A Facebook növelte a felhasználók számát és mobilon is egyre több bevételre tesz szert.
Az elemző cégek az utóbbi időben előszeretettel számoltak be a Facebook hanyatlásáról, illetve arról, hogy a tinédzserek elfordulnak a közösségi oldaltól, mert az már unalmas. A Facebook 2013 első negyedévi üzleti jelentése viszont másról szól, bár az is igaz, hogy őrült fejlődésről nem, inkább visszafogott építkezésről tanúskodnak a számok. 

Növekvő nyereség   A Facebook 2013 Q1 időszakában (január-március) 1,46 milliárd dolláros bevételt generált, ami az egy évvel ezelőtti hasonló időszakban 1,06 milliárd volt (ez 38%-os növekedés), 2012 utolsó negyedévében pedig 1,59 milliárdot termelt a Facebook. Az előző évi 205 milliós nettó nyereséghez képest ebben a negyedévben 219 millió nyereséget könyvelt a Facebook, ami szintén jól látható, bár nem eget rengető, 6,8 százalékos növekedés 2012 első negyedévéhez képest.

Mark Zuckerberg 2013-at a befektetés évének nevezte, ami meg is látszik a kiadások és költségek mértékén, ami az első negyedévben (2013) 1,08 milliárd USD-t tett ki, és ez 60 százalékos növekedés az előző év első negyedévéhez képest. 


Zuckerberg is és a Facebook a mobilra fókuszál
 

Mobilban az erő 
Lényeges és figyelemreméltó változás azonban, hogy közel minden harmadik dollár a mobilon, illetve tableteken megjelenő facebookos hirdetésekből folyik be, ami azt jelenti, hogy a Zuckerberg végre képes hasznot húzni az oldal mobilos látogatóiból. Számokba öntve mindez azt jelenti, hogy a Facebook mobilos hirdetés bevételei 374 millió dollárra nőttek az előző negyedévhez képest, ami 22 százalékos ugrást jelent. Ezzel az eredménnyel a cég összesített reklámbevételének 30%-át a mobilos hirdetések adják, amely arány 2012 utolsó negyedévéhez képest 23, az azt megelőző negyedévhez képest pedig 14 százalékos növekedést jelent. 

Látogatói számban is sikerült jelentős növekedést elérnie a Facebooknak, mivel a napi aktív felhasználók száma márciusban 665 millió volt, és 2012 Q4-ben még 618 millión állt a számláló. A havi aktív felhasználók száma 1,11 milliárd volt márciusban, de ez a szám úgy igazán izgalmas, ha tudjuk, hogy ebből a mobilos aktív felhasználók (havi) száma 754 millió, és itt érhető tetten a nagy ugrás, mivel ez utóbbi adat az egy évvel ezelőtti számokhoz képest 54 százalékos növekedést jelent. 

Facebook Home: sokat szidják, de használják

Úgy tűnik tehát, hogy a Facebook végre megtalálta a módját annak, hogy az egyre növekvő mobilos táborból hasznot húzzon és a mobilos felületeken megjelenő reklámokból számottevő bevételekre tegyen szert. A nemrégiben útnak indított, de egyelőre csak meghatározott számú androidos mobilon használható Facebook Home alkalmazás is erre utal, noha ezen a felületen egyelőre nem jelentek meg a reklámok. Az viszont várható, hogy a megfelelő számú letöltése után (10 nap alatt 500 ezren töltötték le, de szinte csak lehúzó kritikákat kap az app) a Facebook megnyitja a hirdetési csatornákat, amivel tovább növelheti a mobilos bevételeit.

A Facebook beköltözik az Androidba 
Nagyobb, szebb, színesebb: megújul a Facebook
Terjeszkedik a mobilos Facebook telefonálás
 

Ezúttal egy iskolaigazgatót hurcoltak meg deepfake miatt

A hatóságok szerint egy bosszúszomjas kolléga kreált és terjesztett MI segítségével hamisított, rasszista megjegyzésektől hemzsegő hangfelvételt.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.