A hétvégén egy írországi villám okozott gondot az Amazon és a Microsoft ügyfeleinek, míg hétfő este az USA-ban állt le rövid időre több komoly szolgáltatás, így például a Foursquare is.
Bizonyára nem fogják az igény szerint elérhető felhő alapú szolgáltatásokba vetett bizalmat növelni az elmúlt napok eseményei. Hétvégén a heves zivatarok során villámcsapás ért egy Dublinban működő adatközpontot. Ennek következtében a transzformátor-állomás felrobbant, és olyan károk keletkeztek, hogy a vészhelyzetre tartogatott dízelgenerátorok sem indultak be.
Csapás csapás hátán ■ Az eset miatt az Amazon ebben a zónában lévő ügyfélkörének elérhetetlenné váltak a vállalat számításifelhő-szolgáltatásai. Mint ahogy hasonló probléma támadt a szintén ezzel az adatközponttal kapcsolatban álló Microsoftnál is. Az online elérhető céges szolgáltatások bizonyos körét érintő problémát csak hétfőre sikerült teljesen kijavítani.
Ám alig lett úrra az európai gondon az Amazon, tegnap este az Egyesült Államokban kényszerült válságkezelni. Ott egy Észak-Virginiában található létesítményben lépett fel hálózati hiba, ami miatt - igaz, nagyon rövid időre - számos komoly szolgáltatás és oldal vált elérhetetlenné a régióban. Ide tartozik a helymeghatározásra épülő közösségi alkalmazás, a Foursquare, de gondok voltak a szintén népszerű Netflix, Quora és Reddit használatával is.
Sötét felhők ■ A világ egyik legnagyobb felhőszolgáltatójaként számon tartott Amazonnál alig néhány hónappal ezelőtt már volt egy
hasonlóan súlyos szolgáltatás-kimaradás. Áprilisban az adatközpontokban fellépő hibák miatt a Reddit, a Foursquare és egyéb Amazon cloud-ügyfelek webes szolgáltatásai közel 11 órán át elérhetetlenek vagy használhatatlanok voltak.
Az ilyen esetek, főleg, ha ennyire gyakran ismétlődnek, komoly bizalomesztéssel járhatnak a számítási felhőn alapuló szolgáltatásokkal kapcsolatban. Kiváltképp annak fényében, hogy sok potenciális ügyfélnél még
ki sem alakult ez a bizalom.