A Google által megvásárolt videómegosztó szolgáltatás hiába a legnépszerűbb a világon, ha a tulajdonos mindeddig képtelen volt számottevő bevételhez jutni a működtetéséből. Hamarosan azonban jöhetnek a fizetős filmek.
Még a legoptimistább szakértők szerint is folyamatos veszteséget termel a YouTube - a hirdetések és szponzorált tartalmak a számítások szerint aligha hozhatják vissza a folyamatosan fejlesztett, hatalmas háttérkapacitást igénylő szolgáltatás költségeit. A Google legújabb törekvései azonban talán végre rentábilissé tehetik a videós portált.

HollyTube | A Financial Times egy neve elhallgatását kérő Google vezető állításaira hivatkozva közölte, hogy a keresővállalat tárgyalásokat folytat Hollywood legfontosabb filmstúdióival egy új szolgáltatás beindításáról. A megbeszélések már pár hónapja folynak, ám mostanra olyan előrehaladott státuszba kerültek, hogy állítólag 2010 végére valódi eredményt is hozhatnak.

A Google célja, hogy egy olyan fizetős szolgáltatást indíthassanak, amelynek segítségével teljes mozifilmeket nézhetnénk meg kiváló minőségű, streamelt formátumban. A források szerint a YouTube részeként, de önállóan is elérhető új megoldásban egyfajta virtuális mozijegyként fizethetünk a filmekért: egy fizetéssel egyszer játszhatjuk le a kiválasztott filmet.

A Google egy olyan hátteret is felkínált a filmstúdióknak, hogy minden egyéb forrásból a fizetős filmek felé tereli a felhasználókat: ha valaki az adott filmekre vagy kapcsolódó tartalmakra (például rendezőkre, színészekre) keres, a találatok között ott lesz az ajánlott film lejátszásának lehetősége. Emellett a YouTube-ra feltöltött milliónyi filmrészlet is kiváló alap lehet ahhoz, hogy az azokat megnéző felhasználókat a teljes film megnézésére (és persze a fizetésre) buzdítsák.

Szemben az Almával | Természetesen a legtöbb kommentár máris az Apple legújabb terveivel kapcsolja össze a kiszivárgott híreket. Az iTunes-szal a filmek terén versenyeztethető szolgáltatásra eddig is vártak a Google részéről, ráadásul a megújuló Apple TV platformról szóló értesülések szintén a nagy ellenfél válaszára várnak.

Azonban a szolgáltatás díjáról kiszivárgott első információk kissé magas árat sejtetnek: a filmenként 5 dolláros díjat a legtöbben megalapozatlannak tartják. A Google-ra ugyanis általában pont az alulárazás jellemző, ez az 5 dollár jóval több, mint az iTunes vagy az Amazon On Demand által elkért összeg, amely 2 és 4 dollár között mozog.

A háttér már adott | A YouTube motorja mindenesetre készen áll egy ilyen léptékű újítás elindítására. Konkrét tesztek is folytak már hasonlóra, például a Sundance Filmfesztivál független alkotásai kapcsán. A hónapokkal ezelőtti tesztidőszakról szóló híradások szerint ebből még nem könyvelhettek el hatalmas bevételeket, bár az is tény, hogy az akció nem volt túlzottan meghirdetve, és a választható filmek listája is igen csekély volt. Ha azonban valóban megállapodás születik a legnagyobb stúdiókkal, és a legfrissebb, legnagyobb érdeklődést kiváltó címek is a kínálatba kerülnek, egy kompetitív árazással egybekötve akár valóban elindulhat valami a YouTube háza táján.

MIT: egészen hihetetlen arányban fuccsolnak be az MI-projektek

Egy friss kutatás szerint nem magával a technológiával van probléma, hanem a túlzott elvárásokkal és a hibás integrációs megközelítésekkel, ami azonban az elképesztő összegű befektetések megtérülését is kérdésessé teszi.
 
A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.