Sokan, sokféleképpen próbálják meggyőzni az embereket a környezetszennyezés elleni küzdelem fontosságáról. Egy új kezdeményezés a webáruházak használatának előnyeivel kapcsolja össze a "zöld gondolatot" - persze emellett igyekszik az internetes vásárlást is helyzetbe hozni.
Összefogtak a magyar webáruházak a szmog ellen: a környezetszennyezés elleni küzdelem jegyében két hazai cég igyekszik összegyűjteni azokat a webshopokat, akik futáros kiszállításaikat ingyenesen vagy kedvezményesen ajánlják minden hónap első hétfőjén.
Sok autó helyett egy motor ■ Azt már sokan felfogták, hogy a tömegközlekedés használata összességében környezetbarátabb, mintha minden egyes autótulajdonos külön-külön autózna munkahelyére és haza. Emellett azonban az is nyilvánvaló, hogy az online vásárlás is hasonlóan környezetkímélő lehet a hagyományos bolti vásárlásnál.
Egy nemzetközi kutatás esettanulmánya is jól érzékelteti a kontrasztot
A
Greenlogistics.org kutatásából részletes eredményeket is kaphatunk arról, milyen átlagos károsanyag-kibocsátással jár az, ha minden egyes megrendelt vagy megvásárolni kívánt áruért egyénileg, autóval mennek el az ügyfelek: ehhez képest egy webáruház futárja nemzetközi átlagban 80-120 terméket visz házhoz naponta egyetlen járművel (amely ráadásul sok esetben az autóknál sokkal jobb környezetvédelmi hatású motor). Minél több webáruház csatlakozik tehát egy környezetvédelmi célú akcióhoz, annál több termék válik elérhetővé a futáros megoldással - ha ehhez ráadásul kedvezmények is kapcsolódnak, talán a vevők is könnyebben állhatnak át egy zöldebb vásárlási gyakorlatra.
Webboltok, előre! ■ A
zoldhetfo.com címen elérhető kezdeményezéshez máris számos webshop csatlakozott, amelyek automatikusan, vagy bizonyos rendelési limit fölött elengedik a szállítás díját a Zöld Hétfőkön. A kezdeményezés persze ismerős lehet, hiszen a már általunk is bemutatott
Ingyen Szállítás Nap ötletéből nőtt ki: ezt még kizárólag az internetes vásárlási lehetőségek népszerűsítésére hozták létre, ám a havonta egyszer megtartott Zöld Hétfők már a környezettudatosság apropóját is felhasználják.
Az első Ingyen Szállítás Nap egyébként sikeresen zárult, a vásárlói vélemények nagy része pozitívan értékelte a kezdeményezést, és a részt vevő webáruházak is megnövekedett számú rendelésről, fokozott érdeklődésről számoltak be. A legtöbb partner automatikusan csatlakozott is a megújult akcióhoz, és a
zoldhetfo.com oldalon könnyen megtalálhatjuk a minket érdeklő internetes áruházra mutató hivatkozást.