A legutóbbi negyedévben 2009 óta először csökkentek a vállalat szoftvereladásai. A HANA, a cloud üzletág és a mobil megoldások továbbra is jól teljesítenek, de még messze vannak attól, hogy az SAP alaptevékenységei közé emelkedjenek.
A lassuló kínai piac a legtöbb ázsiai országra hatással van, ez pedig az SAP eredményein is meglátszik – kommentálta a vállalat második negyedéves pénzügyi jelentését
Jim Hagemann Snabe társ-vezérigazgató, hozzátéve: meg van róla győződve, hogy az SAP üzleti alaptevékenysége továbbra is növekedési lehetőségeket tartogat. A legnagyobb üzletiszoftver-gyártó szoftverlicenc-értékesítése (ami a jövőbeni bevételek fő indikátorának számít) ugyanis 3 százalékkal 982 millió euróra csökkent éves összehasonlításban, némileg elmaradva a Bloomberg által megkérdezett elemzők átlagosan 1,02 milliárdos várakozásától.
7,5 százalékkal
esett vissza a második negyedévben a kínai gazdasági növekedés üteme, Japánban és Ausztráliában pedig 9 százalékkal csökkentek a szoftvereladások. Ezek a hatások megkerülhetetlennek bizonyultak, miután az SAP 4,1 milliárd eurós negyedéves bevételének immár 15 százaléka származott Ázsiából. A cég üzleti eredménye így is 3,9 százalékkal 1,22 euróra nőtt, hajszálnyival maradva el a piaci várakozásoktól.
Bár a társaság legtöbb termékét már online szolgáltatásként is elérhetővé tette, és megvetette a lábát az adatbázis-piacon, ezek a szegmensek még nem értek meg rá, hogy önmagukban átsegítsék az SAP-t a szoftverlicenc-értékesítés globális visszaesésén, ami az IDC piackutató előrejelzése szerint 4-4 százalékkal esik majd vissza a következő években, szemben a tavalyi, hasonló mértékű felfutással. Az újkeletű üzletágak ezzel együtt jól teljesítettek: a cloud előfizetések bevételei megduplázódtak, míg a HANA platformhoz kapcsolódó forgalom ötödével növekedett az előző pénzügyi év második negyedévéhez képest.
Rendületlen felhősödés ■ Bár a hagyományos, helyben telepített szoftvermegoldások a közeljövőben még mindenképpen meghatározó piacot jelentenek az SAP számára, ami így üzleti modelljét is csak fokozatosan alakíthatja át, a vállalat továbbra is azon dolgozik, hogy cégfelvásárlásokkal szerezzen új technológiákat és ügyfeleket
az üzleti mobilitás, a cloud szolgáltatások vagy a valós idejű analitika területén. Legutóbbi szerzeményük az elektronikus kereskedelemben utazó svájci Hybris, ami a Reuters értesülései szerint 1-1,5 milliárd dollárjába kerül a német szoftvergyártónak.
A tetemes befektetés viszont újabb pillért jelent a 37 milliárd dolláros e-kereskedelmi piacon, és az ügyfélmenedzsment-megoldások frontján jelentősen megerősítheti az SAP cloud-arzenálját
a Salesforce.com vagy az Oracle elleni versengésben. Ahogy arra a legtöbb forrás felhívja a figyelmet, az SAP-nak nincs más választása, mint hogy saját területükön harcoljon a cloud-specialistákkal. Intő jelekből ugyanis továbbra sincs hiány: a már említett Salesforce a Gartner adatai szerint tavaly már letaszította a walldorfi óriáscéget a CRM-szoftverek piacának trónjáról, és az sem véletlen, hogy az SAP-termékek telepítésében jeleskedő Accenture csapnivaló júniusi negyedéves jelentésére az SAP részvényárfolyama is azonnal 3 százalékos csökkenéssel reagált.