Egy nemzetközi felmérés tanúsága szerint honfitársaink a világátlagnál nagyobb arányban használják az internetet hobbijukkal, személyes érdeklődésüket kielégítő témákkal kapcsolatban.
Hirdetés
 

A világ internetezőinek közel hattizede látogat olyan oldalakat, ahol a hobbijáról, személyes érdeklődését kielégítő témákról talál információkat. Az átlagnál lényegesen nagyobb arányban nyilatkoztak úgy a hazai felhasználók, hogy kedvteléseikkel kapcsolatos portálokat keresnek fel netezés közben. A 67 százalékos magyar aránynál csak a török és a kínai netezők aktívabbak ebben a vonatkozásban - derül ki az Ipsos, 24 ország internetezői körében készített, most nyilvánosságra hozott kutatásából.

Kínában az
internetes tartalmak letöltése nemzeti sportnak tűnik.
Zene, mozi, tévé  Népszerűek a multimédiás tartalmak is, világszinten 43 százalék töltött le a netről zeneszámokat, 34 százalék filmeket, 22 százalék nézett online módon televíziót az elmúlt negyedévben. Ezek az arányok rajzolódtak ki a hazai felhasználói szokásoknál is, azzal az egyetlen különbséggel, hogy a webes tévézés valamivel kisebb hányadukra (18%) jellemző. Kína messze világelső mindhárom területen, az ottani netezők többsége gyakorolja a zeneletöltést (72%), weben keresztül jut hozzá a mozifilmekhez (71%) és online módon követi a tévéműsorokat (55%). 

A sor másik végén a japánok állnak, közülük elég kevesen (zeneletöltés 24%, mozifilmek 9% , televízióműsorok 9%) éltek ezekkel a lehetőségekkel az elmúlt három hónap folyamán.

Játszani is engedd  Videojátékot 27 százaléknyian játszanak, pénzbevétellel kecsegtető online szerencsejátékot 13 százaléknyian. Ezzel szemben a magyar netezők viszonylag kis hányada, 17 százaléka szokott szórakozni online videojátékkal, ám az átlagnál magasabb (16 százalék) azok aránya, akik itthon rendszeresen kockáztatják pénzüket valamilyen online szerencsejátékban.


Kína világelső (61%) a videójátékok frontján is, őket a lengyelek (47%) és a törökök (38%) követik. Legkevésbé a svédek (13%), a dél-koreaiak (16%), a magyarok (17%) és a franciák (18%) kedvtelése a webes játék.

Lassan alkalmazkodnak az internethez a hazai nagyvállalatok
Itthon már minden netkapcsolat fele mobil

Hiába tiltják ki az iskolából az okostelefonokat, ha közben laptopokat osztogatnak

A NYT szerzője szerint a képernyők régóta ott vannak a tantermekben, sőt egy jó ideje már haza is lehet vinni őket, ez a fejlődés pedig valamiért éppen egybeesik a tanulmányi eredmények romlásával.
 
Nyakunkon az árnyék MI, és valamit kezdeni kell vele. Az elszabaduló kiadások kapcsán a mindenkit érdeklő kérdés így hangzik: hasznunkra lehet a mesterséges intelligencia a költségoptimalizálásban is?

a melléklet támogatója a 4iG

Hirdetés

A "jó gazda" szemlélet menti meg az MI-költségvetést

A 4iG IT minden lehetőséget biztosít ügyfeleinek ahhoz, hogy a FinOps eszközeivel teljes körű kontrollt gyakorolhassanak IT-költéseik felett – még akkor is, ha a mesterséges intelligencia miatt új, nehezen becsülhető, dinamikusan változó költségstruktúrákat kell kezelniük.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.