Már minden ötödik magyar előfizető okostelefont használ, és az új előfizetést vásárlók 70 százaléka már okostelefont választ. A hamarosan itthon is első számú digitális csatornává váló mobilvilágról szól idén is a Smartmobil ‘12 konferencia, amelyet március 29-én a RaM Colosseumban tartanak.
Idén harmadik alkalommal rendezik meg Magyarország legnagyobb mobilos rendezvényét, a Smartmobil ’12 konferenciát. A Smartmobil ’12 az okostelefonok és táblagépek kiállítással egybekötött szakmai konferenciája, amely egyaránt célozza meg a mobil piac, a szakma szűkebb közönségét, a pénzügyi és marketingszakembereket, valamint a mobil ágazat iránt érdeklődőket.
A T-Mobile várakozásai szerint az idei év végére ötödével nőhet a mobilinternet előfizetők száma a teljes magyar piacon. Az adatforgalom további növekedését vetíti előre az is, hogy a szolgáltató felmérései alapján már minden ötödik magyar előfizető okostelefont használ, és az új előfizetést vásárlók 70 százaléka már okostelefont választ.
A legfrissebb piaci gyorsjelentések is igazolják, hogy a hazai mobilnet- és mobil eszközhasználat, valamint az ezt kiszolgáló és erre épülő szolgáltatói piac óriási léptékben fejlődik. Így az idei Smartmobil konferencia célja is az, hogy közönségét felkészítse az új világra, amelyben a mobil az első számú digitális csatorna.
Szakértő előadók ■ A Smartmobil ’12 konferenciának ezúttal a budapesti RaM Colosseum ad otthont. A szervezők a hazai mobilpiac sajátosságainak tárgyalásán túl a nemzetközi tapasztalatok megosztására is jelentős hangsúlyt fektetnek. A rendezvény nemzeközi előadói
Matthew Miller, Nagy-Britannia egyik piacvezető fejlesztőcégének – az UsTwo vezetője;
Alistair Beattie, a DDB EMEA innovációs vezetője;
Marc Toumelin, a Microsoft mobil eszközökért felelős régiós; továbbá
Krzysztof Rosinski, a Gemius vezető mobilpiaci elemzője, valamint
Lassi Kurkijärvi, a Sanoma (NL) fejlesztési és innovációs vezetője.
Az előadók között szerepel még
Oszkó Péter, a Portfolion vezérigazgatója,
Király István, a Magyar Telekom marketing vezérigazgató-helyettese,
Vaszily Miklós, az Origó vezérigazgatója,
Pintér Róbert, az Ipsos online ügyfélkapcsolati igazgatója, továbbá a fejlesztői, ügynökségi, befektetői és pénzügyi, vállalati, illetve e-kereskedelmi szektorok szakemberei.
Az előadók közül: Matthew Miller, Alistair Beattie és Oszkó Péter
Díjeső ■ A
Smartmobil ’12 konferencián idén is átadják a Mobile Influencer Díjat. A 2010 óta minden évben adományozott díj célja, hogy a mobil ágazat legbefolyásosabb hazai szereplőit jutalmazza, továbbá elismerje és támogassa az innovatív kezdeményezéseket. Az idei szavazásra március 18-ig lehet jelölteket nevezni, akik közül egy előre kiválasztott szakmai zsűri választja ki a 2011-es év mobilipari szakemberét.
A rendezvény keretében harmadszorra adják át az Év Alkalmazása Díjat is. A 2010. óta adományozott díj a friss hazai fejlesztéseket és fejlesztői csoportokat jutalmazza.