A cég a 2009-ben részlegesen bevezetett informatikai rendszert bővíti ki teljes gépparkjára. Az utastájékoztatást, a jegykezelést és a diszpécserek munkáját egyaránt segítő projektre 214 millió forintos támogatást nyert el a társaság.

A Jászkun Volán Zrt. valamennyi helyközi autóbuszát pénztárgéppel integrált fedélzeti számítógéppel szerelik fel - jelentette be Pozsonyi István vezérigazgató a közlekedési cég hétfői szolnoki sajtótájékoztatóján. A társaság ezzel a már 2009-ben megkezdett modernizációt folytatja. Akkor 46 buszra került GPS alapú berendezés, ami többek között lehetővé teszi a fejlett forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszer üzemeltetését, valamint a jegykiadást is gyorsítja.

A most bejelentett második szakaszban 150 autóbuszra és 17 bérletpénztárba kerülhet korszerű jegykiadó berendezés. A projekt összköltsége megközelíti a 270 millió forintot, ám sikerült az Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanácstól uniós forrásból 214 millió forint vissza nem térítendő támogatást nyerni, így a társaságnak csak a különbözetet kell kigazdálkodnia.

Minden szép lesz A kivitelezés lehetőségét ezúttal is a 2009-es projekt szállítója, az IQSYS Informatikai és Tanácsadó Zrt., a Magyar Telekom leányvállalata nyerte el. A cég kereskedelmi igazgatója a sajtótájékoztatón kifejtette, a pénztárgéppel integrált fedélzeti számítógép az adatokat mobilinternetes kapcsolaton át továbbítja a központi rendszer felé. A központi rendszer a járművek helyzetét folyamatosan értékeli, összehasonlítja a menetrenddel, megjeleníti a diszpécser térképén, egyben figyelmeztető funkciókat és beavatkozási lehetőségeket kínálva számára.

Az utasok tájékoztatására a GPS-jeleket használja fel a rendszer, így az érdeklődők valós idejű adatokat kaphatnak a járatokról, akár a dinamikus utastájékoztató táblákról, akár az interneten keresztül elérhető tájékoztató oldalról. Az utasok ezt a szolgáltatást mobiltelefonról is elérhetik.

Google: hobbiprojektből budapesti útvonaltervező
Informatikával gyorsítható a tömegközlekedés

Egy amerikai szövetségi bíró is ráfaragott a mesterséges intelligenciával

Mára szinte megszokottá vált, hogy az ügyvédek itt-ott lebuknak a ChatGPT-vel, de az már az igazságszolgáltatásba vetett bizalmat is rombolja, amikor a bírósági ítéletekben jelennek meg MI-vel generált ostobaságok.
 
A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.