A szervezet egységesítését az ügyfélkezelési és a számlázási rendszerek integrációja követi is a Magyar Telekomnál. A több milliárd forintos beruházás az öt legnagyobb hazai informatikai projekt egyike.
Hirdetés
 
Nemsokára a jelenleginél egyszerűbb és átláthatóbb számlát kaphatnak a Magyar Telekom ügyfelei, sőt igényeik szerint a jövőben az egy előfizetőre eső összes szolgáltatás díjtételei egy számlán érkezhetnek – jelentette be Keszég Attila, a cég lakossági szolgáltatásokért felelős vezérigazgatóhelyettese. A távközlési nagyvállalatnál ugyanis a szervezeti integráció után elérkezettnek látták az időt a számlázási és ügyfélkezelési (CRM – Customer Relationship Management) rendszerek egységesítésére is.
 
Komplex feladat A folyamat előkészítése már nagyjából öt éve elkezdődött. Az elhúzódó megvalósítást a feladat komplexitásával magyarázzák – a beruházás az utóbbi évek öt legnagyobb hazai IT-projektjének az egyike. Az átállást azonban tudatos hangolták össze a napokban bejelentett arculatváltással – mondta Keszég Attila.



Csak egy T – már a számlán is

Walter Goldenits, a januárban kinevezett műszaki vezérigazgató-helyettes elmondása szerint várhatóan áprilisban születik meg a végleges döntés arról, hogy a több milliárd forintba kerülő beruházás startja pontosan mikor lesz. A projekt teljes befejezése várhatóan 2-3 évet vesz majd igénybe. Az ügyfélkezelési rendszer integrációjától egységesebb ügyfélképet, ezáltal jobb és gyorsabb kiszolgálást remél a Magyar Telekom.

Hazai kkv-k a megvalósításban A cég költségmegtakarítást is vár az új rendszertől, amely az Amdocs számlázási rendszerére és az Oracle Siebel CRM megoldására épül. A projekten egyébként jelenleg 300 belső szakértő dolgozik. Az egyedi fejlesztésekbe ugyanakkor bevontak 70-80 hazai kis- és középvállalkozást is. A szakaszos átállás során először a vezetékes előfizetők migrálására kerül sor az év végéig, őket követik majd a mobilos ügyfelek. A folyamat során több millió ügyfélazonosítót kell átvinni a régi rendszerből az újba.

Telekom: névváltás, korlátlan díjcsomagok, 4G
Magyar Telekom: a bevételi célkitűzésünket túlteljesítettük

„A cél, hogy a folyamat a szolgáltatások folytonosságát semmiképpen se érintse” – hangsúlyozta Keszég Attila. Ugyanakkor elismerte, hogy a T-pontokban lehetnek időszakos fennakadások, és lesz egy háromnapos időszak, amikor a belső rendszerek korlátosan lesznek elérhetők. Abban a három napoban nem lehet majd új ügyfelet regisztrálni, a meglévő ügyfelek adatait pedig nem lehet módosítani. A rendszer leállást mindenképpen valamelyik hétvégére tervezik majd, amikor kisebb a forgalom.

Szokjunk hozzá, hogy a plüssökön keresztül néha megszólít a kínai állampárt

És ez még nem is akkora probléma, mint amikor az MI-chatbotokkal integrált játékok arra tanítják a gyerekeket, hogyan kell kést élezni.
 
Sok szervezet adatvezéreltnek tartja magát, mert van BI rendszere és heti dashboardja. A valóságban azonban ennél többről van szó; a kérdés ugyanis nem az, hogy van-e elég adat, hanem, hogy mennyire jól használják a döntések meghozatalához.

a melléklet támogatója a One Solutions

EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!

Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.

2026.03.10. UP Rendezvénytér

RÉSZLETEK »

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.