A tegnapi napot nem fogják piros betűvel megjelölni a Google rendszergazdái: a webes óriás több szolgáltatása akadozott, illetve esetenként teljesen leállt kis időre. Hivatalos közlemény még nincs, bár máris beindultak a találgatások, összefüggésben van-e mindez azzal, hogy a Facebook is belassult párszor ugyanebben az időszakban.
Földrajzi régiónként változó szinten, de globálisan problémák voltak tegnap a Google egyes online szolgáltatásaival. A legnagyobb kiesést a Gmail és a vele szorosan összekapcsolódó Google Talk csevegő szenvedte el: egyes helyeken másfél-két órán keresztül teljesen elérhetetlenné vált az aloldal. Akik kissé szerencsésebben úszták meg a problémát, azok is órákon át tartó lassú, akadozó és hibás működésről számoltak be.

Fék, szünet, indítás, gáz A jelenségről elsőként Twitter-üzenetekben panaszkodtak Gmail-felhasználók: elsőként a Google-t is így próbálták többen értesíteni a problémáról, hiszen saját levelezőjükön keresztül a vállalat alkalmazottai sem kapták volna meg a panaszos e-maileket. Később kiderült, hogy a hibák nem csak a Gmail konzumer változatát érintik: a céges felhasználók saját domainnel összepárosított Gmail-alapú szolgáltatása is leállt, de ugyanígy gondokat jelentettek a Google Apps és a Google Drive irányából. Egyes Chrome-felhasználók böngészője is összeomlott, jellemzően azoké, akik valamilyen Google online szolgáltatást használó kiegészítőt használtak.



A vállalat ilyen célokra fenntartott értesítő oldala szerint magyar idő szerint este fél hétkor kezdték el a problémák elhárítását, és 40 perc alatt újra működőképessé tették a rendszert, ám a háttérben még órákig dolgoztak.

Hivatalos információt azóta még nem adtak ki a gondok okairól, de szakértők azt tartják valószínűnek, hogy a böngészőalapú kezelőfelületet kiszolgáló infrastruktúra környékén kell keresni a bajok forrását. Az androidos és iOS-alapú Gmail és Drive kliensek ugyanis a kiesés időtartama alatt is működtek, csupán lassabban – minden bizonnyal a megnövekedett terhelésnek köszönhetően.

Kényszerű szolidaritás Érdekes egybeesésként tegnap éjszaka, valamivel a Google szolgáltatásának helyreállítását követően a Facebook reccsent meg néhány órára. Kezdetben csak lassúságról, nehezen frissíthető üzenőfalról számoltak be a felhasználók, majd világszerte több órára hiába próbálták elérni a közösségi oldalt. Itt a hiba viszont mélyebben lehetett, mivel nem csak a webes felület, de a mobil appok, valamint a beágyazott szolgáltatások (például a weboldalakra kitehető like gombok, kommentmezők, rajongói dobozok helyett is csak üres négyzetek vagy hibaüzenetek látszottak.

Egyes nemzetközi fórumokon máris megindultak a vadabbnál vadabb találgatások, amelyeket az a tény tüzelt fel, hogy a két legnagyobb webes szolgáltató szinte egyszerre botlott meg. Egyesek szerint mindez nem lehet véletlen: összehangolt túlterheléses támadásokat, szabotázsakciókat emlegettek. Ki tudja, talán valahol még a maja világvégével is összefüggésbe hozták az eseteket – mindenesetre azóta mindkét webes óriás újra zavartalanul szolgáltat, a Google magyarázat nélkül ugyan, de felhasználói elnézését kérte, míg a Facebook egyelőre nem adott ki semmilyen kommentárt.

Már nem ingyenes a céges Google Apps
Durvul az árháború a cloud tárhelyek piacán
10 gigás csatolmányok a Google levelezőjében


Szélerőműbe csomagolták a nagyon zöld adatközpontot

A Rittal és a megújuló energiával foglalkozó WestfalenWind zöld IT megoldásokat kínáló üzletága jött rá a megoldásra. Még a energiaszállítási veszteséget is minimalizálták.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.