Lassan elfelejthetjük, hogy a távolsági buszozás egyenlő két órányi információs csenddel, amikor gyakran azt se tudjuk, hol vagyunk. A jegyvásárlás is korszerűbb lehet, és a buszok is gyorsulhatnak, ha zöld hullámot kérnek. Eközben számos járaton már vezeték nélkül lehet internetezni is.
Az IQSYS idén ősszel fejezte be a Hajdú Volán informatikai szolgáltatásának fejlesztését. A két éves projekt keretein belül a menetrend szerint közlekedő távolsági buszokra korszerű, számítógép alapú, GPS technológiával ellátott menetjegy- és bérletértékesítésre szolgáló fedélzeti és elővételi pénztárgépeket helyeztek el. A program összesen hat ütemben valósult meg és a megfelelő háttértechnika kiépítése után a Volán társaság 220 autóbuszát szerelték fel az új eszközökkel.

A fejlesztések finanszírozására az Európai Unió, valamint a Magyar Köztársaság költségvetése 400 millió forintos egyszeri, vissza nem térítendő támogatást nyújtott, a fennmaradó 100 millió forintot pedig a Hajdú Volán Zrt. fedezte. Az új rendszernek köszönhetően nagymértékben javul a társaság által nyújtott szolgáltatások színvonala. A tömegközlekedés korszerűbb és még inkább "utasbarát" lett.

Mindig tudom, hol járunk A projekt első három ütemében a háttértechnika kiépítése, valamint GPS technológiára épülő utastájékoztató kijelzőkkel történő felszerelése történt meg. A GPS technológiának köszönhetően az utasok mindig pontosan fogják tudni, hogy a buszok éppen hol tartanak, és mennyi idő múlva érnek a következő megállóba.

A negyedik ütemben a már kész és letesztelt utastájékoztató rendszert fejlesztették tovább, ami lehetővé teszi, hogy az internet vagy WAP segítségével is nyomon követhessük a járatokat. Az ötödik ütemben a diszpécserek és a sofőrök közti kétoldalú kommunikációt tették gyorsabbá, biztonságosabbá. A diszpécserek számára ezen túl biztosított lesz az automatikus flottakövetés, és az autóbuszokkal kapcsolatos legfrissebb információk állnak majd a rendelkezésükre.

A program utolsó elemeként augusztusban vezették be az országban elsőként az elektronikus bérletrendszert, a Hajdúszoboszló-Nagyhegyes-Balmazújváros vonalon. A kártya előnyei, hogy a rendszer segítségével felgyorsul a bérletvásárlás és az autóbuszokon történő elfogadása is, használatukkal pedig pontosabb adatok nyerhetők az autóbuszjáratok kihasználtságáról.



A buszokra felszerelt berendezések

Sopronban is modernizálnak Az ország másik felén szinte pont a hajdúsági fejlesztések befejezésének időpontjában indult egy újabb projekt, amelyben az IQSYS mellett a Synergon is részt vesz: a Soproni Önkormányzat valamint a Kisalföld Volán közös konzorciumot hozott létre, hasonló megoldások bevezetésére.

Horváth Gábor, az IQSYS üzletágigazgatója szerint az ország többi távolsági közlekedési szolgáltatója is pályázik a hajdúságihoz hasonló forrásokra, így nagy az esély arra, hogy a nem is olyan távoli jövőben a hazai távolsági buszok mindegyike kényelmetlen közlekedési eszközből intelligens, utasbarát útitárssá válik.

WiFi a buszokon Eközben más szempontból is vonzóbb lett az utazás helyközi buszokon:  a Vodafone és a Volánbusz Zrt. közötti megállapodásnak köszönhetően szeptember utolsó napjától 80 távolsági járaton térítésmentesen használható a WiFi internetkapcsolat utazás közben.

- Szeretnénk minél jobban kibővíteni a mobilinternet felhasználás módját, ennek érdekében a reptéri minibuszok után most a Volánbusz távolsági járatainak több mint 60 százalékát is elláttuk WiFi kapcsolattal, - mondta el Beck György, a Vodafone Magyarország elnök-vezérigazgatója. Az internetes szolgáltatás 34 vonalon, a WiFi matricával ellátott autóbuszokon érhető el, többek között a bécsi, a soproni, a zalaegerszegi, a nagykanizsai, a szekszárdi, a pécsi, a bajai, a szegedi, a battonyai és az egri járatokon.

Az amerikaiak elzavarnák az MI-t az atomfegyverek környékéről

Az Egyesült Államok szerint legalább az ENSZ BT állandó tagjai világossá tehetnék, hogy nem bízzák mesterségesintelligencia-rendszerekre a nukleáris fegyverek bevetéséről szóló döntéseket.
 
Hirdetés

Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól

A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.