Bár mostanában kifejezetten sok szó esik arról, mennyire divatba jött a közösségi oldalakon történő hirdetés, egy friss kutatás szerint a cégek nagy része még mindig a web "többi részét" tartja fontosabb reklámfelületnek.
Tény, hogy egyre több reklámot, hirdetést, lájkolós játékba bújtatott termékkampányt és hasonló akciót látunk Facebookon. A közösségi oldal annyit mindenképpen elért, hogy most már a hirdetők többsége tovább is lát a szöveges Google-hirdetéseknél vagy a flash bannereknél. A közösségi marketinggel foglalkozó 33Across felmérése azonban azt mutatja, hogy a legnagyobb közösségi oldal a legtöbb hirdető továbbra sem gondolja úgy, hogy ez lenne a legfontosabb hirdetési felület.

Lehetőségek tárháza Az idén márciusban, majd júniusban elvégzett, két körös felmérésben a 33Across világszerte 2200 meghatározó internetes hirdetési szereplőt kérdezett meg aktuális preferenciáikról és szokásaikról. A kutatás fő célja az volt, hogy meghatározzák a Facebook súlyát a további webes módszerekhez képest. Az eredmény sokak számára meglepő lehet: egyre többen gondolják újra úgy, hogy a Facebook helyett valamilyen más internetes hirdetési megoldást kéne választaniuk.



A táblázatban látható módon a válaszadóknak azt kellett megjelölniük, milyesn súlyozással találja szimpatikusnak a Facebookot és a többi internetes lehetőséget hirdetési szempontból. Meglepő, de már márciusban is a válaszadók több mint fele gondolta úgy, hogy a Facebook csupán érdeklődésük 20 százalékára tarthat számot, nyárra pedig már a résztvevők 71 százaléka gondolta ennyire kevéssé fontosnak a legnagyobb közösségi oldalt.

A profi hirdető nem birka A kutatást végző vállalat marketing igazgatója, Allie Kline szerint még őket is meglepte, hogy a tőzsdei indulás után mennyien fordultak el a Facebooktól, miközben a közösségi oldal jövője épp a tőzsdei részvénykibocsátás óta minden eddiginél jobban függ a hirdetői jelenléttől és a tőlük származó bevételektől.

A felmérésben szereplő egyéb kérdésekből kiderül, hogy a webes hirdetésben meghatározó vállalatok legtöbbje már tisztában van a legmodernebb technológiák és módszerek használatával, például az adatelemzési megoldásokból származó előnyökkel. Fontos számukra, hogy az egyes felületeken milyen mélységig irányíthatják hirdetéseik megjelenését, a célcsoport meghatározását és a kampányok sikerének analitikai úton történő követését.

Persze a Facebooknál is igyekeznek mindent megtenni a hirdetők megtartásáért. Többek között dedikált mobilos hirdetési megoldást indítottak, de nemrég szélesítették az oldalak kezelőinek körét is, ahol különböző szereplőket különféle jogkörökkel ruházhatunk fel, és bővítették az elemzőeszközöket is.

Az viszont sokak számára visszatetsző, hogy manapság már nem garantált, hogy egy felhasználó által követett oldal összes frissítése nem feltétlenül jelenik meg az üzenőfalakon, csupán az "elkötelezett" vagy tudatos rajongók lehetnek biztosak abban, hogy egy oldal minden kommunikációját azonnal láthatják. Ezt a lépést többen olyan burkolt lépésnek tartják, amely a céges oldalak helyett a konkrét facebookos hirdetések használata felé terelné a lehetséges ügyfeleket.

Torz képet mutat a Facebook legfontosabb mérőszáma
Tipp: mindent tudni akarok a facebookos kedvenceimről!
Mobil pénztermeléssel mentené magát a Facebook

Kitessékelnék a gyerekeket a közösségi médiából a francia elnök szakértői

Az Emmanuel Macron által felkért szakértői bizottság egyáltalán nem adna okostelefont a 13 éven aluliak kezébe, a közösségi médiát pedig 18 pluszos szolgáltatásként kezelné.
 
Hirdetés

Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól

A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.