A Young csoport vásárolta meg a Siemens Enterprise Communications hazai leányvállalatát. A Siemens név megy, a tapasztalat marad.
Hirdetés
 
A hazai távközléstechnikai-berendezés piacon 18 éve tevékenykedő, magyar tulajdonban lévő Young B.T.S. Kft. leányvállalata, a Young Investment Kft. vásárolta meg az eddig áttételesen német érdekeltségű cég százszázalékos tulajdonrészét. A vállalat a Siemens kommunikációs megoldásokra fókuszáló regionális cégeinek magyar megfelelőjeként 2007. január elsejétől működött az országban, elsősorban a nagyvállalati szegmens igényeit kiszolgálva.

Szemléletváltással előre | Amint azt Nora Ishkova, a Siemens Enterprise Communications kelet-európai értékesítési igazgatója elmondta, a cég a Siemens 160 éves tapasztalatát próbálta ötvözni egy startup dinamizmusával. Mindenesetre a 2009-es év piaci változásai nyomán a vállalatnál az a döntés született, hogy 27 országban a közvetlen értékesítési formát közvetettre cserélik, tehát partnercégeken keresztül szolgálják ki a helyi igényeket.

E folyamat vezetett odáig, hogy hivatalosan május elsejétől magyar tulajdonba került az itthon működő cég, nevéből pedig eltűnt az anyavállalat neve. A Young csoport által kivásárolt, immár Enterprise Communications Kft. néven üzemelő vállalat az előd teljes értékű jogutódjának számít, mind a negyvennégy alkalmazottat és a teljes működési struktúrát átvéve haladnak tovább. Az új vállalat ügyvezetője Orbán Előd, a Young B.T.S. korábbi igazgatója lett, megüresedett helyét egyébként Béke Gyula, a Young B.T.S. eddigi kereskedelmi igazgatója foglalta el.

A vállalat átszervezése, az új név mellé járó új arculat a frissen kinevezett ügyvezető elmondása szerint teljesen végbement, az új kihívásokra profilbővítéssel, a kollégák folyamatos képzésével készülnek. Bár a névből eltűnt a Siemens, az egykori anyavállalattal továbbra is igen szoros együttműködést ápolnak, hiszen a régi-új magyar cég a Siemens elsődleges, globális ügyfelekért felelős hazai partnere, valamint Premier Distributora marad. Emellett két kiemelt magyar Siemens partner működik még az országban, a KFKI, és a kkv-szegmenst disztribútorként megcélzó Procomp.

Reklámokat tűzdelnének a ChatGPT beszélgetéseibe

Az OpenAI nagyon sok pénzt szeretne költeni a közeljövőben, az előfizetésekből azonban egyelőre nem csörög be elég a kasszába. A hirdetések viszont lehetőséget adnának a 800 milliós felhasználói bázis "termőre fordítására".
 
A vállalati IT-költések a hagyományos, tőkebefektetésen alapuló modellről egyre inkább a szolgáltatásalapú, üzemeltetési költségekre épülő megközelítés felé tolódnak el. Utóbbi rugalmasabb, azonban a teljes birtoklási költség sokszor csak utólag válik láthatóvá.

a melléklet támogatója a 4iG

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.