A Google eddig csak kifejezetten speciális esetekben használta fel saját, letisztult keresőoldalát hirdetésekte vagy egyéb extra tartalmak bemutatására. Most azonban reklám került a keresőcsík alá, méghozzá saját.
Akik a Google nemzetközi keresőoldalát használják, a napokban új grafikai elemet találhattak a keresőmező alatt. A szolgáltatás eddig puritán felépítéséről volt híres: a vállalat logóján és a beviteli mezőn kívül mindössze két gombot szokhatott meg mindenki az oldalon. Annak ellenére, hogy a Google motorjával keres az internetezők nagy többsége, a vállalat szigorúan tartotta magát ahhoz az elvhez, mely szerint ezt a felületet nem használta fel figyelemelterelő bannerek villogtatására. A találati listán úgyis sokkal kifinomultabban, a keresett kifejezéseknek, valamint a felhasználó böngészési szokásainak figyelembe vételével jeleníthette meg hatékony szöveges hirdetéseit. A saját név alatt érkező Nexus 7 tablet azonban átlépte a belső ingerküszöböt, és grafikus hirdetés formájában került a kereső kezdőlapjára.



Egyszeri alkalom vagy első lépés? A 199 dollárért boltokba kerülő 7 hüvelykes tabletet az Asus szereli össze, ám ez a Google első saját márkás formában megjelenő táblagépe. A Nexus 7-nek erős, kétfrontos háborúban kell bizonyítania, egyik oldalról a drága, izmos hardverrel rendelkező modellek (többek között az iPad), másrészről az olcsó, sokak által elérhető típusok (így a Kindle Fire) vásárlóközönségét is meg kell győznie.

Nem csoda tehát, hogy a Google végül az eddig szűzen hagyott felületre helyezte el stratégiai fontosságú termékének reklámját. A szakértők azonban máris találgatni kezdtek, vajon időszakos "eltévelyedésről" van szó, vagy a keresővállalat a továbbiakban már lazábban kezeli majd ezt a felületet is.

Egyesek már olyan véleményeket is pedzegetni kezdtek, hogy a népszerű doodle grafikák lehetnek a következő reklámhordozók. A "Google doodle" egy régóta létező kezdeményezés, amelyben a vállalat logóját jeles napok (például ünnepek, fontos történelmi események évfordulói, híres személyek születésnapja) környékén az alkalomnak megfelelő ötletes formában alakítják át. Ha ilyenkor a módosított logóra kattintunk, az alkalomnak megfelelő hivatkozásként működik, és az évfordulóval vagy eseménnyel kapcsolatos információs oldalakra irányít. Épp ezért - elvben - a Doodle alkalmas lehet reklámcélokra is, a márkára vagy cégre jellemzően átalakított logóra kattintva máris egy akciós oldalon vagy bővebb reklámon találhatnánk magunkat.

Mások szerint nem kell félteni az általában fehér keresőoldalt: a Google egyszer már reklámozott itt hozzá kapcsolódó terméket, mégpedig a Motorola legelső Droid készülékét 2009-ben, és ezt sem követte semmilyen változás a hirdetési gyakorlatban.

Jönnek az üzenőfalba ékelt Facebook hirdetések
A vevők kipucolták a Nexus 7 raktárakat
A Webes hirdetők szerint nem csak a Facebook számít

A testkamerák felvételei alapján készítene rendőrségi jelentéseket az MI

Pontosabban a Draft One nevű MI-alkalmazás fejlesztője, aki szerint jó ötlet rábízni az ilyesmit a totál megbízhatatlan mesterséges intelligenciára.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.