A webes kereskedelemben is megdőlt a 2 másodperces szabály: a felhasználók már a szempillantásnyi késlekedést is rosszul viselik, és könnyen átszoknak más online szolgáltatásokra.
Annak idején hosszú percekig is türelmesen vártuk egy-egy weboldal betöltődését, ám a sávszélesség növekedésével vagy az útválasztó algoritmusok fejlődésével folyamatosan felgyorsult a világháló. A Forrester kutatása szerint 2006-ban a felhasználók elvárása már 4 másodperc körül volt, ami 2009-re 2 másodpercre csökkent, sőt 3 másodperces várakozás után legnagyobb részük elhagyta a site-okat. Az online kereskedelemben azóta tekinthető nem hivatalos szabványnak, hogy semmilyen funkció vagy oldalletöltés nem lépheti át a 2 másodperces határt.




A jelek szerint azonban már ez a szabály is a múlté, mivel az új mértékegység maga a szempillantás, illetve annak is a töredéke. A Google szakemberei szerint szerint az internetezők részben elfordulnak tőle, és kimutathatóan ritkábban veszik igénybe az adott online szolgáltatást, ha az legalább 250 ezredmásodperccel lassabb valamelyik versenytársánál. A Google adatait a Microsoft egyik kutatója is megerősítette, aki a The New York Times-nak nyilatkozva a másodperc negyed részét nevezte az új bűvös számnak.

Nem várunk  Összehasonlításképpen: egy pislogás ideje nagyjából 400 ezredmásodpercre tehető. A weblapok átlagos betöltési ideje ma is 6 másodperc körül van világszerte – ami a fejlett internetes piacokon ennek nagyjából a fele –, a mobilosok pedig 9 másodpercet várakoznak, ám a 250 milliszekundumos szabályt olykor-olykor még a Google keresője is megérzi. A Google vagy a Bing egyébként egészen kivételes sebességgel működik, általában egyetlen másodpercen belül lehozzák a találatokat, de még ők is folyamatos versenyben vannak az ember-számítógép interakció állandóan gyorsuló elvárásaival.

Nagy szám! Lassan befellegzik az SMS-aranybányának
Megtámadták a frekvenciatender eredményét

Természetesen ezek az elvárások ugyanúgy differenciáltak, mint a weboldalak profilfüggő teljesítménye. Egy videó betöltődésére például mindenki tovább hajlandó várni, mint egy keresés lefuttatására. A léc azonban ott is egyre magasabbra kerül: jelenleg már ötből négy internetező simán továbbáll, ha a szóban forgó videófolyam egyszer is megakad. Ez a tendencia a jövőben főleg a mobil net szempontjából jelent majd kihívásokat (és persze lehetőségeket), mivel a kapcsolódó infrastruktúra ebben a pillanatban még nemigen képes lépést tartani az exponenciálisan növekvő igényekkel.

Idegesítéssel küzd a képernyőfüggőség ellen egy új alkalmazás

Mivel az időkorlátos-kiléptetős módszerek nem igazán hatékonyak, a kutatók új módszerrel próbálnák meg rávenni a felhasználókat, hogy néha kapcsolják ki az okostelefonjukat.
 
Az Európai Unió kibervédelmi direktívájának való megfelelés nem annyira bonyolult feladat, mint amilyennek elsőre látszik.

a melléklet támogatója a Balasys IT Zrt.

Hirdetés

Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól

A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.