Az interneten a szöveges tartalom mellett hatalmas mennyiségű kép található, amit azonban igen rossz hatásfokkal használnak fel az automatizált hirdetési megoldások. A Stipple újdonsága ezen próbál változtatni.
Az inline (vagyis szövegbe ágyazott) hirdetés lényege, hogy a weboldalakon szereplő szavakhoz célzott hirdetéseket rendel a hirdetők által megvásárolt kulcsszavak alapján. Ez általában kiemeli a szöveges tartalom megfelelő elemeit, és ha az egérkurzor az aláhúzott kulcsszó fölé kerül, akkor külön ablakban megjelenik maga a hirdetés is a megfelelő hivatkozással.

Amennyiben a reklám valóban releváns, az olvasó innen továbbkattinthat, hogy eljusson a hirdető honlapjára. Ilyesmivel minden internetező találkozott már, sokak számára pedig ismerősen cseng a Vibrant Media vagy a hazai keyMedia (Etarget) szolgáltató neve is.

Nem adják fel A megoldás néhány évvel ezelőtt még igen elterjedt volt, és számos online kiadványban a mai napig alkalmazzák, bár sokan már kitakarították oldalukról az inline hirdetések kódját. Ennek oka, hogy a hasonló hirdetések relevanciája legalábbis véleményes, nem beszélve arról, hogy a felugró szövegek tartalmát sem lehet folyamatosan monitorozni. Az olvasók ezen felül gyakran zavarónak tartják a megjelenő ablakocskákat, és a saját hirdetési partnerek sem feltétlenül örülnek, ha egy adott tartalom hemzseg a konkurencia kulcsszavas hirdetéseitől.

Gamification: amikor a játék nem játék
Felvásárlásokból gyúrt marketinges analitikai megoldást az IBM

Az inline hirdetések mindezek ellenére kiirthatatlannak tűnnek, sőt a jelek szerint fejlődnek is, amire jó példa a Stipple hirdetési platform újdonsága. A nemrég bejelentett megoldás lényege, hogy a kulcsszavak relevanciáját nem csak más szövegekhez, de az egyes képek mintázatához képest is meghatározza: megvizsgálja a hirdetők által gyakran használt és közzétett képeket (például ruhadarabokról vagy autókról), majd a hagyományos módszerrel megjeleníti a felugró ablakot, ha az olvasó a kurzort a kép fölé mozgatja.



Így dolgozik a Stipple (forrás: ReadWriteWeb)


A Stipple vezetője szerint az interneten számolatlanul felbukkanó képek mind potenciális bevételt hordoznak, és az egyes márkák havi szinten is jelentős összegektől esnek el, mert nem címkézik meg a saját felvételeiket. Ha a felhasználók megtalálják a termékhez kapcsolódó képet, de arról már nem kapnak pontos információt, hogy mit is látnak valójában, akkor a kép reklámértéke jelentősen csökken, az adott brand pedig közvetve bevételektől esik el. A Stipple ezzel szemben lehetővé teszi, hogy a felhasználó például 1-2 kattintással megvásárolja azt a pólót, amit egy híresség visel valamelyik bulvárlap felvételén.

Próba szerencse A hirdetési platformot mindenki ingyenesen próbára teheti: a hirdetőknek mintaképeket kell feltölteniük, míg a kiadóknak be kell fűzniük oldalaikba a megfelelő kódot. Innentől a rendszer automatikusan felcímkézi azokat a képek, amelyek hasonlóságot mutatnak a Stiple "ujjlenyomat-adatbázisával", és elméletben már potyognak is a centek vagy fillérek minden kattintás után. A Stipple ráadásul akkor is fizet, ha valaki az adott oldalon keresztül tesz kívánságlistára egy terméket, vagy közvetlenül meg is vásárolja azt.



Nehéz lenne megjósolni, hogy az új kulcsszavas hirdetési megoldás mennyire életképes, de első pillantásra érdekesebbnek tűnik a szöveges változatnál

Százával érkeztek a csapatok a humanoid robotok olimpiájára

Pekingben újabb látványos eseményt rendeztek az emberszerű robotok képességeinek bemutatására, bár ennél többre lesz szükség a humanoidok valós felhasználásával kapcsolatos kétségek eloszlatásához.
 
A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.