A cég hivatalos bejelentést tett blogján, amiből kiderül, a bevétel hány százalékát adja tovább az AdSense szolgáltatásokat használó partnereinek.

Az AdSense kattintás alapú hirdetési bevételt generál azon oldalak számára, akik a Google által kezelt hirdetéseket hajlandóak elhelyezni weblapjukon. A szolgáltatásnak már sok formája létezik, de a két legfontosabb a tartalmi relevancia alapján felbukkanó hirdetések az oldalakon elhelyezett dobozokban (AdSense for content), illetve a honlapokba beépített és azon belül használt Google-kereső lefuttatásakor megjelenő reklámok (AdSense for search).

A nyerőszámok: 68 és 51 | Eddig csak találgatások léteztek arról, vajon a Google mekkora szeletét tartja vissza a bevételi tortának, és mennyit enged át a vele partnerségre lépő oldalaknak. Tegnapi blogbejegzésében a társaság alelnöke, Neal Mohan lerántotta a leplet a titokról. A jelenleg legnagyobb potenciállal rendelkező tartalmi hirdetés-elhelyezésből 68 százalék bevétel jut a partnereknek, míg az oldalon belüli keresések mellett megjelenő reklámokból származó pénz 51 százaléka érkezik számlájukra. Ettől az aránytól csak felfelé lehet eltérés, nagy potenciállal bíró médiavállalatokkal a cég külön megállapodásban adhat jobb feltételeket is.

A Google az adatok nyilvánosságra hozását hirdetési politikájának átláthatóbbá tételével magyarázta. Ezen volt és van is mit javítani, hiszen a vállalatot rendszeresen éri ezzel kapcsolatban kritika. Most egy puzzle darabka a helyére került, és kicsit könnyebbé vált az eligazodás a hirdetési piac ezen részén.

Apróságok a homályban | Teljes átvilágításról azonban még nem beszélhetünk, hiszen a kisebb jelentőségű AdSense-megoldások osztozkodási aránya továbbra sem publikus. Így például még mindig nem tudni, mennyit tart meg magának a cég az AdSense mobilos, illetve feedekre specializált változatából. A blogbejegyzésben mindezt azzal magyarázza az alelnök, hogy ezeken a területeken még számukra sem világos, milyen költségeik vannak, így a szolgáltatás beárazása jelenleg is képlékeny terület.

Mohan arra is felhívja a potenciális partnerek figyelmét, hogy ne pusztán a százalékot nézzék, hanem az ebből nyerhető teljes bevételt. Azaz hiába kínál egy versenytárs magasabb százalékot, ha a hirdetések által generált összbevétel jelentősen elmarad a Google által kínált megoldáshoz képest – magyarázta az alelnök.

Mit kezdjünk a gyilkos robotokkal?

Kétnapos nemzetközi konferencián próbálták a szomszédos Bécsben kitalálni, miként lehetne nemzetközi szinten kezelni a mesterséges intelligencia fejlődésével egyre potensebbé váló autonóm fegyverrendszereket.
 
Hirdetés

Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól

A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.