Először fordult elő az USA-ban, hogy egy negyedév alatt több bevétel származott elektronikus könyvekből, mint a keményfedeles kiadásokból. Az e-könyv mellett a hangoskönyv is hasít.
Miközben Magyarországon az idei könyvhéten is inkább csak
keseregtek az e-könyvekről tartott szakmai beszélgetésen, addig az amerikai kiadókat tömörítő AAP legfrissebb felméréséből az derül ki, hogy a negyedéves nettó bevételi számok tekintetében egy komoly vetélytársat már maga mögé utasított az elektronikus könyv. A felnőtteknek szóló kiadásokat összegezve az idei első negyedévben 282,3 millió dollárt költöttek az USA-ban e-könyvre, miközben a legmagasabb minőséget képviselő keményfedeles kiadásokra csak 229,6 milliót szántak.
A könyvkiadók bevétele az USA-ban a felnőtt kiadásokból
Kemény, de kilátástalan küzdelem ■ Érdekes, hogy a keményfedeles kiadások a két százalékot sem elérő összpiaci növekedésnél jobban teljesítettek, de a hagyományos könyvek egészében véve a várakozásoknak megfelelően gyors ütemben vesztenek teret. Ennek ellenére a puhafedeles könyvekből származó közel 300 millió dollár még elég volt a legtöbbet hozó formátum cím elnyerésére, de ez valószínűleg a következő helyzetjelentésnél már nem így lesz. Az e-könyvek bő 28 százalékos éves növekedésével nem tud mit kezdeni a hagyományos könyvek piaca. Említésre érdemes még a letöltött hangoskönyvekből származó bevétel, és ennek dinamikája. A 25 millió dollár ugyan még alig néhány százaléka a teljes piacnak, azonban a növekedés üteme itt a leggyorsabb.
Az elektronikus formátum hatalomátvétele tehát már a teljes amerikai piacon megfigyelhető. Ez várható is volt azok után, hogy az átlagtól eltérő eladási struktúrával rendelkező Amazon online áruházában már 2010-ben
115 Kindle könyv jutott 100 puhakötésű könyvre. A keményfedeles, drágább kiadások esetében még markánsabb volt már akkor is az előny, ezekből harmadannyi fogyott, mint az e-könyvekből.