Az Egyesült Államok munkaügyi minisztériuma a Facebookkal közös munkahelyteremtési programot indít: az akció üzenete szerint a közösségi oldalakon könnyebben és gyorsabban összeköthető a munkavállaló és a munkaadó.
Hilda L. Solis munkaügyi miniszter egy washingtoni konferencián jelentette be az együttműködést, amelyen a Facebook képviselői élő videós kapcsolaton keresztül szólaltak fel. A legnagyobb közösségi oldal mellett az amerikai kormányzat szerint további szereplők, többek között a Twitter és a LinkedIn is beszállhatna.
Változó fórumok ■ A tervezett akciók lényege, hogy a partner közösségi oldalakon speciális felületeket és funkciókat alakítsanak ki a munkaadók és az álláskeresők részére. A megszólalók szerint a gyakran lassú és körülményes emailes fejvadászatnál, vagy a személyesen meglátogatott munkaközvetítő irodáknál mindenképpen hatékonyabbak az álláskeresés első lépései a szinte folyamatosan nyitva lévő közösségi oldalakon.
A "Social Jobs Partnership" nevű kezdeményezésnek már el is indult
saját Facebook aloldala, ahol az illetékes minisztériumok mellett további támogató szervezetek is bemutatkoznak, többek között az amerikai munkaközvetítőket tömörítő szövetség, vagy a munkavállalók és munkaadók érdekegyeztető szervezete.
Az új idők szava ■ A munkaadók kihasználhatnák a Facebook és más szolgáltatások "szórását", tehát egy jól megfogalmazott, ügyesen elhelyezett álláshirdetés a továbbosztások segítségével a vírusvideókhoz hasonlóan terjedhet el, az eddigi módszereknél jóval nagyobb hatásfokkal.
A közösségi megközelítés az álláskeresőknek is hasznos lehetne, ötletek és lehetőségek tucatjait lehet bevezetni számukra. Lehetne például mások általi ajánlásokkal felhívni valakire a figyelmet, egy adott területre pályázók egymást segítő, tapasztalatokat megosztó csoportokat alakíthatnak, vagy akár online tréningeket, szakértői segítséget is igénybe vehetnének.