Mindenféle előzetes csinnadratta nélkül alakult át a tegnapi nap során a Google közösségi szolgáltatása. A változások főként a kényelmesebb használatot érintik, de persze a mostani újrafaragásnak sem örül mindenki.
Kényelem és keresés - leginkább e két területen erősített a Google közösségi szolgáltatása. Utóbbi egyértelmű, hiszen a Google eredeti szakterületét szövi bele egyre részletesebben az oldalba. A kényelmi funkciókra pedig felhasználó-csalogatás szempontjából van szükség, mivel a Google még mindig erősen lemaradva fut a Facebook után a közösségi versenypályán.

Ugyan a ráncfelvarrásról hírt adó blogbejegyzésben 170 millió felhasználóról beszélnek, a nagy rivális 800 milliós bázisához képest még ez a szám is csak az "ügyes próbálkozás" kategóriába fér bele. Akkor pedig még árnyaltabb a kép, ha végiggondoljuk, hogy minden új Gmail felhasználó azonnal Google+ felhasználóvá is válik, és a 170 millióba beleszámít mindenki, aki valaha is használt bármilyen Google szolgáltatást, és egyszer is "+1-ezett" valamilyen webes tartalmat. Arról bölcsen hallgat a vállalat, hogy mennyi a valóban aktívnak számító, a közösségi oldal saját felületén is folyamatosan megjelenő netező, a különféle szakértői vélemények akár a teljes bázis negyedét is elképzelhetőnek tartják. Fontos tehát, hogy a Google olyan felületet és funkcionalitást kínáljon, amely "azonnal hat", megragadja és megtartja a Google+-ra véletlenül felkeveredőket is.



Huzavona és óvatos másolás A kezelőfelületen legelőször a funkciók és aloldalak elérésére hivatott sáv átalakulása szúrhat szemet. Az egyszerű ikonokra váltó hivatkozások egy vékony bal sávba kerültek, ráadásul mindegyik "gomb" szabadon húzható az egérrel új pozícióba saját használati preferenciáinknak megfelelően. A számunkra kevésbé fontos linkeket akár egy mozdulattal bedobhatjuk az "Egyéb" feliratú gyűjtőbe.

Kissé a Facebook idővonallal felturbúzott profiljához hasonlít, hogy mostantól összefüggő háttérképet is helyezhetünk saját adatlapunk fejlécébe, a profilfotó mögé. Az általunk követett személyek bejegyzéseit és megosztásait is több szempontból pofozgatták ki. Egyrészt tömörítettek a nézeten, és az egyes bejegyzésekhez tartozó kommenteket "tömörítették", így mostantól nem egyetlen bejegyzés és az arra adott reakciók töltenek ki egy egész oldalt. A fotómappák nézete is látványosabb és kezelhetőbb lett, egy borítókép alatt kisebb előnézeti képek ugrálnak elő, ha föléjük visszük az egeret, így már kattintás nélkül is jóval többe tudhatunk meg egy adott album tartalmáról.



Csiripelő kereső A másik nagyobb újdonság egy érdekes hibrid, egyrészt a Twitter "trending" funkciójára emlékeztet, másrészt pedig a Google keresési tapasztalatait vonja be a közösségi oldalba. Az Explore, vagy Böngészés menüpontban olyan Google+ bejegyzéseket, "pluszegyezett" webes tartalmakat láthatunk, amelyeket nem feltétlenül az általunk követett emberek követtek el, de valamilyen szinten a tartalmuk érdekes számunkra. A népszerű témakörök mellett lehetőségünk van saját keresőkifejezéseket is létrehozni, ekkor a Google+ már olyan bejegyzéseket és megosztásokat listáz ki nekünk, amelyekre éppen tartalmuk miatt kíváncsiak vagyunk - ráadásul ez a szekció is valós időben frissül.

Faragtak a Hangout videós csevegőszolgáltatás aloldalán is, a cél itt is a felhasználók minél aktívabb bevonása volt. Ha épp nincs kivel beszélgetnünk, a rendszer automatikusan felsorol nekünk érdekes videókonferenciákat, ahová bekukkanthatunk.



A Nagy Fehérség megmaradt Továbbra is akad persze megoldatlan probléma: sokan mulatnak vagy épp bosszankodnak azon a dizájn-bakin, amely csupán átlagos méretű monitorokra optimalizálta a szolgáltatást. 1280 képpontnál szélesebb megjelenítésre képes monitorokon az aktív tartalom és az ismerőseinket felsoroló jobb sáv között egy teljesen üres, fehér terület ásítozik.

Azok a fejlesztők viszont már egyáltalán nem nevetgélnek, akikről a nagy sietségben mintha megfeledkezett volna a Google: az eddigi lassú, előre jelzett változásokhoz képest ugyanis most minden figyelmeztetés nélkül, egyik pillanatról a másikra alakult át az oldal, amely ideiglenesen működésképtelenné tett vagy elcsúfított külső fejlesztők által készített kiegészítőket, játékokat és egyéb al-alkalmazásokat. Olyan fejlesztő is akadt, aki profiljában felvetette: ha ennyire kiszámíthatatlan lesz a továbbiakban is a közösségi oldal működése és stratégiája, inkább csak Facebookos alkalmazásokon dolgozik a jövőben, megspórolva a hirtelen váltásokból eredő bosszúságokat.

A Google még örülhet is a Facebook keresőjének
A Google+ gyengül, de a keresőcég szerint minden oké
A Facebook zsebébe kerül az Instagram

Nem tudja tartani a tempót az Apple

A legutóbbi negyedévben a forgalom és a nettó profit is visszaesett Cupertinóban. A több problémás területtel küzdő nagyvállalat részvényei azonban ennek ellenére drágultak.
 
Hirdetés

Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól

A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.