Egy év alatt bő 650 ezer darabbal nőtt itthon az internet-előfizetések száma, de az akcióknak és az általános díjcsökkenésnek köszönhetően nem nőtt a piac árbevétele.

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) ma közzétett gyorsjelentése szerint az idei második negyedév végén az internet-előfizetések száma 3,633 millió volt. Ez az egy évvel korábbi állapothoz képest 658 ezres bővülést jelent. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság nyári adatai szerint a vezetékes internet-előfizetések száma megközelítette a kétmilliót, azaz a KSH adatai alapján a mobilinternet-előfizetések száma dinamikusan emelkedik, és már nagyságrendileg közel ugyanakkora súllyal veszi ki a részét a teljes előfizetői piacból.

Stagnáló bevétel Az előfizetésekből származó szolgáltatói bevételek mindeküzben azonban alig változtak. A folyó áron számolt nettó árbevétel a második negyedévében bő 34,5 milliárd forintot tett ki, ami mindössze 3 százalékkal több az egy évvel korábbinál. A két adat közti különbség elsősorban az éles versenyhelyzet miatti folyamatos akciókra, illetve a szegmensben általánosan tapasztalható árszint-csökkenésre vezethető visza.

A második negyedév végén 410 internetszolgáltatót tartottak nyilván, ami alig különbözik a 2010 közepén regisztrált 403-as darabszámtól. Mindeközben azonban a piac tovább koncentrálódik, 12 cég tudhatja magáénak az előfizetések 90 százalékát.

A kép kattintásra nagyítható


Halló, hol vagytok? A KSH jelentése kitér a mobiltelefon-előfizetések alakulására is. Ebből a szempontból visszalépést lehet látni, hiszen a július végén regisztrált 11,7 millió előfizetés az utóbbi 3 év legalacsonyabb értéke. A mobiltelefon-előfizetések száma egy év alatt 161 ezerrel csökkent, miközben a mobilinternet-előfizetések száma 1,5 milliónál is több volt július végén. A telefonbeszélgetések időtartamának majdnem négyötöde mobiltelefonokról indított hívásokból származik.

A mobil-előfizetésken belül az elmúlt időszakban a havidíjas előfizetések száma ismét emelkedett, de nem ellensúlyozta a feltöltő kártyás szegmens 567 ezres éves szintű visszaesését. Az ellentétes változás hátterében az áll, hogy a szolgáltatók egyre inkább arra ösztönzik az ügyfeleket, váltsanak havidíjas előfizetésre, onnantól pedig már nem szükséges a készülékcserék alkalmával új SIM-kártyát venniük, mint korábban - feltöltő kártyás vevőként. Utóbbi folyamatnak jelentős szerepe volt régebben az állományi adat emelkedésében.

A KSH szerint az okostelefonok és a mobilinternet terjedését jelzi, hogy egy év alatt ötödével bővült a teljes adatforgalom, mialatt az sms-ek és mms-ek száma csak 1, illetve 3 százalékkal növekedett.

Majdnem 2 millió hazai vezetékes internet-előfizetés
Magyarország szélessávú nagyhatalom

Tudja, melyik cég gyártja a legtöbb ipari robotot?

Az Amazon szerint ők. A világ egyik legnagyobb online kereskedője folyamatai optimalizálására leginkább házon belüli fejlesztésekre támaszkodik.
 
Vészesen közelít a június vége, ameddig minden érintettnek el kell indítania a NIS2 alkalmazásba vételét. Az idén és jövőre is számos teendőt kell elvégezni, mutatjuk a pontos menetrendet.

a melléklet támogatója a Balasys IT Zrt.

Hirdetés

Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól

A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.