Egyre több cég hirdeti magát közterületi plakátokon a legnagyobb közösségi oldalra hivatkozva. A szakemberek szerint a Facebook egyik óriási előnye, hogy nagyon könnyen elérhető vele az adott célcsoport

Pár hete egy Chicagóban vendégeskedő hazai médiaszakember hazajövet elképedve mesélte ismerőseinek: odakint mintha minden ötödik utcai plakát a Facebook közösségi oldalt reklámozná. Második ránézésre persze világos, hogy nem erről van szó. Csupán kisebb-nagyobb cégek, éttermek, kávézók hirdetik magukat a Facebookkal úgy, hogy logójuk szinte eltörpül az óriási kék „F” betű mellett. Ezért sokszor csak azt hirdeti az utcai „offline” plakát, hogy „Keress ránk Facebookon!”

Ilyen például a Nagy Tavak környékének országútjai mentén Crandon megye turisztikai hivatalának erdőjárásra csábító hirdetése. De a Facebook lapjára hivatkozva hirdet a chicagói Kroll’s étterem, vagy a különleges csokis-gyümölcsös ajándékkosarak küldésére szakosodott Ediblearrangements.com is. Az efféle kis cégeknek Amerikában a közösségi kommunikációs csatorna ma jóval vonzóbb, mint pusztán a hagyományos kreatív hirdetések, hiszen sok ezer, sok tízezer főt érhetnek el „fillérekért”.

Olcsó népszerűség | A Facebook sajátosságai miatt ugyanis sokkalta olcsóbban lehet így viszonylag nagy publicitásra szert tenni, mint drága televíziós vagy újsághirdetésekkel, mert a közösségi oldalra hivatkozó reklámoknak elképesztően nagy a hatása. Ha egy cég jelen van az oldalon, akkor a felhasználók ismerősei is látják az interakciókat az adott márkával. Ezért aztán, jó esetben, hamarosan ők is kapcsolatba akarnak kerülni a hirdetővel. Például gyorsan divattá válhat ehető csokiból-gyümölcsből összeálló „virágcsokrot” küldeni egymásnak.

Bizonyos kritikus tömeg elérése után már megállíthatatlanul, és gyors ütemben növekszik a rajongók száma, úgy, hogy azért a cégeknek már szinte semmit sem kell tenniük. Ez az egyik oka annak, hogy a netre támaszkodó üzletet fenntartó szolgáltatók vagy gyártók, illetve médiatermékek számára ma már szinte alapkövetelmény fent lenni a közösségi oldalak királyán.

Részesedni akarnak a figyelemből | A Facebook.com oldalnak immár több mint 400 millió felhasználója van világszerte, s a számuk heti 700 ezerrel növekszik. Ezek az emberek együttesen mintegy 6 milliárd percet töltenek el a platformon naponta, kétszer annyit, mint a Google oldalain. Minden vállalatnak elemi érdeke, hogy ebből a figyelemből valamilyen módon részesüljön. A jelenlét ráadásul fiatalosságot, naprakészséget és dinamikus képet sugall arról a márkáról, vállalatról, amely ezen a csatornán szeretné elérni vásárlóit.

"Egészen biztos, hogy hamarosan hazánkban is hirdetni fogják magukat a cégek a Facebookkal, plakátokon és újsághirdetésekben egyaránt" – erősítette meg a Figyelő feltevését Erős Attila, az Euro RSCG reklámügynökség digitális marketing üzletágának vezetője. "Ez a hirdetési módszer lényegében ugyanaz, mint korábban az sms- vagy email-promóció volt, csupán egy még sikeresebb és vonzóbb platformról van szó. Fontos az is, hogy a Facebook.com szavazós nyereményjátékaiban sokkal nehezebb csalni, mint például e-mailen" – teszi hozzá a szakember.

Magyarországon az e közösségi oldalon futó egyik legnagyobb szavazós játék jelenleg a Coca-Coláé. Ám Szabó Ibolya, a Coca-Cola Magyarország kommunikációs vezetője egyelőre még nem tartja elérkezettnek az időt, hogy offline módon is hirdessék facebookos akciójukat. A YouTube közösségi videomegosztóra való hivatkozás viszont rendszeresen szerepel néhány televíziós reklámban.

Amiben azonban a marketingszakember és a Coca-Cola kommunikációs igazgatója is egyetért: a Facebook egyik óriási előnye, hogy nagyon könnyen elérhető vele az adott célcsoport. Ha ugyanis egy felhasználó önszántából az adott márka rajongóvá válik, akkor egyúttal azt is kinyilvánítja, hogy elfogadja az onnan érkező reklámot. A hirdetések és a friss termékinformációk ezáltal sokkal célzottabban és hatékonyabban érhetik el a vásárlót, mint a rádióból vagy televízióból ömlő reklámblokkok, vagy éppen a visszhangtalan tájékoztatók és termékbejelentések. A legfrissebb, kicsit is fontosnak tűnő információk pedig percek alatt megjelenhetnek a rajongók közé regisztrált vásárló Facebook-oldalán, és ez esetben sem kell arra várni, hogy a felhasználó valamikor az adott márka honlapjára tévedjen.

Itthon is mind több márka ismeri fel, hogy jelen kell lennie egy olyan felületen, amely néhány hónap alatt csaknem megduplázta regisztrált magyar felhasználói számát, így e kör mára 1,2 milliósra duzzadt.

Mark Zuckerberg, a jelenleg 15 milliárd dollár értékűre tartott Facebook alapítója nem véletlenül kapja majd meg tehát az év embere elismerést a júniusi 57. Cannes Lions Nemzetközi Reklámfesztiválon. Mint Philip Thomas, a fesztivál ügyvezetője nyilatkozta, "a Facebook villámgyorsan megváltoztatta az egész kommunikációs iparágat".

(A cikk a Figyelő 2010./16. számában jelent meg.)
 

 

Az adatközpontok betonjából árad a felhő szén-dioxidja

A Microsoft hiába csökkentette 2020 óta 6,3 százalékkal az energiaigényét, ha adatközpontjai betonjából minden eddiginél több üvegházhatású gáz szivárog.
 
Az Európai Unió kibervédelmi direktívájának való megfelelés nem annyira bonyolult feladat, mint amilyennek elsőre látszik.

a melléklet támogatója a Balasys IT Zrt.

Hirdetés

Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól

A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.