A reklámpiac nagy vesztesei a napilapok, a magazinok és a rádió. A net jól jöhet ki a felfordulásból.
Továbbra is meglehetősen pesszimista a médiaipar a reklámbevételeket illetően. A Marketing & Media szaklap és az Ipsos által készített felmérés során 100 médiapiaci szakembert kérdeztek meg arról, milyen reklámpiaci tendenciákra számítanak a következő két hónapban. Az eredmény röviden összefoglalva: a napilapok, a magazinok és a rádió továbbra is szívóágon maradnak, az országos kereskedelmi tévék talán megússzák a reklámpiaci Armageddont, viszont a net viszonylag jól jöhet ki az egészből.

Reklámbevételeik növekedésére az online médiák és a kábeltévék számíthatnak. Az országos kereskedelmi tévékkel kapcsolatban sem túl optimisták a megkérdezettek. Többségük (51 százalék) úgy látja, hogy az idén is csökkeni fog a tévék bevétele. A netes médiumoknál a válaszadók 83 százaléka számít a reklámkiadások emelkedésére.

Nőhet a reklámköltés a telekommunikációban | A kutatásban részt vevők közel 40 százaléka nyilatkozta azt, hogy saját vállalatának médiaköltései nem változnak a második negyedévben 2009 hasonló időszakához képest. Az előző felméréshez képest 10 százalékponttal több megkérdezett, 34 százalék állította, hogy növelik kiadásaikat.

Szektoronkénti bontásban azonban kiderül, hogy magasabb reklámköltésre leginkább a bankszférában és a telekommunikáció terén dolgozó médiaszakemberek számítanak. Ezzel szemben az autóiparban dolgozó kommunikátorok kétötöde véli úgy, hogy cégénél nem fog nőni a hirdetési költés.

Javuló tendencia | Az eredmények feldolgozásánál az Ipsos minden egyes kategóriánál megnézte a csökkenést, stagnálást, illetve növekedést jóslók százalékos megoszlási arányát, s a Magyar Reklámszövetség reklámköltési adatait figyelembe véve az egyes médiatípusokat súlyozta, szem előtt tartva a válaszadók saját cégére vonatkozó előrejelzéseket.

A Médiaindex bázisértéke – ha a kedvező és kedvezőtlen várakozások ugyanakkorák lennének – 1000 pont lenne, de mivel az esetek nagyobb részében inkább csökkenést várnak, az index értéke ennél alacsonyabb, 985. Ám ez a szám javuló tendenciát jelez, az első negyedéves felmérés 972-es indexet hozott ki.

Ezúttal egy iskolaigazgatót hurcoltak meg deepfake miatt

A hatóságok szerint egy bosszúszomjas kolléga kreált és terjesztett MI segítségével hamisított, rasszista megjegyzésektől hemzsegő hangfelvételt.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.