A Google által is támogatott Pixazza szolgáltatást sokan már eddig is a "képes AdSense" névvel illették: a szolgáltatás mögé most újabb befektető állt. Alakul a crowdsource fogalma.
"A hirdetés akkor jó, ha nem fáj" - mondja a jó marketinges. Ha lépten-nyomon olyan reklámokba ütközünk a világhálón, amely a szánkba rágja, mit kellene megvennünk (a reklámozó szerint természetesen), az a kényszeretetés tipikus esete, és egyre többen immunisak az ilyen módszerekre.
Az alternatív hirdetési módszereket éppen ezért egyre többen kutatják, így ha az újabb fejlesztések szép lassan átveszik a hatalmat, a figyelemfelkeltés és a reklámozás egy új, szebb és talán kulturáltabb korába léphetünk. A Pixazza erre tesz kísérletet: a Google által is emberes összeggel támogatott szolgáltatás egyre nagyobb erőre kap.
Szex és árcédula | A Pixazza szolgáltatásának lényege, hogy a hirdetők megjelölhetnek termékeket a weben található képeken: ha a felhasználó ezek fölé viszi az egérmutatót, további információk ugranak fel róla (jellemzők, változatok, árak), és továbbkattintással meg is lehet vásárolni az árut.
A technológia "ihletője" a vállalat későbbi műszaki vezetőjének és társalapítójának felesége volt.
James Everinham életének párja napokat töltött hasztalan keresgéléssel, miután megtekintette a Szex és New York című filmet a moziban, és a fejébe vette, hogy ő is olyan cipőket szeretne, mint amilyet a filmben hordott a főhősnő.
Everinham ötlete abból a folyamatból merítkezett, hogy a hölgy mennyi időt elpocsékolt a kereséssel, majd pedig, miután megtalálta a keresett cipőt és megbotránkozott annak csillagászati árán, nem sokkal később talált egy teljesen ugyanúgy kinéző pár cipőt más gyártótól, amelyet töredék áron meg is vásárolt. Hohó, tehát nem a márka, a szlogen vagy a szöveges rátukmálás segít, hanem maga a kinézet, a kép? Akkor adjunk lehetőséget a netezőknek arra, hogy a nekik tetsző árukat kinézet alapján találják meg!
Működik | Az ötletet tett követte, és megszületett a Pixazza szolgáltatás, amelyet első körben a Google Ventures, az August Capital és a CMEA Capital is jelentős összeggel támogatott. A vállalkozás nyolcmillió dolláros tőkével indult, és felépítette a hirdetők számára a lehető legkönnyebben megoldható képes hirdetési formuláját.
A weboldalakba gyakorlatilag egyetlen JavaScript sort kell beépíteni, és máris dolgozik a Pixazza motorja a képeken. A vállalat első körben szerződésekkel teremtett kapcsolatot nagyobb partnerekkel, mostanában azonban már újszerű értékesítési módszereken dolgoznak, amely a Google AdSense mintájára bárki által elérhető és használható. Az ilyen jellegű hirdetési modellhez kapcsolódik az egyre népszerűbbé váló kifejezés, a crowdsource: a fogalom azt jelenti, hogy a hirdetésekhez az "alapot" már nem maguk a hirdetők adják, hiszen jelen esetben az adott weboldalon lévő, más forrásokból származó képeket "címkézik fel" a rajtuk talált termékek alapján.
Technológiai és funkcionalitás szerinti bővülésükhöz nyújthat segítséget egy második körös tőkebevonás, amelyet a Shasta Ventures biztosít. A 12 millió dolláros injekcióból egyrészt a mindenki által hozzáférhető, egyszerűen finanszírozható új modellt fejlesztik, másrészt földrajzilag szeretnék kiterjeszteni az egyelőre amerikai fókusszal működő szolgáltatást.
Hirdetések újratöltve | A Google saját maga is rágyúr a hirdetési piacra, és az alternatív lehetőségeit propagálja. A július 23-ig jelentkezőknek például ingyenes 30 napos próbaidőt kínál a Google Places-hez kapcsolódó szponzorált címkék használatához. Ezzel a térképszolgáltatásokon megtalálható helyek alá kerülhet egy hirdetési címke, amely az adott helyhez vagy annak valamilyen jellegzetességéhez kapcsolódó hivatkozást kínál. Ez a szolgáltatás egyébként az AdWords kattintás alapú fizetési konstrukciójától eltérően hagyományos módon, 25 dolláros árat szab meg címkénként egy hónapra.