Míg tavalyelőtt bő 60 milliárd forgalmat könyvelhettek el a magyar online kiskereskedelmi cégek, idén várhatóan már a 130 milliárdot is meghaladja ez az összeg – írja a Világgazdaság.

A GKIeNET adataira hivatkozva közölt biztató helyzetjelentést a hazai e-boltok helyzetéről a Világgazdaság. A magyar webáruházak forgalma a 2008-as 60 milliárdos szintről már tavaly, a válság kellős közepén is ugrásszerűen, jó 50 százalékkal nőtt, és megközelítette a 100 milliárd forintot. Az előrejelzések alapján az látszik, hogy idén ez további 30-35 milliárddal növekedhet. A teljes piac ennél is nagyobb, hiszen a GKIeNET adatai nem tartalmazzák a turisztikához és biztosításokhoz kötődő internetes költéseket.

A gazdasági lap cikkében valószínűsíti, hogy az idei többleten fele-fele arányban osztozkodnak a piac régi és újonnan belépő szereplői. Jelen állás szerint a teljes hazai kiskereskedelmi forgalom 1,6 százalékát bonyolítják interneten. Egy évvel ezelőtt ez az adat még mindössze 1 százalék volt.

Nem kell óriási elemzőkészség annak megfejtéséhez, hogy miért lehetett ennyire erős a növekedés ebben a piaci szegmensben a válság 1,5 éve alatt. Az e-boltok - ha nem is egyetlen, de talán legjelentősebb - versenyelőnye az árban mutatkozik meg. Fenntartandó üzlethelyiség és alkalmazottak hiányában ezek a vállalkozások lényegesen kedvezőbb áron tudják ugyanazt a terméket adni, mint a hagyományos kiskereskedelmi boltok. A válság pedig értelemszerűen felerősítette a fogyasztók árérzékenységét. Ráadásul az interneten egyszerűen és gyorsan fel lehet mérni a piacot, megkeresve a legkedvezőbb ajánlatott.

A magyar fogyasztók elsősorban a kimutatásban nem szereplő biztosítási és turisztikai szolgáltatásokat keresik a világhálón, de jelentős az élelmiszerek, filmek, zenék, háztartási gépek, informatikai és szórakoztatóelektronikai termékek, játékok és nem utolsó sorban könyvek forgalma is.

Áprilisban 2700 e-bolt működött Magyarországon, ez több százzal haladja meg a 2008-as adatot. A webes vásárlásban ugyan egyre jobban bízunk, ám az online bankkártyás fizetés aránya még mindig alig 3 százalék, a banki átutalás lehetőségével még ennél is kevesebben élnek – írja a Világgazdaság.

Az idősebb hazai netezők is fekete öves facebookozók lettek

Egy friss kutatás szerint Mark Zuckerberg hálózata már az 55 évnél idősebb korosztály életében is fontosabb, mint a televízió. A szeniorok online aktivitásában ugyanakkor nagy a nemek közti különbség.
 
Hirdetés

Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól

A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.