A Századvég frissen megjelent, médiafogyasztási szokásokat elemző anyagából kiderül, már csak az idősebb generáció áll ellen az internet térhódításának.
Hirdetés
 
Bár összességében hazánkban még mindig a televízió a legnépszerűbb médiatípus, de a fiataloknak már az internet az elsődleges, napi szinten használt médiaeszköz, így ebben van a legnagyobb növekedési potenciál - derült ki a Századvég Médiaműhely októberi kutatásából [PDF].

 

Minden negyedik
magyar felnőtt már napi szinten használja az internetet, és a trend alapján az arány nőni fog.
Az eredményekből az látszik, hogy a felnőtt lakosság 85 százaléka naponta vagy majdnem mindennap néz tévét, az ugyanilyen gyakorisággal rádiózók aránya 62, az újságolvasóké 57 százalék. Az internetet a lakosság 40 százaléka használja napi rendszerességgel, de magas azoknak az aránya (42 százalék) is, akik soha nem kapcsolódnak a világhálóra.

 

A 20 éveseké a net Az internethasználat elsöprő arányban van jelen a 18-29 éves korcsoport életében. A fiatalok közül 94 százalék válaszolt úgy, hogy naponta vagy majdnem minden nap használja a világhálót. Ugyanebben a korosztályban a tévézés már lényegesen kisebb szerepet kap, valamivel kevesebb, mint kétharmad a rendszeresen televíziót nézők aránya.

Internetfogyasztás minőségi és mennyiségi dimenziói korcsoport szerint (Századvég)




A 30 és 39 év közöttiek tekinthetők a legkiegyensúlyozottabb médiafogyasztóknak, mert ők mindent és mindenből sokat fogyasztanak. Ennek egyik lehetséges oka, hogy "ez a generáció még nem teljesen az internetes érában szocializálódott", még közel állnak hozzá a tradicionális médiatípusok, de viszonylag fiatalon sajátíthatták el az internet használatához elengedhetetlen technológiai alapismereteket, ezért a hagyományos és az új médiát egyaránt szívesen használják - véli a Századvég.

A napi szintű médiafogyasztók között a fővárosban is a televíziózók vannak többségben, de Budapesten több az aktív internetező (70 százalék), mint az aktív rádióhallgató (61 százalék) vagy újságolvasó (45 százalék). Nemek szerinti bontásban az látszik, hogy a férfiak sokkal fogékonyabbak a rendszeres internetezésre (51 százalék), mint a magyar nők (35 százalék).

Korszakváltás Bizonyos értelemben trendfordulót jeleznek azok az adatok, amelyek a 30-49 évesek médiafogyasztása és médiakötödése közötti összefüggést írják le - hívja fel a figyelmet a Századvég. Bár ebben a korosztályban jóval több az aktív televíziónéző, mint az internetező, mégis sokkal fontosabbnak gondolják az internetet, mint a tévét. Sőt a 30 és 49 év közötti korosztály összességében bármely más felületnél fontosabbnak tartja az internetet, még akkor is, ha kevesebbet használja - áll a Századvég kutatásában.

Jól vizsgáztunk e-népszámlálásból
A szélessáv a gazdaságot is felturbózza
Ultragyors internet negyedmillió háztartásban

Szupersztár MI-kutató hagyja ott a Metát és a begőzölt Zuckerberget

Yann LeCun szerint a szuperintelligencia felé nem a nagy nyelvi modelleken át vezet az út, a munka pedig évtizedekig is eltarthat, a Meta vezérigazgatója azonban nem várna addig a piaci dominancia megszerzésével.
 
Hirdetés

A "jó gazda" szemlélet menti meg az MI-költségvetést

A 4iG IT minden lehetőséget biztosít ügyfeleinek ahhoz, hogy a FinOps eszközeivel teljes körű kontrollt gyakorolhassanak IT-költéseik felett – még akkor is, ha a mesterséges intelligencia miatt új, nehezen becsülhető, dinamikusan változó költségstruktúrákat kell kezelniük.

Hogyan lehet összehangolni a CAPEX és OPEX költségeket a FinOps módszerekkel?

a melléklet támogatója a 4iG

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.