A szervezet egységesítését az ügyfélkezelési és a számlázási rendszerek integrációja követi is a Magyar Telekomnál. A több milliárd forintos beruházás az öt legnagyobb hazai informatikai projekt egyike.
Nemsokára a jelenleginél egyszerűbb és átláthatóbb számlát kaphatnak a Magyar Telekom ügyfelei, sőt igényeik szerint a jövőben az egy előfizetőre eső összes szolgáltatás díjtételei egy számlán érkezhetnek – jelentette be
Keszég Attila, a cég lakossági szolgáltatásokért felelős vezérigazgatóhelyettese. A távközlési nagyvállalatnál ugyanis a szervezeti integráció után elérkezettnek látták az időt a számlázási és ügyfélkezelési (CRM – Customer Relationship Management) rendszerek egységesítésére is.
Komplex feladat ■ A folyamat előkészítése már nagyjából öt éve elkezdődött. Az elhúzódó megvalósítást a feladat komplexitásával magyarázzák – a beruházás az utóbbi évek öt legnagyobb hazai IT-projektjének az egyike. Az átállást azonban tudatos hangolták össze
a napokban bejelentett arculatváltással – mondta Keszég Attila.

Csak egy T – már a számlán is
Walter Goldenits,
a januárban kinevezett műszaki vezérigazgató-helyettes elmondása szerint várhatóan áprilisban születik meg a végleges döntés arról, hogy a több milliárd forintba kerülő beruházás startja pontosan mikor lesz. A projekt teljes befejezése várhatóan 2-3 évet vesz majd igénybe. Az ügyfélkezelési rendszer integrációjától egységesebb ügyfélképet, ezáltal jobb és gyorsabb kiszolgálást remél a Magyar Telekom.
Hazai kkv-k a megvalósításban ■ A cég költségmegtakarítást is vár az új rendszertől, amely az Amdocs számlázási rendszerére és az Oracle Siebel CRM megoldására épül. A projekten egyébként jelenleg 300 belső szakértő dolgozik. Az egyedi fejlesztésekbe ugyanakkor bevontak 70-80 hazai kis- és középvállalkozást is. A szakaszos átállás során először a vezetékes előfizetők migrálására kerül sor az év végéig, őket követik majd a mobilos ügyfelek. A folyamat során több millió ügyfélazonosítót kell átvinni a régi rendszerből az újba.
„A cél, hogy a folyamat a szolgáltatások folytonosságát semmiképpen se érintse” – hangsúlyozta Keszég Attila. Ugyanakkor elismerte, hogy a T-pontokban lehetnek időszakos fennakadások, és lesz egy háromnapos időszak, amikor a belső rendszerek korlátosan lesznek elérhetők. Abban a három napoban nem lehet majd új ügyfelet regisztrálni, a meglévő ügyfelek adatait pedig nem lehet módosítani. A rendszer leállást mindenképpen valamelyik hétvégére tervezik majd, amikor kisebb a forgalom.