Miért működik együtt a Facebook a Bing keresővel, miért költene egymilliárd dollárt az Instagram felvásárlására, és miért érintené érzékenyen az üzlet meghiúsulása?

A Facebook tőzsdére vonulása kapcsán nyilvánosságra hozott eredményekből kiderül, hogy a vállalat minden regisztrált felhasználója után átlagosan 4,43 dolláros hirdetési bevételt jegyzett 2011-ben. Az eredmény földrészenként jelentős eltéréseket mutat, de a legmagasabb, észak-amerikai mutató is eltörpül a fő versenytárs, a Google 36,5 dolláros átlaga mellett. A közösségi hálózat legnagyobb problémája, hogy a jelenlegi modell ennél nem képes sokkal többre, így a Facebook elkeseredetten kutat az új lehetőségek után.

Mobil jövő  Ennek egyik alapfeltétele volna a mobil csatornák hatékonyabb kihasználása, hiszen az oldal bevételei a hatalmas felhasználói bázis ellenére is a nullához közelítenek ezen a területen. Nem véletlen, hogy a cég egymilliárd dollárért vásárolná fel az effektezett fotókkal felfutó Instagramot, és igen kellemetlenül érintené, hogy a látszólag meggondolatlan üzlet elhasalna a szabályozókon. Ahogy a Facebook befektetőknek szóló anyagában is olvasható: a vállalat a közeljövőben komoly akvizíciókra készül a mobil piacon, még akkor is, ha azok megtérülése bizonytalan.


Hamarosan robotaxik tudhatják le az Uber-fuvarokat

A fuvarozó cég a tervek szerint az elektromos autókat gyártó Lucid és az önvezető rendszereket fejlesztő Nuro segítségével érné el azt, aminek önálló megvalósításáról még 2020-ban tett le.
 
A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.