Jó ideje látható már a folyamat, miszerint a közösségi oldalakon keletkező információáradat miatt besokallnak az emberek. A cégek egyre nehezebben tudják eljuttatni üzeneteiket ezen a csatornán.
A TNS piackutató globális felmérést készített arról, miként viszonyulnak az internetezők a közösségi média felületein található céges reklámokhoz, üzenetekhez. A 60 országban, 72 ezer ember bevonásával készült kutatás legfőbb megállapítása szerint a megkérdezettek 57 százaléka teljesen elutasító a Facebookon és más közösségi felületeken keresztül folytatott céges kommunikácóval szemben, és eszük ágában sincs követni a vállalati oldalt.

A fenti arány egyébként a régió érettségi fokának függvényében nagy eltéréseket mutat. Míg az USA-ban vagy az Egyesült Királyságban az elutasítók aránya bőven meghaladja a 60 százalékot is, addig Latin-Amerikában vagy Mexikóban körülbelül csak a megkérdezettek harmada nyilatkozott hasonlóan.

Digitális marketing(hulladék) A kutatók az eredmények tükrében úgy látják, hogy a fogalom és koncepció nélkül jóváhagyott marketingaktivitás csak hegyekben termeli a digitális szemetet: a valódi követő nélküli oldalaktól kezdve a senki által nem olvasott blogbejegyzésekig.

Érdekes információ az is, hogy ugyan a tapasztalt internetezők majdnem fele "kitárgyalja" a termékkel, szolgáltatásokkal kapcsolatos véleményét a közösségi médiában, de magábal a gyártóval, forgalmazóval már nem akar minderről direktben kommunikálni, és sokkal elutasítobb az onnan érkező információkkal, reklámokkal szemben.

Túltengés Az egyre nagyobb kapcslati háló, a túl sok információ, a válogatás nélkül zúduló céges és egyéb kommunikáció hátrányaival kapcsolatban hasonló megállapításra jutott az eMarketeer is nemrégiben készített felmérésében. Ennek egyik megállapítása szerint a Facebookon tapasztalt két évvel ezelőtti aktivitáshoz képest idén nyáron jelentős passzivitást lehetett érzékelni több, a közösségi oldal működése szempontjából lényeges területen. Ezen felül a napi látogatószám is hanyatlani kezdett, legalábbis azokban az országokban, ahol már csúcsra ért a Facebook-penetráció.

Nem meglepő, hogy a fenti megállapításokkal homolokegynest más véleményen vannak a közösségi szájtok. A hirdetéseken tavaly közel kétmilliárd dollárt kaszáló Facebook például azt közölte, hogy mostanság naponta 100 milliós nagyságrendben lájkolnak a felhasználói céges oldalakat. Mindeközben az ellenlábas Google+ épp a héten vezette be a lehetőségét a vállalati oldalak létrehozásának.

Hiába repkednek azonban a nagy számok, a nagyságnak is megvan a maga átka. A közel 800 milliós Facebookon, ahogy az imént is említettük, egyre kezelhetetlenebb mennyiségű adat keletkezik, így a felhasználók természetszerűleg elkezdnek szelektálni, és elzárkózni újabb oldalak követésétől. Becslések szerint a Facebook algoritmusának köszönhetően egy céges üzenet csak körülbelül a követők 10-20 százalékánál jelenik meg a hírfolyamban. Ha ennél jobb arányt akar elérni a vállalat, akkor már zsebébe kell nyúlnia és hirdetésként megjelentetni az üzenetet. De mint ahogy a TNS kutatása mutatta, ez sok esetben csak kidobott pénzt jelent.

Vége a közösségi média rakétázásának
Megindult a Google+ céges offenzívája

Egyre furcsábbak lesznek a CAPTCHA tesztek, ahogy a gépek is okosodnak

Már nagyon jók például például a fényképek címkézésében, de a logikai összefüggéseken könnyen fennakadnak. Igaz, ezzel így lehet némelyik emberi felhasználó is.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.