Elsősorban a Facebook sikerének köszönhetően a közösségi média egyre komolyabb jelenlétet harcol ki magának az internetes világban. Nem csoda, hogy ezt a trendet a reklámozók költései is követni kezdik, ami idén világszinten eléri a 3,3 milliárd dollárt.

Az eMarketeer becslése szerint a reklámköltés bőven átlépi a 3 milliárd dollárt a közösségi média felületein. Az 500 milliomodik tagját nem olyan rég ünneplő Facebook kezdi monopolizálni a piacot, hiszen az egyesült állombeli bevételek felét Mark Zuckerberg vállalkozása teszi zsebre. A közösségi oldal világszinten is jelentősen növelte részesedését a reklámpiaci tortából, 1,3 milliárdos összbevétele majdnem a teljes költés 40 százalékát adja.

30 százalékos gyorsulás | A szegmensben eddig domináns USA az előrejelzések szerint kezd veszíteni jelentőségéből, hiszen míg tavaly a teljes költés több mint 55 százaléka realizálódott az Egyesült Államokban, addig jövőre már „csak” 49 százalék lesz az arány. Ez egyben azt is jelenti, hogy az idén 20 százalékot erősödő amerikai piacnál a világ többi részén még erősebb a növekedés üteme. Összességében idén és jövőre egyaránt 30 százalék környékére teszik a bővülést.

Az idei amerikai költéseket területekre bontva világosan látszik, hogy az egyre kevésbé meghatározó MySpace bevételei is tükrözik a hanyatlást. Míg a Facebook a torta felét kaparintja meg 2010-ben, addig vetélytársa a tavalyi 32 százalékos részesedés után idén mindössze 19 százalékkal kell beérnie, ami nominális visszaesést is jelent (445 millió USD-ről 323 millió).

Gazdálkodj okosan | A többi közösségi oldal körülbelül a teljes amerikai piac ütemével bővül, így bevételi arányuk sem változott lényegesen egy év alatt. Az online játékokhoz köthető reklámköltések azonban gyakorlatilag stagnáltak az USA-ban, így jelenlétük 10 százalékról 8-ra esett vissza. Az eMarketeer becslése szerint azonban jövőre új erőre kapnak ezek az alkalmazások, és a Farmville-ben és társaiban reklámra költött összeg Amerikában és világszinten is erő növekedést mutat majd. A terület üzleti erejét jól mutatja, hogy a Zynga és a hozzá hasonló fejlesztők bevételei túlnyomó részt nem reklámokból, hanem a játékosok virtuális javakért befizetett pénzeiből származnak.


A kutatásban először szerepelt a Twitter, egyelőre szerény eredménnyel, hiszen a mikroblogos reklámozási lehetőségek csak idéntől indultak el. Szakértői vélemény szerint azonban az elkövetkező években a Twitter is jelentős részesedést fog kihasítani a piacból.

Washington és Peking is kardcsörtetve érkezett az újabb vámtárgyalásra

A két nagyhatalom vasárnaptól tárgyal több napig Madridban egy kereskedelmi megállapodás reményében. A felek a technológiai szektort érintő vizsgálatokkal és büntető eljárásokkal igyekeztek egymásnak megmutatni, ki mit veszíthet.
 
Hirdetés

A kifizetett energia
60%-a elvész, de egy audit feltárja, hol folyik el a pénzünk

A Schneider Electric energiahatékonysági szolgáltatása átfogó megoldást kínál, amely támogatja a cégek energiahatékonyság-növelési programjaik megvalósításában, az iparágban vezető megoldások, szolgáltatások és szakértők segítségével.

A vállalati IT-rendszerek egyik legnagyobb kihívása ma már nem a hardver beszerzése vagy a szoftverek integrációja, hanem az üzemeltetés. A modern storage-megoldások válasza erre az automatizáció és a menedzsment egyszerűsítése.

a melléklet támogatója az EURO ONE

Hirdetés

Hatékony adattárolás, biztonságosabb működés: HPE storage az EURO ONE szakértelmével

Az adatmennyiség rohamos növekedése, a kritikus üzleti alkalmazások rendelkezésre állási követelményei és a kiberbiztonsági fenyegetések mind olyan tényezők, amelyek túlmutatnak a hagyományos storage-megoldások képességein.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.