Nevem Facebook dot com. 6 éves, egyedülálló, internetfüggő. Hogy miért vagyok itt? Forradalmat akarok. Fellázadtam a jelen ellen.

Minden azzal kezdődött, hogy az emberek közösségi tereket kerestek. Nem szeretik a magányos élményeket. Adtam nekik egy teret, ahol szabadon kapcsolatba léphettek egymással, megoszthatják egymással élményeiket, közös élményeket találhatnak. Idővel rájöttem, hogy számomra nincs különbség felhasználó, link, kép, komment, felhasználói csoportok, események között. Egyszerű objektumok, melyeknek azonos tulajdonság készletből határozom meg a típusát. Az objektumok között kapcsolatot pár egyszerű szóval határozom meg, mint például barát, fotó, vagy a móka kedvéért: fotó a barátomról. A varázslat nem itt történik.


Gyerekkorom | Figyeltem, hogyan csinálják mások. Megértettem, csak az számít, hogy az emberek napi rutinjába beépüljek. Egyszerű dolgot akartam elérni. Az emberek éljenek közösségi életet a neten. Azt akartam, hogy arra használják az internetet, amire kitalálták. Kapcsolattartásra. Rég nem látott ismerősöket kötöttem össze. Családtagok kezdtek kapcsolatot tartani a segítségemmel. Az emberek elkezdtek belelátni egymás életébe. Tetszek nekik saját reality showjuk. Felneveltem az rsvp generációt. LOL. Odalett a műanyagimádó Nintendo generáció, az iPod se ad mást, mint a walkman. Mentem tovább a jövőben.

Minden a terv szerint alakult. Ma már ott vagyok mindenhol. Az íróasztalon, a zsebekben, kivetítőkön, a rádiókban, a tévékben, a reklámokban, az újságokban. És természetesen a kedvenc helyemen, az emberek fejében is. Hétköznapivá lettem, mint egy Starbucks kávézó. Eljött az én időm. Hello jövő.

Megmutatom, mire vagyok képes, megölöm a Google Mail-t | Tudom, hogy nehéz, mégis el kell vennem tőletek a Gmail-t. Integrálni fogom. Nem kell elhagynod az e-mailjeidért a facebookot. Ne is akard elhagyni. Megkapod tőlem ugyanazt a felületet. Természetesen nem én fogom adni a hátteret, de hidd el, szeretni fogod a Hotmail integrációt. Nem, nem kell új e-mail címet regisztrálnod. Letöltöm neked bárhonnan a leveleid. Bármelyik e-mail címed eléred, és bármilyen címről írhatsz választ. Akár a saját szerveremen, akár a Gmailen, akár a saját szervereden keresztül. IMAP, pop3? Egyik se gond. Cserébe annyit kérek, hogy ugyanúgy fogadd el, hogy beleolvasok a leveledbe, mint a Google teszi. Igen, csak a reklámok miatt. Hogy a Hotmail alkalmatlan lenne…? Hmm lehet, tartaléknak ott a mostohaapám gyereke, a mail.ru.

Gtalk? Nem fog hiányozni, van saját chat megoldásom. Idővel egyé válik az MSN-nel és az ICQ-val. Lesz egy közös protokollunk. Ki tudja, talán még a skype is kiköthet a közelemben.

Tudom, hogy nehéz elhinni, de idővel minden fontos Google webszolgáltatásra lesz válaszom. Nem menekülhet egy sem. Calendar? Reader? Docs? Idővel lesz nálam is. Migrálhatsz két kattintással. A legjobbat még nem is mondtam. Ott leszek minden windows alapú operációs rendszerben. Abban is, ami heavy light, egy ablakos megoldás lesz. Nem fogsz tudni kikerülni. Az anyád, az apád, a tesód, a haverok, mindenki hülyének nézz, ha nem vagy jelen a facebook-on.

Idegen a gondolat, hogy keverd a munkát a közösségi felületekkel. Igazad van. Lehetőséget adok számodra, hogy kikapcsold a zajt. Ezért felesleges elhagynod a felületem. Élesen elkülönítheted a munkát a szabadidőtől, az üzleti partnereket a rokonoktól, barátoktól. Google Buzz? Na de kérlek… Halottról jót vagy semmit, de leginkább semmit.

Mi is van még? A nagy zsákmány: az AdWords | Kemény dió. Az emberek kedvelik a Google-t. Megszokták. De engem is. Vajon mi lesz a kezdőoldaluk? Egy üres oldal, egy darab formmal, vagy egy információ gazdag, megnyerően kék oldal? Feledtetni fogom a keresőt. A Bing segítségével nálam is kereshetsz majd. Látod majd, hogy melyik oldalt lájkoltak ismerőseid. Ha akarod, csak azokat mutatom, amik a cimborák szerint megbízható. Ha akarod, úgy alakítom a Bing találati listáját, hogy megmutatom neked, a facebook közössége szerint mik a fontos oldalak. Az emberekben jobban bízhatsz, mint egy fekete dobozba zárt algoritmusba. Pagerank? Te még elhiszed, hogy a SEO korábban nincs átverve a Google? Ne légy már ilyen naiv. Több mint 10,000,000 ember nem tévedhet ha belájkol egy oldalt. Hányan is foglalkoznak a Google kereső algoritmusával? Tízen, húszan, tízezren? Okosabbak lennének, mint több millió ember? Megtudod számolni, hányszor zártál be egy oldalt, mert átverés volt? Nálam ilyen nem lesz. Másoktól tudni fogom, hogy az egy kamu oldal. Visszaadom az időd amit az átvert Google vett el tőled.

Kérdeznél az oldaltól? Semmi gond, használd a SERP-re kirakott kontakt linket, kérdezz az oldal ügyfélszolgálatától. Csak egy kattintás, az ügyfélszolgálat mindig a facebook-on lóg, ez a munkahelye. Ha akarod, elárulom neki, ki vagy, mit szeretsz, mit nem szeretsz. Megsúgom neki, hogy neked mi a legjobb. Árengedmény, bónusz ajándék, több garancia, részletfizetés. Még azt is megmondom neki, mi az, amit letudnál cserélni jobbra, hiszen tudom, milyen tévéd van, mennyire elavult a mobilod. Tegnap pont azt írtad a cimboráknak, hogy ha kijön a hatodik generációs iPhone kidobod a francba a HTC-t. Lájkoltad az iPhone-t. Emlékszel? Én is.

Felejtsd el a Google-t. Nem ad neked semmit. Egy önző alak. Csak saját magával törődik. Nem enged senkit a felhasználói közelébe. Mert ő tudja, hogy neked mi a jó. Ha-ha. A nyomaid alapján mondja meg, hogy merre menjen tovább. Hát nem vicces?

Elkalandoztam. Miről is beszéltem? Ja igen, az AdWords és a tartalmi hálózata… Kedvelem, mondhatni lájkolom. Kitaposta az ösvényt. Az emberek megtanultak bízni az olcsó hirdetésekben. Az AdWords enni ad a mindig éhes bloggereknek. Forgalmat irányit weboldalakra. Hasznos. Tényleg sajnálom, hogy tönkre teszem, de nincs más megoldás. Az internet összezsugorodott. Kettőnknek is kicsi és nem ketten vagyunk. Nekem kell az a pénz, az cégek nem fogják megduplázni az online költésük.

Hiszed vagy sem, de szép lassan én is felépítem a saját adatbázisomat a jól menő siteokról. Még azt is tudom, hogy melyik oldal melyik facebook felhasználóé. Talán még garanciát se kell adnom arra, hogy ugyanannyi bevételt adok neki, mint az AdSense. Csábító lesz a facebook-ad-center. Főleg azért, mert akik kipróbálják, lájkolni fogják a hatékonyságát.

Újítani fogok. Hülye leszek kattintás alapon meghatározni a relevanciát. Ember, ébredjél már fel! A Te pénzedből mondom meg, hogy jó-e hirdetésed? Nekem az is elég lesz, hogy lákjolják az emberek a hirdetést. A lájkolásért nem fizetsz. De értesülsz róla. Te és én tudni fogjuk, hogy melyik felhasználónknak jött be a hirdetés. Még ha most nem is kattintott, idővel a miénk lesz a pénze. Emlékeztetjük rá, hogy volt az a kedves hirdetés, ami annyira tetszett neki.

Persze most azt kérdezed, hogy miért lájkolnák az emberek a hirdetéseket. Azért mert hasznos lesz számukra a lájk funkció. Bookmark, jegyzettömb, életérzés, vélemény kifejezés. Jó érzés lesz lájkolni. Megszokják. Tudod mit? A vicc kedvéért, rakatok a mobilokra egy Like gombot. Király helyen vagy? Csak nyomjad a lájkot. Gowalla? 4Square? Ugyan kérlek, mockupok. GPS adatok és like gomb. Fizikális alakot adok a lájknak. Nem kell gépelned. Cserébe tudni szeretném, hogy merre jársz. Szeretem kiírni a faladra, ha történik veled valami. Mert ez által én is megismerlek.

Lájk generáció | Jó érzés lesz számodra, mikor kedvenc weboldalad visszalájkol. (Nem, nem azért, mert ügyesen kattintottál. Ha-ha, bár végül is miért ne, a melyik városba jártál mintájára csinálhatok neked egy kampányt, amiben azt kell bejelölni, hogy melyik siteon jártál már. Nagy Internetes Kék-túra lesz a neve. Bélyegzővel. Rangokkal. Cserkészjelvénnyekkel.)

A weblapok a felhasználói viselkedést fogják meghálálni. Kulturáltan kommentelt, korrekten vásárolt, hozzá adott valamit a közösséghez. A CNN dot com lájkolta John Doe-t. John Doe egyre menőbb lesz. Te is egyre menőbb leszel. A gyerekeid büszkék lesznek rád. A faterom tagja a százezerszer lájkoltak klubnak. Elit.

Szép és új világ | A forradalmam elveszi a Google webes bevételeit. Ne sajnáld. Ők ezt már tudják jól. Kiszámolták ,mikor ér véget bizniszük. Megvan saját maya naptárjuk. Tovább lépnek. Ha így érthetőbb kinőtték a kattingatós bizniszt. Már nem értik a fiatalokat. Megöregedtek.

Hogy merre mennek tovább? Nos, be kell valljam, nem tudom. Sajnos nem a facebook-on beszélik meg a terveiket.

A szerző megjegyzése: Természetesen ebből egy szó se igaz. Kérlek, ha idézel belőle, jelezd a forrást, hogy egyértelmű legyen a fikció. A fenti megállapítások nagy részével, különös tekintettel a Google-kritikákra, nem értek egyet és nem képviselik a véleményem.

Forrás: netninja.hu

Lyuk hátán lyuk a Nagy Kínai Tűzfal mögötti kormányzati weboldalak többsége

Miközben a fél világ Peking hallgatózásától retteg, a kínai rendszerek tele vannak súlyos biztonsági résekkel, melyek eredője: a trehányság.
 
Vészesen közelít a június vége, ameddig minden érintettnek el kell indítania a NIS2 alkalmazásba vételét. Az idén és jövőre is számos teendőt kell elvégezni, mutatjuk a pontos menetrendet.

a melléklet támogatója a Balasys IT Zrt.

Hirdetés

Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól

A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.