Néhány hónapon belül a Vodafone Magyarországnál debütálhat élesben az első mesterséges intelligencián alapuló hazai ügyfélszolgálati rendszer. Ennek elkészültéről ma számoltak be Budapesten a fejlesztésben érdekelt konzorcium tagjai.

Több mint másfél éves fejlesztési munka eredményeként készült el a mesterséges intelligencia eszköztárán alapuló első magyar nyelvű ügyfélszolgálati rendszer, a Monspeech. A fejlesztés a magyar nyelvű folyamatos beszéd felismerésére, automatikusan írott szöveggé alakítására, illetve az ebből készülő leiratokban való tartalom alapú keresésre ad lehetőséget többféle módon is.

Elemzés hangsebességgel  A valós idejű keresés esetében a lejegyzéssel párhuzamosan történik a keresés. Ennek eredményei megjelennek a képernyőn. Több téma, vagy probléma esetén az ügyfélszolgálatos a legördülő mezőből választhatja ki a megfelelő válaszokat. Ez utóbbiak kiválasztásához a rendszer több adatforrásban is keres egyidejűleg.

300 másodpercig
tart egy átlagos ügyfélkezelési beszélgetés. Ezt is lejjebb szoríthatja az új rendszer.
A rendszer módot ad utólagos elemzésekre is, ahol szövegbányászati technológiával a teljes adatbázisban megy végbe a tartalomkeresés. Ennek segítségével nagy komplexitású, tetszőlegesen összeállítható statisztikák, kiértékelések készülhetnek akár automatikusan is. Ennek révén hatékonyabban lehet az ügyfélkiszolgáló munkát megszervezni és az előfizető is gyorsabb és pontosabb megoldást kaphat a problémájára. A hatékonyságnövelés egyik lehetséges vonzata a híváskezelési, híváslezárási idő lerövidülése. Ma az átlagos ügyfélkezelési idő 300 másodperc, már az is sokat jelent ha ezt lehet 10 százalékkal csökkenteni – hangzott el a projektet lezáró mai bejelentésen.

Üzlet és tudomány  A fejlesztésre szerveződött konzorciumot, amely cégeket és kutatókat egyaránt tömörít a Montana Tudásmenedzsment Kft. vezette. Céges oldalról részt vett benne még az Aitia Informatikai Zrt. is, a kutatói területet a THINKTech Kutatási Központ, a BME Távközlési és Médiainformatikai Tanszék valamint az MTA Nyelvtudományi Intézete képviseli.

A projekt kapcsán Vadász Pál a Montana ügyvezetője kiemelte: a hozzájuk hasonló magyar középvállalatok valós kitörési pontja lehet az ilyen jellegű innováció, a fejlesztések hidat teremthetnek a tudomány és a piac között. A most lezárult projekt összköltsége 336 millió forint, amihez az Európai Unió és a magyar állam összesen 218,4 millió forint támogatást nyújt.

A rendszer a tervek szerint a Vodafone Magyarországnál debütál. A hazai mobiltársaság jelenleg két helyen tart fenn ügyfélszolgálati központot, Budapesten mintegy 100 fővel, illetve a 2009-ben átadott és egyben regionális kiszolgáló központnak is számító Miskolcon, ahol 300-an dolgoznak.

Piaci lehetőségek  „A projektbe a Vodafone szakembereit is bevontuk, de bízunk abban, hogy a Monspeech iránt más hazai ügyfélszolgálatok is érdeklődnek majd, sőt előbb-utóbb exportképes termékké is tud válni” – hangoztatta Vadász Pál. Ez utóbbival kapcsolatban a Bitport kérdésére, hogy mely piacokat céloznák meg a jövőben, a Montana ügyvezetője így válaszolt: „A külföldi lehetőségek kapcsán elsősorban abban bízunk, hogy az itt működő multik más leányvállalatainak a figyelmét is fel tudjuk kelteni vele”.

Nem vesznek el a szövegtengerben
Az elemzőrendszerek új generációja

Kitessékelnék a gyerekeket a közösségi médiából a francia elnök szakértői

Az Emmanuel Macron által felkért szakértői bizottság egyáltalán nem adna okostelefont a 13 éven aluliak kezébe, a közösségi médiát pedig 18 pluszos szolgáltatásként kezelné.
 
Hirdetés

Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól

A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.