A Restaurant.com étteremkereső szolgáltatással és ajándékutalványok értékesítésével foglalkozó oldal gondolt egyet, és tesztelte a közösségi vásárlásban rejlő lehetőséget. Az eredmény 1,5 millió eladott utalvány két nap alatt, ami becslések szerint további 105 millió dolláros éttermi fogyasztást generál majd.

Az USA éttermeit nyilvántartó és azok speciális ajánlatait értékesítő Restaurant.com hagyományosan is komoly kedvezményeket ad a látogatóknak. Ám a hónap elején előálltak egy első hallásra hajmeresztőnek hangzó ötlettel: közösségi vásárlás keretében egy napig a csökkentett árakból is 90 százalékot engednek, és aki kapja, marja!

Szinte ingyen Az akció keretében egy 25 dollár értékű utalványt egyetlen dollárért el lehetett vinni. Nem csoda, hogy a hatalmas érdeklődésre való tekintettel az egynaposra tervezett akcióból két nap lett. A végelszámolásnál pedig kijött, hogy közel 1,5 millió tranzakciót sikerült lebonyolítani 48 óra alatt.

Felmerül a kérdés, hogy mindez miért éri meg a programra önként jelentkező éttermeknek? Nos, az értékesített utalványok felhasználásával kapcsolatban meglehetősen sok az apró betűs rész. Így például egy alkalommal csak egy kupon váltható be, általában alkoholra, borravalóra és adókra nem váltható be. Valamint ha már elmegy a vendég egy étterembe, akkor valószínűleg alapból többet költ, hiszen egy jó része úgyis „ingyen volt”. A cég becslése szerint az eladott kuponok felhasználó további 105 millió dollár értékben fognak költeni az akcióba bevont bő 15 ezer vendéglátóhelyen.

Itthon is terjed a közösségi vásárlás
A legújabb webkettes őrület: közösségi vásárlás


Hazai csírák
Amerika persze messze van. Nálunk valószínűleg még a népességkülönbséget figyelembe véve sem lehet sokáig ilyen méretű kampányt levezényelni (többek között a kulturális különbségek miatt), ám örvendetes, hogy közösségi vásárlásra épülő vállalkozás több is indult az elmúlt hetekben, hónapokban.

Működőképes-e a magyar MI-stratégia?

Az IVSZ is véleményezte a Nagy Márton és Palkovics László jegyezte stratégiát.
 
Hirdetés

A kifizetett energia
60%-a elvész, de egy audit feltárja, hol folyik el a pénzünk

A Schneider Electric energiahatékonysági szolgáltatása átfogó megoldást kínál, amely támogatja a cégek energiahatékonyság-növelési programjaik megvalósításában, az iparágban vezető megoldások, szolgáltatások és szakértők segítségével.

A vállalati IT-rendszerek egyik legnagyobb kihívása ma már nem a hardver beszerzése vagy a szoftverek integrációja, hanem az üzemeltetés. A modern storage-megoldások válasza erre az automatizáció és a menedzsment egyszerűsítése.

a melléklet támogatója az EURO ONE

Hirdetés

Hatékony adattárolás, biztonságosabb működés: HPE storage az EURO ONE szakértelmével

Az adatmennyiség rohamos növekedése, a kritikus üzleti alkalmazások rendelkezésre állási követelményei és a kiberbiztonsági fenyegetések mind olyan tényezők, amelyek túlmutatnak a hagyományos storage-megoldások képességein.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.