A szervezet egységesítését az ügyfélkezelési és a számlázási rendszerek integrációja követi is a Magyar Telekomnál. A több milliárd forintos beruházás az öt legnagyobb hazai informatikai projekt egyike.
Nemsokára a jelenleginél egyszerűbb és átláthatóbb számlát kaphatnak a Magyar Telekom ügyfelei, sőt igényeik szerint a jövőben az egy előfizetőre eső összes szolgáltatás díjtételei egy számlán érkezhetnek – jelentette be Keszég Attila, a cég lakossági szolgáltatásokért felelős vezérigazgatóhelyettese. A távközlési nagyvállalatnál ugyanis a szervezeti integráció után elérkezettnek látták az időt a számlázási és ügyfélkezelési (CRM – Customer Relationship Management) rendszerek egységesítésére is.
 
Komplex feladat A folyamat előkészítése már nagyjából öt éve elkezdődött. Az elhúzódó megvalósítást a feladat komplexitásával magyarázzák – a beruházás az utóbbi évek öt legnagyobb hazai IT-projektjének az egyike. Az átállást azonban tudatos hangolták össze a napokban bejelentett arculatváltással – mondta Keszég Attila.



Csak egy T – már a számlán is

Walter Goldenits, a januárban kinevezett műszaki vezérigazgató-helyettes elmondása szerint várhatóan áprilisban születik meg a végleges döntés arról, hogy a több milliárd forintba kerülő beruházás startja pontosan mikor lesz. A projekt teljes befejezése várhatóan 2-3 évet vesz majd igénybe. Az ügyfélkezelési rendszer integrációjától egységesebb ügyfélképet, ezáltal jobb és gyorsabb kiszolgálást remél a Magyar Telekom.

Hazai kkv-k a megvalósításban A cég költségmegtakarítást is vár az új rendszertől, amely az Amdocs számlázási rendszerére és az Oracle Siebel CRM megoldására épül. A projekten egyébként jelenleg 300 belső szakértő dolgozik. Az egyedi fejlesztésekbe ugyanakkor bevontak 70-80 hazai kis- és középvállalkozást is. A szakaszos átállás során először a vezetékes előfizetők migrálására kerül sor az év végéig, őket követik majd a mobilos ügyfelek. A folyamat során több millió ügyfélazonosítót kell átvinni a régi rendszerből az újba.

Telekom: névváltás, korlátlan díjcsomagok, 4G
Magyar Telekom: a bevételi célkitűzésünket túlteljesítettük

„A cél, hogy a folyamat a szolgáltatások folytonosságát semmiképpen se érintse” – hangsúlyozta Keszég Attila. Ugyanakkor elismerte, hogy a T-pontokban lehetnek időszakos fennakadások, és lesz egy háromnapos időszak, amikor a belső rendszerek korlátosan lesznek elérhetők. Abban a három napoban nem lehet majd új ügyfelet regisztrálni, a meglévő ügyfelek adatait pedig nem lehet módosítani. A rendszer leállást mindenképpen valamelyik hétvégére tervezik majd, amikor kisebb a forgalom.

Önsegítő csoportja már van, de más segítsége még nincs az MI-pszichózisban szenvedőknek

Egyre nyilvánvalóbb, hogy a mesterséges intelligenciával hajtott, emberszerű viselkedésre tanított chatbotok milyen mentális problémákat okozhatnak a felhasználóiknak, akik legfeljebb egymásra számíthatnak, ha komolyra fordul a dolog.
 
A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.