A Google az Ipsos közreműködésével készült felmérése szerint idehaza egy év alatt másfélszeresére nőtt az okostelefon-penetráció, bár a magyarok a készüléket főleg szórakozásra, ezen belül elsősorban a közösségi oldalak böngészésére használják.
A Google 48 országra kiterjedő, magyar nyelven is olvasható
Our Mobile Planet felmérésének adataiból kiderül, hogy a tavalyi első negyedév 22 százalékos okostelefonos pentrációja az idei első három hónap végére már 34 százalékosra emelkedett a 16 évesnél idősebb hazai válaszadók körében. Bár az okostelefon-tulajdonosok mindössze fele használja készülélkét mindennap, közel kétharmaduk sosem megy el otthonról nélküle, sőt tízből hárman inkább a tévéjüktől válnának meg, mint az okostelefontól.
Nem bízunk a mobilos fizetésben ■ A legnépszerűbb időtöltés a közösségi hálózatok felkeresése (84 százalék), amit a telefont mindennap használók gyakorlatilag naponta meg is tesznek. A megkérdezettek háromnegyede végzett már keresést termékekre vagy szolgáltatásokra, és a keresések 20-25 százaléka vásárlással végződött; a mobilos vásárlás akadályának legtöbben a hitelkártya-biztonsággal kapcsolatos aggályokat és a képernyőméretből fakadó kényelmetlenségeket említette.
A mobilos hirdetések észrevételével, a jellemző tevékenységekkel vagy a helyi információk felhasználásával kapcsolatban érdemes végigtallózni a
pdf-formában is elérhető felmérést, amihez a magunk részéről két alapvető statisztika összehasonlításával járulunk hozzá.