Már közel félmillió kilométert tettek meg baleset nélkül a Google májusban forgalomba engedett sofőr nélküli autói az Egyesült Államokban. Mostanra kijelenthető, hogy a robot autók biztonságosabban közlekednek, mint az átlag vezető.
Immár több mint 300 ezer mérföldet (482 ezer kilométer) tettek meg a Google által kifejlesztett, sofőr nélküli navigációs rendszerrel ellátott Toyota Prius autói mindenféle baleset nélkül - jelentette be az amerikai informatikai óriáscég kedden. A projekt során korábban ugyan már történtek kisebb balesetek, de akkor minden esetben sofőr ült a volán mögött.

A kísérlet már a mostani szakaszban is azt mutatja, hogy a "robotok" biztonságosan vezetnek, mint az emberek: a statisztikák szerint az átlagos amerikai kocsitulajdonos évente 16 550 mérföldet vezet, és tízévente, 165 ezer mérföldenként történik vele egy baleset.



Kamerák és radarok  Amint arról korábban már a Bitport is beszámolt, a Google speciális autói a tetőre és a hűtőrácsra szerelt kamerák és radarok segítségével érzékelik a többi járművet, gyalogost vagy forgalmi akadályt, míg a navigációt a Google Maps szoftverrel végzik. Ezek körül egy virtuális pufferzónát jelölnek ki, amelyet a bemutatók szerint legalább ugyanolyan hatékonyan elkerülnek, mint az emberek.

Chris Urmson, a Google autós projektjének fejlesztési vezetője blogposztjában kiemelte, hogy már eddig is számos különböző körülmény között tesztelték az autókat, de a közeljövőben további trükkös helyzetekben is ki szeretnék próbálni a robot pilóták tudását, így például havon vagy időszakos útlezárások közepette.

Európai autó már csak robotfékkel lehet kiváló 
Forgalomba engedték a Google sofőr nélküli autóját 

Így erősíti az egyenlőtlenséget világszerte a mesterséges intelligencia

Ma már egyértelműen látható, hogy az egyes országok és nagyvállalatok versenyfutásával az MI még nagyobb szakadékot nyithat a különböző régiók között.
 
Hirdetés

Cyber Threat Intelligence: üzleti előny a sötét adatokból

Egyetlen kompromittált jelszó. Egy belépési pont, amit már nem használnak. Egy korábbi alkalmazott adatszivárgása. Ezek ma már nem csupán technikai hibák, hanem valós üzleti fenyegetések, amelyek a digitális alvilág piacán előbb bukkannak fel, mint ahogy a cég egyáltalán észrevenné.

A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.

a melléklet támogatója a One Solutions

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.