A Deloitte friss kutatása szerint a rengeteg letölthető applikáció ugyan teljesen átformálja a telefonhasználati szokásokat, ám a közvetlen vásárlásra csekély hatással vannak.

A közel kétezer ember bevonásával készített kutatás a nyári hónapokban zajlott. A fogyasztók többsége szerint a vásárlásnál az okostelefon mérete, minősége, billentyűzetének típusa és ára a legfontosabb paraméter. Mindössze 18 százalék vélte úgy, hogy a különböző platformokra elérhető mobil alkalmazások számítanak a készülék kiválasztásakor.

Hogy az okostelefónia nem feltétlenül csak az appok körül forog, jól szemlélteti az az adat, miszerint a fejlett mobileszközök tulajdonosai közül egyharmaduk egyáltalán nem tölt le alkalmazást.

Viszlát, MP3! | Azt viszont a felmérés is megerősítette, hogy azok, akik aktívan használják az alkalmazásokat, alaposan átalakítják a technológiával kapcsolatos viselkedésüket. Például 42 százalék teljesen felhagyott az MP3-lejátszó használatával.

De említhetnénk a kézikonzolokat, azaz a hordozható, játékra alkalmas eszközöket is. Ezen termékek gyártói számára egy riasztócsengő hangjával ér fel az, hogy a válaszadók 30 százaléka már az okostelefonján játszik, és elfelejtik a Sony PSP-t vagy a Nintendo DS-t.

Ezt egyébként jól mutatja a piaci részesedések változása is. A hordozható játékok területén 2008-ban még csak 5 százalékos jelenléttel bíró Apple tavaly már 19 százalékot harapott ki a tortából.

Trendformáló hatás | A fentiek visszaigazolják azt a sokszor emlegetett elgondolást, hogy az okostelefonok (és a hozzájuk köthető applikációk) rengeteg szegmensben megváltoztatják a piacot. Tehát lehet, hogy a közvetlen vásárlásra kevés befolyással bírnak az alkalmazások, ám közvetetten mégis komoly hatással vannak az infokommunikáció jelenére és jövőjére.

A vezér kirúgása helyett most már inkább részesedést venne Trump az Intelben

Ahogy azt mostanában megszokhattuk, a Fehér Ház ura bármivel és bárkivel kapcsolatban képes villámgyors, 180 fokos fordulatokra. Az Intel esetében például egy hétig tartott eljutni a követelőzéstől a bevásárlási szándékig.
 
A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.