A fejlődő piacok vásárlói már lekörözik a fejlett országokat a digitális és mobil csatornák felhasználásának tekintetében, az offline boltok egy része pedig jelentős átalakulás előtt áll.
A fejlődő országokban élő fogyasztók jóval nagyobb jelentőséget tulajdonítanak a digitális vásárlási csatornáknak, mint a fejlett világban élő társaik, mivel több lépcsőfok átugrásával rögtön a legutólsó trendeknek megfelelő eszközöket és formákat adaptálják – áll a Capgemini frissen közzétett felmérésében. A tanácsadó cég 16 országban összesen 16 ezer embert kérdezett meg fogyasztási szokásaival kapcsolatban, amiből persze az is kiderült, hogy az online vásárlók viselkedése egy adott régión belül sem egyforma.

Bolt nincs, internet van  A tanulmány hat kategóriába sorolta őket: léteznek közösségi fogyasztók (24,8%), megszállottak (17,6%), eseti (16,1%) és racionális vásárlók (14,7%), a megtakarításokat kereső (13,5%), illetve a technológiától idegenkedő (13,3%) csoportok. A globális átlag azonban szélsőséges eredményekre épül. Indiában például az emberek 72 százaléka gondolja úgy, hogy szívesebben szerez be egyes árucikkeket az interneten, mint a fizikailag létező boltokban – ugyanez az arány az Egyesült Államokban sokkal alacsonyabb, 31 százalékos.

Kínában a válaszadók 77 százaléka tartotta magát megszállott digitális vásárlónak, vagy olyan felhasználónak, aki gyakran olvas és ír az egyes termékekről, és a fizetés vagy a tájékozódás szempontjából is megbízik a mobil eszközökben. Ezzel szemben csak 16 százalékuk használja ritkán, esetleg soha a digitális csatornákat, ami Svédországban az emberek 35 százalékára igaz. A Capgemini ezt jórészt az infrastrukturális feltételekkel magyarázza: a fejlődő piacokon nem épült ki a fejlett országokra jellemző vásárlási ökoszisztéma, de a mobil hálózatokat mindenki eléri.




A felmérésben résztvevők 50 százaléka – a fejlett országokban harmad része – gondolta úgy, hogy a digitális vásárlási lehetőségek miatt a hagyományos offline boltok nagy része az évtized végéig egyszerű bemutatóteremmé alakul. Bár egyre többen szoknak hozzá az olyan kényelmi szolgáltatásokhoz, mint a meghatározott időben a megfelelő helyre való kiszállítás, a Capgemini elemzője szerint a fizikai üzletek kimúlása nem igazán fenyeget, mivel a vevőkkel való személyes kapcsolat értékes dolog, amelyre a kereskedők továbbra is ráhajtanak majd.

Sok múlik az árakon  Bár csak a válaszadók fele vélekedik úgy, hogy a közösségi média és a mobil appok szerepe jelentősen megnövekszik a következő néhány évben, ez az arány a fiatalok és a felsőkategóriás elektronikai cikkek vásárlóinak körében jóval magasabb. Az sem meglepő, hogy a fejlődő piacokon már most is kétszer gyakrabban használnak mobil appokat a vásárlások során, mint a nyugati országokban, és több mint kétszer annyian gyűjtenek vagy osztanak meg a beszerzésekkel kapcsolatos információt a közösségi médiában.




A vásárláskor az ár a legfontosabb szempont, ez pedig semmit sem változik majd öt éven belül. Egy adott termék vagy szolgáltatás a fogyasztók felénél befolyásolhatja a döntést, míg az hozzáférhetőség és az élmény kisebb jelentőséggel bír. A vevők 61 százaléka fontosnak tartja, hogy a webes boltok emlékezzenek személyes adataira, 54 százalékuk szívesen fogad testre szabott ajánlatokat az online csatornákon, míg 73 százalékuk szerint igen jó hatást kelt, ha a digitális áruházakban többféle fizetési mód közül választhatnak.

MI-vel védenék a britek az internetre szabadított óvodásokat

Az illetékes hatóság felmérése szerint egyre több kisgyerek jelenik meg a világhálón, akiknek a szülei is egyre nagyobb szabadságot engednek a digitális térben.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

Hol, milyen adatokat és hányszorosan tároljunk ahhoz, hogy biztonságban tudhassuk szervezetünk működését egy nem várt adatvesztési incidens esetén is?

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.