A Google eddig csak kifejezetten speciális esetekben használta fel saját, letisztult keresőoldalát hirdetésekte vagy egyéb extra tartalmak bemutatására. Most azonban reklám került a keresőcsík alá, méghozzá saját.
Akik a Google nemzetközi keresőoldalát használják, a napokban új grafikai elemet találhattak a keresőmező alatt. A szolgáltatás eddig puritán felépítéséről volt híres: a vállalat logóján és a beviteli mezőn kívül mindössze két gombot szokhatott meg mindenki az oldalon. Annak ellenére, hogy a Google motorjával keres az internetezők nagy többsége, a vállalat szigorúan tartotta magát ahhoz az elvhez, mely szerint ezt a felületet nem használta fel figyelemelterelő bannerek villogtatására. A találati listán úgyis sokkal kifinomultabban, a keresett kifejezéseknek, valamint a felhasználó böngészési szokásainak figyelembe vételével jeleníthette meg hatékony szöveges hirdetéseit.
A saját név alatt érkező Nexus 7 tablet azonban átlépte a belső ingerküszöböt, és grafikus hirdetés formájában került a kereső kezdőlapjára.
Egyszeri alkalom vagy első lépés? ■ A 199 dollárért boltokba kerülő 7 hüvelykes tabletet az Asus szereli össze, ám ez a Google első saját márkás formában megjelenő táblagépe. A Nexus 7-nek erős, kétfrontos háborúban kell bizonyítania, egyik oldalról a drága, izmos hardverrel rendelkező modellek (többek között az iPad), másrészről az olcsó, sokak által elérhető típusok (így a Kindle Fire) vásárlóközönségét is meg kell győznie.
Nem csoda tehát, hogy a Google végül az eddig szűzen hagyott felületre helyezte el stratégiai fontosságú termékének reklámját. A szakértők azonban máris találgatni kezdtek, vajon időszakos "eltévelyedésről" van szó, vagy a keresővállalat a továbbiakban már lazábban kezeli majd ezt a felületet is.
Egyesek már olyan véleményeket is pedzegetni kezdtek, hogy a népszerű doodle grafikák lehetnek a következő reklámhordozók. A "Google doodle" egy régóta létező kezdeményezés, amelyben a vállalat logóját jeles napok (például ünnepek, fontos történelmi események évfordulói, híres személyek születésnapja) környékén az alkalomnak megfelelő ötletes formában alakítják át. Ha ilyenkor a módosított logóra kattintunk, az alkalomnak megfelelő hivatkozásként működik, és az évfordulóval vagy eseménnyel kapcsolatos információs oldalakra irányít. Épp ezért - elvben - a Doodle alkalmas lehet reklámcélokra is, a márkára vagy cégre jellemzően átalakított logóra kattintva máris egy akciós oldalon vagy bővebb reklámon találhatnánk magunkat.
Mások szerint nem kell félteni az általában fehér keresőoldalt: a Google egyszer már reklámozott itt hozzá kapcsolódó terméket, mégpedig a Motorola legelső Droid készülékét 2009-ben, és ezt sem követte semmilyen változás a hirdetési gyakorlatban.