A Google tavaly nyáron tette magyar nyelven is elérhetővé azt a szolgáltatását, amellyel a keresőbe begépelt szavak népszerűségét lehet követni. A Keresési Trendek (Insights for Search) adatai alapján megállapítható, hogy a Jobbik és az LMP lényegesen nagyobb figyelmet kapott, mint ahány százalékot elértek a parlamenti választás első fordulójában.
A választás 2010 kifejezés a 10 legkeresettebb szó vagy szókapcsolat közé tartozott április hónapban. A százas listán megtalálhatók még a választási eredmények, a választás, jobbik, valasztas.hu és lmp szavak (ebben a sorrendben).
Kicsi a bors... | A Google Keresési Trendek adatai alapján a Jobbiknak az elmúlt egy hónap során a keresések tekintetében folyamatosan sikerült maga mögé utasítania a Fideszt, az LMP-t, az MSZP-t és az MDF-et, míg az SZDSZ-re leadott keresések száma nem érte el a kimutatható értéket. A listavezetőkre leadott keresések tekintetében Vona Gábor stabilan a második tudott maradni Orbán Viktor után, akit Mesterházy Attila, Schiffer András és Bokros Lajos követ.
Az LMP fiatal pártként folyamatosan lépést tudott tartani a Fidesszel, ami a keresési volumeneket illeti. A pártok eltérő hosszúságú múltra tekintenek vissza, ezért a keresési volumenek természetesen nem a pártok népszerűségét mutatják. Az azonban jól látható, ha egy párt felkelti a lakosság érdeklődését. Az LMP esetében ehhez nagymértékben hozzájárult, hogy választási kampányuk során kiemelt figyelmet fordítottak az online tevékenységekre.
Az MDF és az MSZP keresőszavak iránti érdeklődés folyamatosan alacsony volt az elmúlt időszakban, bár az utóbbi április elejétől felfelé ívelő trendet mutatott.
Az internet legyőzte az OVB-t | A választások éjszakáján minden párt iránt nagymértékben megnőtt az érdeklődés a Google keresőben, melyet valószínűleg tovább fokozott a kampánycsend meghosszabbodása, így a választók az interneten kutattak az eredmények után. (Furcsa volt a tévében tanácstalanul feszengő elemzőket és műsorvezetőket nézni, miközben Twitteren folyamatosan érkeztek a legfrissebb feldolgozottság szerinti adatok – a szerk.) A legtöbb keresés ekkor is a Jobbikra érkezett, azt követte az LMP majd a Fidesz. A Jobbikhoz képest az MSZP-t csupán feleannyian, az MDF-t pedig negyedannyian írták be böngészőjükbe.
Az első forduló után néhány napon belül a keresések száma összességében is lecsökkent, az első forduló előttihez hasonló értéken állt be. A trendekben megfigyelhető, hogy az érdeklődés középpontjába a Fidesz került, mely először utasította maga mögé több napon át a Jobbikot.
A NIS2-megfelelőség néhány technológiai aspektusa
A legtöbb vállalatnál a megfeleléshez fejleszteni kell a védelmi rendszerek kulcselemeit is.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak