A nagy mennyiségű információ képes formátumban sokkal könnyebben befogadható, így hatása is komolyabb az emberekre. Ezért nő a népszerűsége az infografikáknak, amelyet akár kezdő, akár nagyobb vállalkozások is könnyen használhatnak üzleti céljaik támogatására.

Az emberek információfogyasztási szokásait folyamatosan változtatják a technikai újdonságok. A példák a nyomtatás feltalálásától kezdve a rádió majd a tévé megjelenésén át egészen a szélessávú internetelérésig tartanak.

Utóbbi fejlemény, valamint az a tény, hogy egyre kevesebb időnk van az információ befogadására oda vezettek, hogy mára a legkedveltebb közvetítő csatorna szerepét a kép és a videó tölti be. A szöveg nem vesztette el létjogosultságát, de sok esetben csak kiegészítő szerepet kap a kommunikációban.

Ha a hegy nem megy Mohamedhez... | Az infografika pontosan ezekre a változásokra jelent egyfajta adekvát választ. Ha a célközönségünknek nincs ideje vagy nem szeret hosszú szövegeket, bonyolult táblázatokat bogarászni, akkor közlő félnek kell alkalmazkodnia. Az információt ötletes képekben tálaló infografika segítségével sokkal hatékonyabban eljuttathatók a kulcsinformációk, legyen szó akár befektetők megnyerésére törekvő startup vállalkozásról, termékleírásról, marketinganyagról, vagy éppen általános cégbemutatóról, amivel szeretnénk pozitív, vonzó képet festeni vállalkozásunkról reménybeli ügyfeleinkben.

Számos jó példát lehet találni az infografika helyes és ötletes megvalósítására. A Milo vállalkozása arra épül, hogy az USA kiskereskedelmi boltjairól vezet valós idejű készletnyilvántartást, azaz a fogyasztók online tájékozódhatnak a környékükön lévő üzletek termékkínálatáról, árszintjéről. Hogy meggyőzzék az embereket arról, hogy a hagyományos vásárlás egyáltalán nem ment ki a divatból, elkészítették egy infografikát, amely termékkategóriákra bontva, szemléletesen ábrázolja, a teljes forgalom milyen kis százalékában találnak gazdára áruk az interneten. Ez egyszerre jó érv a vállalkozás alapgondolata mellett, valamint egyfajta pszichológiai megerősítés az ügyfél számára, miszerint a fizikai vásárlás továbbra is a legkedveltebb megoldás. A cég egyébként blogján rendszeresen publikál infografikákat, amelyekkel a saját üzletét próbálja erősíteni.

A visualeconomics.com már nevében is hordozza, hogy a témában profikról van szó. Érdemes a honlapjukon elidőzni, hogy képet kapjunk az infografikában rejlő lehetőségekről. A szöveges formában meglehetősen unalmas internetezési szokásokról készített jelentésből például az alábbi képet csinálták.


(Forrás: visualeconomics.com)

Hogy mire figyeljenek azok, akik infografikát szeretnének készíteni, azt a Cool Infografics blog szerzője jól összefoglalta. Bár az írást újságírók számára ajánlja, a gondolatok teljes egészében használhatók általános iránymutatásként infografikák készítésénél. Sarokpontokként a következőkre kell ügyelni:

Érthetőség minden méretben | Sok infografika csak teljes méretben megnyitva értelmezhető, de nagyon fontos, hogy ha például szöveg mellé helyezzük el honlapunkon a kép nagyítható miniatűrjét, akkor még ebben a kisebb méretben is bírjon információértékkel. Ellenkező esetben nem biztos, hogy rávesszük a közönséget, hogy lekattintsa nagy fáradsággal elkészített remekművünket

Adja el magát
| Nagyon fontos, hogy az illusztráció önmagában értelmezhető legyen, tehát ránézésre azt közvetítse, amit szeretnénk. A kiegészítő szövegnek van szerepe az infografikáknál is, de csak másodlagos, megerősítő forrásként.


Kreativitás, változatosság, minőség
| Talán magától értetődő, de nem árt elégszer hangsúlyozni: az infografika az ötletes, változatos, kiváló minőségben elkészített képekről és ábrákról szó. Nyugodtan keverjük a különböző megjelenítési típusokat (térképek, kördiagramok, egyedi vizuális megoldások), és törekedjünk arra, hogy legyen olyan "csavar" a képben, ami megfogja (és jó esetben megosztásra ösztönzi) a nézőjét.

Pontosság | Ha már infografika készítésére vállalkozunk, nem szabad olyan hibákat elkövetni, amivel hiteltelenné tehetjük képünket. Az egyik gyakori probléma például az arányok pontatlan megjelenítése. Tehát ha két mennyiséget mondjuk négyzetekkel ábrázolunk, akkor a kétszer nagyobb adatot ne egy kétszer nagyobb élhosszúságú négyzet jelölje, hanem szánjunk rá időt, és számoljuk ki, mekkora négyzetnek van kétszer akkora területe.

Kiegészítő információk | Ne feledkezzünk meg a grafikákon megjelenített adatok forrásának feltüntetéséről, mint ahogy arról sem, aki tervezte, készítette magát a képet. Ugyanakkor magunk számára fontos az, hogy cégünk, márkánk mindenképpen szerepeljen a képen, valamint az is, hol található meg eredetileg az infografika.

Talán az eddigiek alapján egyértelművé vált, hogy infografikát készíteni nem egyszerű feladat, nem csupán időt, energiát és pénzt igényel, de nyitott gondolkodásmódot és kreativitást is. Ez még akkor is igaz, ha profi dizájnert alkalmazunk a feladatra. A tervező nem tudja helyettünk kitalálni, mit szeretnénk kommunikálni, és az milyen módon lendíti előre az üzletet. Ha viszont kellően átgondolva, megfelelő ráfordítással készítünk ilyesmit, az bizonyosan meghozza a remélt eredményt.

Kitessékelnék a gyerekeket a közösségi médiából a francia elnök szakértői

Az Emmanuel Macron által felkért szakértői bizottság egyáltalán nem adna okostelefont a 13 éven aluliak kezébe, a közösségi médiát pedig 18 pluszos szolgáltatásként kezelné.
 
Hirdetés

Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól

A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.