A Prism Skylabs módszerével nyomon követhető és elemezhető a vásárlók mozgása az eladótérben.
Aki üzlethelyiséggel rendelkezik (legyen nagyobb, vagy akár kisebb vállalkozás), azt nagyon is érdekli, hogy a vásárlók milyen mozgásokat végeznek a polcok között. Mely területeken időznek el hosszasabban és melyek azok a területek, amelyeket valamilyen oknál fogva kerülnek. A
Prism Skylabs startup ötlete ezt az igényt szolgálja ki, a megoldás poénja pedig az, hogy akár egészen kis boltok tulajdonosai is megengedhetik maguknak a beruházást.
Tudja, hol jár a vevő ■ A San Fransiscoban indult vállalkozás egy olyan technológiát dolgozott ki, ami az üzletekben már korábban telepített biztonsági kamerák képeit használja. A napközben készült felvételeket egy szoftver feldolgozza, és egyetlen, speciális képen helyezi el, amelyen vörös színnel jelennek meg azok a területek, ahol a vásárlók előszeretettel tartózkodnak. Az alkalmazás arra is képes, hogy egy napot időszakonként elemezhessen a tulajdonos, így kiderülhet számára, hogy mikor van nagyobb vásárlói aktivitás, ezen belül pedig azt is megállapíthatja, hogy a vevők milyen útvonalakon közlekednek az üzletben.
A Prism Skylabs CEO-ja,
Steve Russel szerint a legnagyobb vívmányuk mégis az, hogy mindezt úgy valósítják meg, hogy a boltban sétálók személyiségi jogai sértetlenek maradnak. Teljesen anonim módon dolgozzák fel az adatokat: egy percben képek ezreit készíti a szoftver, amiről az emberek alakjait eltünteti és csak a lényeges információk maradnak fent. Az ötletből tavaly novemberre lett értékesíthető termék, így már tapasztalatokkal is rendelkeznek a fejlesztők, amelyekből kiderül, hogy a kis ruházati boltoktól a kávézókon át, egészen a nagy elektronikai áruházakig sokan igénybe veszik a vásárlók ilyen módon történő figyelését.
Állandóan ellenőrizhető ■ Az egyik elégedett vevő egy butikot vezet San Fransiscoban és arról számolt be, hogy a felvételeken egy vörös gócpont jelzése alapján a vásárlók valamilyen oknál fogva az üzlet jobb oldalán tartózkodtak többet, így
Sunshee Moon, a róla elnevezett butik legjobb darabjait itt helyezte el, amivel érezhetően többet tudott belőlük eladni. A szoftverrel az is pontosan kimutatható, hogy az üzlethelyiségben elhelyezett megállító táblák, akciós termékek mennyire képesek valóban megállítani az embereket, vagy éppen át kell helyezni őket egy olyan pontra, ahol a vásárlók szívesebben megállnak. A rendszer egy 50 dolláros havidíj ellenében bárhonnan, bármikor nyomon követhető, akár mobilról, vagy táblagépről is figyelhető az élőkép, így könnyen lehet reagálni egy-egy új helyzetre.
Az adatokat felhőben tároló, HTML5 alapú (iOS, Android) appokat is fejlesztő Prism Skylabs 2011-ben alakult meg több befektetői csoportnak köszönhetően, amelyek között ott van a Google alapító, Eric Schmidthez köthető Tomorrow Ventures is. A cég a tavaly októberben kapott, utolsó körös, 7,5 millió dolláros tőkeinjekciónak köszönhetően megkezdte működését, addig pedig egy 2011-ben elnyert, másfél millió dolláros befektetői juttatásból tudták megkezdeni a rendszer fejlesztését.