A közösségi vásárlás az egyik legújabb webkettes őrület, amelyből a hírek szerint a Google sem szeretne kimaradni: jól értesültek szerint megveszi a trend egyik kirobbantóját, a Groupont.
Hirdetés
 
Az internetes sikersztorik közül az utóbbi évek egyik leggyorsabban fejlődő trendje a közösségi média és a vásárlás erejét összekapcsoló irányzat. A Magyarországon is egyre sikeresebb kezdeményezés a világ fejlettebb országaiban már valóságos őrületté nőtte ki magát, többek között a legismertebb közösségi vásárló-oldal, a Groupon jóvoltából. "Megbízható források" most nem kevesebbet állítanak, mint azt, hogy a vállalatot már be is kebelezte a Google.

Kötélhúzás A Groupon lehetséges megvásárlásáról már jó ideje keringenek a pletykák, ráadásul történtek már erre utaló konkrétabb lépések is. Néhány hónapja a Yahoo tett ajánlatot a vállalatra, ám akkor a Groupon visszadobta az 1,7 milliárd dollárt érő lehetőséget. Akkor arra hivatkoztak, hogy jóval nagyobb potenciált rejt az új trend, ezért saját értéküket szeretnék először 3 milliárdosra feltornászni.

Most azonban a fent említett belső forrásokra hivatkozva több neves nemzetközi online és nyomtatott magazin ír kész tényként arról, hogy a Google ajánlatára már nem lehetett nemet mondani: a Groupon állítólag 2,5 milliárd dollárért adta be a derekát. A vállalatok illetékesei egyelőre nem nyilatkoznak az üggyel kapcsolatban, bár valószínűleg nem húzhatják sokáig a bejelentést, ha valóban létrejött az üzlet.

Együtt olcsóbb
Nem csoda, hogy a közösségi vásárlás ötlete ilyen gyorsan általános tetszést aratott: az elmúlt években az internetes közösségi média előretörésével megszűntek a webes kapcsolattartással szemben táplált előítéletek, a felhasználók többsége természetesnek veszi, hogy valamilyen hálózat tagja, ahol szoros kapcsolatot ápolhat ismerőseivel.

Közösségi vásárlás: gombamód szaporodnak az új oldalak
Itthon is terjed a közösségi vásárlás

Ha pedig egy ilyen hálózat arra is használható, hogy valamilyen árut vagy szolgáltatást kedvezményesebben lehet megvenni a közösködés segítségével, akkor az emberek tömegesen kezdik használni: az eladásra felkínált termékek forgalmazói pedig egy pár százalékos olcsósodásért cserébe hatalmas hirdetési lehetőséget kapnak. Itthon is terjed az új divat: Magyarországon a Veddvelem, a DreamDeal, vagy épp a Bónusz Brigád indított hasonló szolgáltatást.

Ha a Google valóban a Groupon új gazdája lett, az üzlet még nagyobb hátszelet kaphat, hiszen egy hatalmas felhasználói bázis kerül a közösségi vásárlás hálójába: a vásárlók jól járhatnak, hiszen jó részük így találkozik először az új ötlettel, az eladók pedig értelemszerűen még könnyebben szállnak be, hiszen egyre több és több potenciális vevőt érhetnek el.

A vízalatti robotflották kommunikációjában készül nagy dobásra egy izraeli startup

A Skana Robotics SeaSphere szoftvere egy régi problémát oldana meg a felszín alatt működő, pilóta nélküli járművek valós idejű adatmegosztásának biztosításával.
 
Hirdetés

Az ötlettől az értékteremtésig – egy jól működő adattudományi szervezet alapjai

Miért bukik el annyi adattudományi kezdeményezés már az indulás után? A válasz gyakran nem az algoritmusok összetettségében, hanem az adatok minőségében és kezelésében keresendő. Stabil adatforrások, következetes feature-kezelés és egy jól felépített Feature Store nélkül a gépi tanulás ritkán jut el a valódi üzleti értékteremtésig.

Sok szervezet adatvezéreltnek tartja magát, mert van BI rendszere és heti dashboardja. A valóságban azonban ennél többről van szó; a kérdés ugyanis nem az, hogy van-e elég adat, hanem, hogy mennyire jól használják a döntések meghozatalához.

a melléklet támogatója a One Solutions

EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!

Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.

2026.03.10. UP Rendezvénytér

RÉSZLETEK »

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.