Kibővült portfólióval, NetIQ Novell SUSE Magyarországi Képviselet néven folytatja hazai tevékenységét a Novell Magyarország. Szittya Tamás ügyvezető szerint a legdinamikusabban növekvő üzletágnak a SUSE Linux ígérkezik, ahol a korábbi nagy rivális Microsoft is beszállt az értékesítésbe.
Az elmúlt másfél évben lezajlott szervezeti átalakulások nyomán négy önálló üzletágba csoportosította át a termékeit
a Novell felvásárlását tavaly tavasszal lezáró The Attachmate Group. A Novell portfólióját három részre osztották, ezek részben az Attachmate korábbi részeibe olvadtak be, míg az Attachmate vállalat hagyományos terminálemulációs és szoftvermodernizációs megoldásait egy negyedik egység kezeli.
Maga a Novell három évtizeddel ezelőtti alapításának helyszínére, a Utah állambeli Provóba helyezte központját, és olyan csoportmunka, eszköz és rendszerfelügyelet, valamint a fájl- és hálózatkezelési termékekre fókuszál, mint az Open Enterprise Server, a GroupWise vagy a ZENworks végpontmenedzsment-megoldások. Az új felállásban a SUSE termékei egy új, open source-orientált egységbe kerültek, míg a Novell személyazonosság-kezelési, jogszabályi megfelelőségi (compliance) és biztonsági portfóliója az Attachmate-hez tartozó NetIQ-ba olvadt be.
Átalakult a hazai képviselet is ■ Az amerikai szoftvercég magyarországi képviseletére vonatkozó változásokat néhány napja szakmai konferencia keretében jelentették be Budapesten. A hazai képviselet a Novell és a nyílt forráskódú SUSE Linux megoldások mellett a jövőben a NetIQ szoftvereket is forgalmazza és támogatja. Utóbbiak körébe tartoznak a személyazonosság-kezelő (identity), a biztonsági és a megfelelőségi (compliance) megoldások. Emellett az üzletág palettájára kerültek egyes korábbról ismert Novell alkalmazások, többek között az Identity Manager, a Sentinel, az Access Manager és a PlateSpin eszközök.
A szervezeti átalakításokkal a cég egyik fontos célja a termékfejlesztés javítása volt. A fejlesztők a jövőben azonnal tudnak reagálni a felhasználói és a technológiaváltásból adódó igényekre. Az önálló üzletágakban működő fejlesztőcsapatok révén a termékek és az új verziók várhatóan hamarabb lesznek elérhetők.
Gyorsan nő a SUSE ■ - A három üzletág közül a SUSE a legdinamikusabban növekvő, az előző pénzügyi évben 15 százalékot, az utolsó negyedévben 40 százalékot nőtt a forgalma, ami a jelenlegi gazdasági körülmények között nagy eredménynek mondható – nyilatkozta a Bitportnak
Szittya Tamás ügyvezető. Ennek több oka van: korábban a Novellen belül is fontos volt a SUSE, de a százas nagyságrendben mérhető többi termék mellett kisebb hangsúlyt kapott. Az önállósodással a benne lévő potenciál jobban kihasználható, amit az üzleti mutatók is alátámasztanak.
Szerepet játszanak az eredményesebb jelenlétben a piac többi szereplőjével, köztük a korábbi nagy riválisokkal kialakított együttműködések is. Közülük hármat érdemes kiemelni, egyik az SAP-val való együttműködés. A német üzleti szoftvergyártó házon belül is SUSE Linux szervereket használ a saját fejlesztéseire, a linuxos SAP installációkon belül a SUSE részesedése eléri a 70 százalékot. A másik sikeres kapcsolat az IBM-mel alakult ki, ennek nyomán költséghatékonyan működtethető Linux futhat már a Kék Óriás nagy teljesítményű mainframe gépein. A világ szuperszámítógépeinek fele is SUSE Linuxot használ.
Együtt a Microsofttal ■ A harmadik együttműködés hat évvel ezelőtt a Microsofttal jött létre, amely velük több lábon is áll. Egyik oldalról közös a technikai fejlesztés, ahol a nyílt szabványok terjesztése érdekében különböző projekteket indítottak, például a szerverek, felhő megoldások, virtualizáció, felügyelet és támogatás terén: az együttműködés legutóbbi eredményeként már a Windows Azure-on is elérhető a SUSE Linux Enterprise Server. A másik a kereskedelmi együttműködés, aminek a lényege, hogy a Microsoft azoknál az ügyfeleknél, ahol felmerül az igény arra, hogy a meglévő Microsoft infrastruktúra mellett, nyílt forráskódú infrastruktúrát is alkalmazzanak, ott a SUSE Linuxot ajánlja.
– Ez óriási hajtóerő a nyílt szabványok terjedése érdekében. A szembenállás helyett az összefogást választottuk, ami abszolút ügyfélorientált megközelítésnek számít – húzta alá Szittya Tamás.