleti tevékenység támogatása válik hangsúlyossá.
Új követelmények ■ Ez egyrészt a felhasználói élmény előtérbe kerülését jelenti, mivel a dolgozói vagy vezetői önkiszolgáló rendszerekhez könnyen érthető, jól átlátható grafikus felületekre van szükség, az okostelefonok és táblagépek terjedésével pedig nő a mobil adathozzáférés és a különféle eszközökre vagy felhasználási módokra szabott interfészek jelentősége. Az érintőképernyő vagy a mobilos megközelítés egyébként is szükségszerűséggé vált, amelyet már nem lehet figyelmen kívül hagyni az
internetgeneráció munkába állásával.
A cégek körében a hagyományos szerverarchitektúrák mellett itthon is egyre terjed a cloud alapú megközelítés, amelytől az ügyfelek a szolgáltatások költségeinek és erőforrásigényének csökkenését várják. A két felfogást azok minden előnyével a hibrid rendszerek egyesítik, amelyekre a nemzetközi trendeknek megfelelően a Nexon új szolgáltatásai is súlyt helyeznek.
Közösség, sebesség ■ A Nexon közel egymilliárd forintos szoftverfejlesztése az érintőképernyő vagy a mobilitás mellett igyekszik elébe menni más trendeknek is. Ilyen a felhasználók körének változása: a HR adminisztrátorokon túl a jövőben már a vezetők és a beosztottak is gyakran igénybe veszik a kapcsolódó alkalmazásokat, mivel az ügyviteli szoftverek terén is egyre nagyobb az igény a problémák gyors, helyben való megoldására.
A Nexon alkalmazásfejlesztésért felelős ágazati igazgatója szerint a világon több mint 5 milliárd mobil előfizetést tartanak számon, egymilliárd ember pedig már munkát is végez mobil eszközökön. Kudich Zsolt egy amerikai felmérésre hivatkozva elmondta: a HR ezen a téren is kiemelt terület, a cégek egyre nagyobb számban vesznek igénybe mobil szoftvereket a bérszámfejtéshez és a HR feladatokhoz.
A közösségi hálózatok integrációja ugyancsak kiemelt terület. A Facebook vagy a LinkedIn gyorsan növekvő adatmennyisége (és az annak elemzésére szolgáló új technológiák) már túlmutatnak a munkavállalók lekáderezésén. Lehetővé válik például, hogy a vállalatok monitorozzák a különböző részlegeken belüli közhangulatot, és adott esetben gyors lépéseket tegyenek a termelékenységet veszélyeztető folyamatok megelőzésére.
A Nexon negyedik generációs termékeit 2012 első negyedévétől kezdve vezeti be a piacra, teljes kínálatának megújítását pedig 2015-re tervezi – az előző generációváltások tapasztalatai szerint a komplett ügyfélkörnek 2-3 évre van szüksége az átálláshoz. Ez a Nexon esetében 3 ezer hazai vállalkozást jelent, amelyeken keresztül az arculatváltáson átesett szoftvercég körülbelül egymillió munkavállaló bérügyi adminisztrációját támogatja. A Nexon 30 százalékos piaci részesedést tudhat magáénak, és 3 milliárd forintot meghaladó nettó árbevételt prognosztizál 2011-re.